Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

OddB

Når en veteran-biljournalist, garvet i bensin og diesel i et par mannsaldre, skrive noe slikt er det virkelig håp !i  :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cowboystrekk

Den artikkelen var muligens den beste jeg har lest om Tesla noensinne. Den angrep saken fra helt andre vinkler. Selv om den på enkelte måter var kritisk til Tesla så var det med rette, men samtidig hvor utrolig mye bra og innovativt som Tesla har fått til som jeg egentlig ikke har tenkt over før jeg leste artikkelen!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

tho

Ikke direkte Tesla. Men Dette hadde ikke vært en sak hvis Tesla ikke fantes. ::)


- En sammenligning av epler og pærer
Høyre-topp Nikolai Astrup mener Finansdepartementet er på villspor.

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/05/15/Elbil/-en-sammenligning-av-epler-og-prer
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Anew

Jeg hadde vært veldig mye mer interessert i å høre om medianinntekten til elbilkjøperne. Det er mulig den også befinner seg godt over gjennomsnittet, men jeg mistenker at det er noen lønnsmessige outliers blant Tesla-kjøperne som gjør at gjennomsnittet ligger noe over medianen.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Sjøhyene

Sitat fra: Leif1 på torsdag 15. mai 2014, klokken 12:26
Utdrag fra en avis som en bilinteressert kollega kom med.

takk! Interessant innlegg som jeg også er veldig enig i
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Oreo

Sitat fra: Leif1 på torsdag 15. mai 2014, klokken 12:26
Utdrag fra en avis som en bilinteressert kollega kom med.
Sitat fra side 15, avsnitt KISS som i: "Gjøre det enkelt, Stupid":
SitatNeste år kommer en modell til (ref: X). I 2017 kommer en kompakt sedan (ref: E), og 18måneder etter kommer en kompakt crossover.
Jeg trodde jeg var rimelig oppdatert, men innrømmer at jeg jeg ikke har engasjert meg så mye når det gjelder TMX (da den foreløpig er uaktuell for mitt vedkomne). Hva har jeg gått glipp av når det refereres til en kompakt crossover? Eller er det bare journalisten som har blandet setningen sin?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

cra

Sitat fra: Øggen på søndag 11. mai 2014, klokken 09:22
Ålesund

Ålesund hadde vært ypperlig, ja. Mer logisk enn Molde, med tanke på beliggenhet mellom Trondheim og Bergen.

Trudde en stund det skulle komme Tesla der som NextCar er nå, da de holdt på å sette opp inngangspartiet:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Sitat fra: Oreo på torsdag 15. mai 2014, klokken 14:12
Sitat fra side 15, avsnitt KISS som i: "Gjøre det enkelt, Stupid":
SitatNeste år kommer en modell til (ref: X). I 2017 kommer en kompakt sedan (ref: E), og 18måneder etter kommer en kompakt crossover.
Jeg trodde jeg var rimelig oppdatert, men innrømmer at jeg jeg ikke har engasjert meg så mye når det gjelder TMX (da den foreløpig er uaktuell for mitt vedkomne). Hva har jeg gått glipp av når det refereres til en kompakt crossover? Eller er det bare journalisten som har blandet setningen sin?

Modellen tidligere kjent som Model E er noe du tydeligvis kjenner til. Dette er altså en mindre og billigere bil etter samme "mal" ("sedan") som Model S i Teslas generasjon III. Etter den skal det vistnok komme en mindre og billigere "CUV", altså en GIII utgave av Model X. Denne har man lenge trodd at skulle hete Model Y (S/E/X/Y - både Model E og Model Y var varemerket Tesla, men de har nå sagt i fra seg varemerket på Model E, hvordan det ligger ann med Model Y vet jeg ikke....) Men må innrømme at jeg ikke har fått med meg at det har blitt sagt 18 måneder etter - kun at den skal komme.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Oreo

Ja model E (aka GenIII) har vel alle som vanker her inne fått med seg. At de har sagt i fra seg modellbetegnelsen "Model E" var nytt for meg, samt at en "Model X" versjon av denne skulle komme. Elon har jo tidligere nevnt en Pick-Up utgave ikke var så usannsynlig.
Her var det sannelig noe i en artikkel som fortalte meg noe jeg IKKE viste fra før. Kryss i taket og honnør til artikkelforfatter. :D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017


Amoss

Sitat fra: Oreo på torsdag 15. mai 2014, klokken 15:03
At de har sagt i fra seg modellbetegnelsen "Model E" var nytt for meg, ...

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/30781-Tesla-Abandons-Model-E-Trademark

Sitat fra: Oreo på torsdag 15. mai 2014, klokken 15:03
... samt at en "Model X" versjon av denne skulle komme.

http://www.valuewalk.com/2013/05/tesla-motors-inc-tsla-envisions-selling-around-500k-units-long-term/
Sitat
Longer term, Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA) envisions selling around 500K units through a combination of the Gen 3 sedan (around 200K units), Gen 3 SUV (about 150K units), Model S/X (roughly 90K units) and the next Gen Roadster. From a timing standpoint, the company intends to start deliveries of the Model X in 2015 and hopes to start the Gen 3 production by 2017.

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/s-e-x-y-trademarks


Sitat fra: Oreo på torsdag 15. mai 2014, klokken 15:03
Elon har jo tidligere nevnt en Pick-Up utgave ikke var så usannsynlig.

Ja, men da har det vært snakk om en Ford F-series konkurrent. Da snakker vi om en STOR bil. Blir vel Gen.IV? Kommer antagelig etter "modellen tidligere kjent som Model Y" :p  Ellers, dersom man satser på ett litt mindre segment så kunne man nok lett laget en ok pickup basert på GII platformen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902


VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA