Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Sjøhyene

Jeg tror det beste som nå kunne skjedd for elbiler i norge er om regjeringen bestemte seg for å fjerne skatt på alt annet som også er miljøvennlig, på lik linje som med elbiler. Sånn det er nå med null moms på MS og vanlig moms på sykkel er rett og slett skadelig for hele miljø-troverdigheten.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

sigurdi

#2056
Med tanke på sykkel, må ikke denne fremmes for salget, men elmoped, elektriske enhjulinger, elektrisk sparkesykkel!

Om mva fjernes på sykkel, vil ikke dette fremme salget, mest sansynlig bare fortjenesten til butikkene.

Sykler fås i alle prisklasser og de som ønsker å sykle har råd å kjøpe uansett.

Misunnelsen og janteloven gjelder nok uansett, media hjelper heller ikke med opplysende informasjon, heller missvisende og til dels synsinger.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Kagex

og hvor stopper dette da? snart så skal vel moms på skotøy også fjernes?
P29687

kdid

Vi må ikke glemme at nøkkelordet her er INCENTIVER. For at elbil produksjonen skal kunne bli stor nok til å bli konkurransedyktig på pris, så må vi i en overgangsperiode kunne tåle å se at folk som er villig til å støtte opp om dette tiltaket, få kunne ha noen fordeler for å kompensere for den risikoen de tross alt tar ved å kjøpe en elbil.

Husk at pessimistene sier jo at å kjøpe en elbil er ett tapsprosjekt og ett blindspor. Jeg synes derfor ikke at slike folk både si at elbil ikke er liv laga, og samtidig forlange at incentivene for at folk skal kjøpe elbiler skal fjernes.

Når elbiler er like mainstream som sykler og sko, kan det også legges MVA på elbiler.

Forøvrig enig med innlegg over: At hvis de fjerner MVA på sykler, så tjener bare butikkene mer, så det har ingen hensikt. Brukeren vil ikke se noe til ett slikt tiltak.
Model S85 - grå, pano, std 19", tekstil, piano, dobbellader, tech, luft, park, lyd, hylle, Nokian R2.
Ekstra: Komplett gummimatter, Whispbar takstativ, JKirkebø adaptersett, Ditec lakkbeskyttelse.
Bestilt: 30. November 13; Bekreftet: 16. Februar 14; I produksjon: 24. April 14; Ferdig produsert: 25. April 14; Estimert levering: Mai/Juni; Levert: 20. Juni 14!
Kjørt: 18500 km fram til 13. Februar 15 (Kommer aldri til å holde med 20000 km i året på denne.)
Bosted: Egersund

jkirkebo

Sitat fra: sigurdi på onsdag 18. juni 2014, klokken 13:46
Med tanke på sykkel, må ikke denne fremmes for salget, men elmoped, elektriske enhjulinger, elektrisk sparkesykkel!

Om mva fjernes på sykkel, vil ikke dette fremme salget, mest sansynlig bare fortjenesten til butikkene.

Jepp, og vi vil få oppslag som dette: "Birken-eliten kjøper momsfrie karbonsykler til 80.000 kroner" osv....
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.



Amoss

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 18. juni 2014, klokken 20:31
http://www.hegnar.no/motor/artikkel507195.ece

SitatPer 16. juni ligger Teslaen på andreplass på OFV-listen med 2.846 registreringer.  Dermed er det bare snakk om dager før superelbilen passerer 3.000!

...

Så langt i juni er det registrert 248 Tesla Model S. Erfaringsmessig registreres mange Tesla-er mot slutten av kvartal, så vi antar at det samme vil skje i år

Litt oppdaterte tall over registreringer til og med i dag (18 juni):






Model S
    Totalt elbiler
Idag:
31
73
Denne mnd:
336
935
I år:
2.940
10.076
Totalt:
4.928
29.166

Alt så klart ihht mine registreringer med forbehold om evnt. unøyaktigheter....

Så ja, kan se ut til at Model S nr. 3K blir registrert i morgen eller på fredag :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Amoss

Sitat fra: Amoss på onsdag 18. juni 2014, klokken 23:31
Så ja, kan se ut til at Model S nr. 3K blir registrert i morgen eller på fredag :)

Skjedde ikke i dag, men blir nok i morgen ja....

Status etter mine tellinger:
Denne måneden: 380 (så vi er alt forbi mai....)
I år: 2.984
Totalt: 4.972

Så vi kan i morgen krysse både 3.000 i år, og 5.000 totalt :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: Amoss på fredag 20. juni 2014, klokken 00:07
Så vi kan i morgen krysse både 3.000 i år, og 5.000 totalt :)

Vel, vi krysset ikke 3.000 - men Model S #3.000 i år ble registrert i dag, men det stoppet det :p  Så ingen champis for 5.000 totalt....

Status etter mine tellinger:
Denne måneden: 396
I år: 3.000
Totalt: 4.988

... så klart med forbehold om evnt. unøyaktigheter...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle


Elkjell

solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Leif1

Sånne fordømte ignoranter, som sistnevnte her, burde av hensyn til allmennhetens beste hatt taleforbud.
"Rikmannsfradrag" ja. Det er nettopp insentivene som gjør at de som ikke er rikfolk kan ha en sjanse
til å kjøpe en sånn bil. Snakke meg om at svartsjuka er sterkere enn kjønnsdriften.
Lurer på om han fjompen her mener at alle som tjener over en halv million skal defineres som rikfolk?``

(Beklager til moderator om noen skulle synes jeg snakker nedlatende om enkelte. I dette tilfellet
syns jeg det er fullt fortjent. Ikke ofte jeg blir sur når jeg leser en artikkel, men denne klarte det.)
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA