Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

hgs

SU vil - SV vil ikke.

Man blir vel ikke med i SU fordi man er veldig interessert i markedsøkonomi. Lysbakken viser at han har skjønt mekanismen rundt elbilfordelene , så dette kan man nok ta ganske rolig. Det er jo vanlig med en del ville utspill fra ungdomspartiene. Ikke så mange av dem blir realisert.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Cowboystrekk

Fantastisk med slik generalisering. Det finnes mange med Tesla som har under 500k i året. Det finnes mange med Leaf og 2 andre biler i husstanden som også er millionærer...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cra

Foreslår at SU heller tak tak i at snittformuen til kjøperne av Suzuki Jimny i 2013 var på ca 1,5 milliARD. Det må da være noe riv ruskende galt med avgiftsnivået på den bilen? http://www.hegnar.no/motor/artikkel330250.ece  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Car-El

Æ trur æ tjente 250 tusen i 2013. E ikke helt sikker da ligninga e ennå under behandling hos futen. Ja det e deilig å være rik. Om det er disse snørrvalpene skal overta etter Jens & Erna, da flytte æ te Zimbawe. HIMMEL & HAV.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Rio

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 13:07
Sånne fordømte ignoranter, som sistnevnte her, burde av hensyn til allmennhetens beste hatt taleforbud.
"Rikmannsfradrag" ja. Det er nettopp insentivene som gjør at de som ikke er rikfolk kan ha en sjanse
til å kjøpe en sånn bil. Snakke meg om at svartsjuka er sterkere enn kjønnsdriften.
Lurer på om han fjompen her mener at alle som tjener over en halv million skal defineres som rikfolk?``

(Beklager til moderator om noen skulle synes jeg snakker nedlatende om enkelte. I dette tilfellet
syns jeg det er fullt fortjent. Ikke ofte jeg blir sur når jeg leser en artikkel, men denne klarte det.)

Du må tåle at folk er uenig med deg, uten å ønske at de har "taleforbud", osv.

Å mene at avgiftsfritak er noe som skal graderes (slik man betaler mer for store fossilbiler) kan man selvsagt være uenig med, men det er et helt gyldig argument.



Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

19quiz76

Men jeg mener det er feil å ta utgangspunkt i bilens pris for en eventuell gradering. Burde parmaskinke og gåselever ha 25% mva fordi servelat og leverpostei er et alternativ, og derfor bare har 12% mva? Enten er det  avgifter på elbil, eller så er det det ikke. Med tanke på at det ikke finnes alternativer til tms for de som ønsker elektrisk nr. 1-bil, vil dette bare ramme de som faller utenfor "riking-kategorien".
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Leif1

Sitat fra: Rio på tirsdag 24. juni 2014, klokken 17:48
Sitat fra: Leif1 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 13:07
Sånne fordømte ignoranter, som sistnevnte her, burde av hensyn til allmennhetens beste hatt taleforbud.
"Rikmannsfradrag" ja. Det er nettopp insentivene som gjør at de som ikke er rikfolk kan ha en sjanse
til å kjøpe en sånn bil. Snakke meg om at svartsjuka er sterkere enn kjønnsdriften.
Lurer på om han fjompen her mener at alle som tjener over en halv million skal defineres som rikfolk?``

(Beklager til moderator om noen skulle synes jeg snakker nedlatende om enkelte. I dette tilfellet
syns jeg det er fullt fortjent. Ikke ofte jeg blir sur når jeg leser en artikkel, men denne klarte det.)

Du må tåle at folk er uenig med deg, uten å ønske at de har "taleforbud", osv.

Å mene at avgiftsfritak er noe som skal graderes (slik man betaler mer for store fossilbiler) kan man selvsagt være uenig med, men det er et helt gyldig argument.

Det var vel satt litt på spissen da.  :P
Som du sikkert leste ut av innlegget har jeg ikke mye til overs for han karen her og hans like. Riket hadde vel ligget i ruiner temmelig fort om de der fikk kjøre på som de ville...
Konvertitt fra S til X

Rio

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:55
Men jeg mener det er feil å ta utgangspunkt i bilens pris for en eventuell gradering. Burde parmaskinke og gåselever ha 25% mva fordi servelat og leverpostei er et alternativ, og derfor bare har 12% mva? Enten er det  avgifter på elbil, eller så er det det ikke. Med tanke på at det ikke finnes alternativer til tms for de som ønsker elektrisk nr. 1-bil, vil dette bare ramme de som faller utenfor "riking-kategorien".

Jeg har Leaf som bil nr 1. Jeg har ingen fossilbil.

Jeg sier ikke at jeg er enig med ham, men det er selvsagt helt greit å ha det synspunktet han har - at "elbilavgiftene" skal gjelder for mindre biler (som bruker mindre energi, tar mindre plass i byene, osv.)

Ev. kan man si at mva.-fritaket gjelder opp til de første 300 000 kr på en bil (for å ta et eksempel).



Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 20:28
Det var vel satt litt på spissen da.  :P
Som du sikkert leste ut av innlegget har jeg ikke mye til overs for han karen her og hans like. Riket hadde vel ligget i ruiner temmelig fort om de der fikk kjøre på som de ville...

Joda, men ved å bruke slike ord, så flytter du fokus over på personangrep, og fremstår som useriøs.


Jeg er også uenig med ham, men argumentet hans bør motargumenteres saklig. Han er utrolig mye mer saklig enn de som kritiserer elbiler (og vil ha fossilbiler).

SV (jeg vet han er SU) hadde finansministeren under den internasjonale finanskrisen, og viste seg både klok og med en meget edruelig politikk.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Cowboystrekk

Sitat fra: Rio på tirsdag 24. juni 2014, klokken 21:45
Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 19:55
Men jeg mener det er feil å ta utgangspunkt i bilens pris for en eventuell gradering. Burde parmaskinke og gåselever ha 25% mva fordi servelat og leverpostei er et alternativ, og derfor bare har 12% mva? Enten er det  avgifter på elbil, eller så er det det ikke. Med tanke på at det ikke finnes alternativer til tms for de som ønsker elektrisk nr. 1-bil, vil dette bare ramme de som faller utenfor "riking-kategorien".

Jeg har Leaf som bil nr 1. Jeg har ingen fossilbil.

Jeg sier ikke at jeg er enig med ham, men det er selvsagt helt greit å ha det synspunktet han har - at "elbilavgiftene" skal gjelder for mindre biler (som bruker mindre energi, tar mindre plass i byene, osv.)

Ev. kan man si at mva.-fritaket gjelder opp til de første 300 000 kr på en bil (for å ta et eksempel).
det hadde gjort vår enkelt utstyrte Tesla uoppnåelig for oss. Leaf er for oss umulig pga plass og rekkevidde, men om de vil ha oss inn i en Prius+7 istedet så må vi vell finne oss i det ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Leif1

Sitat fra: Rio på tirsdag 24. juni 2014, klokken 21:49
Sitat fra: Leif1 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 20:28
Det var vel satt litt på spissen da.  :P
Som du sikkert leste ut av innlegget har jeg ikke mye til overs for han karen her og hans like. Riket hadde vel ligget i ruiner temmelig fort om de der fikk kjøre på som de ville...

Joda, men ved å bruke slike ord, så flytter du fokus over på personangrep, og fremstår som useriøs.


Jeg er også uenig med ham, men argumentet hans bør motargumenteres saklig. Han er utrolig mye mer saklig enn de som kritiserer elbiler (og vil ha fossilbiler).

SV (jeg vet han er SU) hadde finansministeren under den internasjonale finanskrisen, og viste seg både klok og med en meget edruelig politikk.

Vi skal ikke dra den der noe lenger nei. Sånn bortimot nettrollkarakter på det innlegget mitt ser jeg, når jeg får tenkt meg om.
Før en vet ordet av det står TV3 på døra...  :P
Konvertitt fra S til X

Car-El

Æ har bare to ord æ vil få fram no.


svartsjuke

Missunnelse
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

janmb

Sitat fra: Rio på tirsdag 24. juni 2014, klokken 17:48
Du må tåle at folk er uenig med deg, uten å ønske at de har "taleforbud", osv.

For min del skulle jeg gjerne sett at ALL ungdomspolitikk var avviklet. Mennesker under 18 (eller helst 25) er ikke modne nok til å ha balanserte meninger i det hele tatt. Noe ungdomspolitikere fra alle partier demonstrer med rimelig jevne mellomrom.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

krister461

Oi, du må være ganske gammel for å finne på å ha sånne meninger janmb. Mangel på balanserte meninger finner du nok av i alle aldersgrupper, noe jeg synes ditt innlegg illustrerer fint. ;-)

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA