Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Teslanewbie

http://www.hegnar.no/motor/artikkel501129.ece

- Veldig arrogant av Tesla
- Jeg kan vanskelig tolke det annerledes enn at Tesla er veldig uprofesjonelle når det gjelder kundebehandling, sier kunde etter å ha kansellert bestilling av en Tesla.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Henning76

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 06. mai 2014, klokken 14:59

- Jeg kan vanskelig tolke det annerledes enn at Tesla er veldig uprofesjonelle når det gjelder kundebehandling, sier kunde etter å ha kansellert bestilling av en Tesla.

Ærlig talt. Fyren oppgav i prinsippet feil kontonummer (IBAN). Han har flaks som har fått pengene i det hele tatt.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

hma

Sitat fra: Henning76 på tirsdag 06. mai 2014, klokken 15:31
Ærlig talt. Fyren oppgav i prinsippet feil kontonummer (IBAN). Han har flaks som har fått pengene i det hele tatt.
Om dette stemmer er det nok et bevis på hvor lavt enkelte tidsskrift synker for å 'disse' elbilen.
Det er absolutt nærliggende å lete etter hvilke (økonomiske) motiv som ligger til grunn - for det er åpenbart noen motiv bak dette.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

sindrej

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 06. mai 2014, klokken 14:59

Modig å stå frem med bilde og navn når en kritiserer Tesla for å ikke refundere penger til en annen konto en den han selv oppgav  ::) :o

Amoss

Sitat fra: sindrej på tirsdag 06. mai 2014, klokken 15:55
Modig å stå frem med bilde og navn når en kritiserer Tesla for å ikke refundere penger til en annen konto en den han selv oppgav  ::) :o

Nå er det vel rett nok kommunikasjonen fra Tesla som først og fremst kritiseres slik jeg tolker det? Og at den noen ganger kan være litt under pari mener jeg å ha sett flere her på forumet hinte frempå om ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

snurrehue

Selv om jeg synes det er unødig å blåse opp denne saken med en nyhetsartikkel, mener jeg likevel at du burde lese artikkelen en gang til og prøve å forstå hva som står skrevet der. Hovedpersonen er irritert fordi Tesla ikke evner å gi noen tilbakemelding til ham om at ham må korrigere IBAN han har oppgitt. I stedet er det helt taust fra Tesla. Det å oppgi feil IBAN eller andre nummer/detaljer er noe alle kan gjøre en gang i blant. Been there, done that. Men da er det minste man bør forlange at motparten faktisk sier ifra.

På den annen side; det å glemme å underrette kunde er også noe alle kan gjøre en gang i blant.

Med andre ord; dette er en ikke-sak så lenge det ikke er en gjentagende sak som flere opplever.

Henning76

Sitat fra: hma på tirsdag 06. mai 2014, klokken 15:54
Om dette stemmer er det nok et bevis på hvor lavt enkelte tidsskrift synker for å 'disse' elbilen.
Det er absolutt nærliggende å lete etter hvilke (økonomiske) motiv som ligger til grunn - for det er åpenbart noen motiv bak dette.

Det står svart på hvitt i artikkelen, så det stemmer.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Andrewas

Sitat fra: hma på tirsdag 06. mai 2014, klokken 15:54
Ingen røyk uten ild. Det ER endel rot og  forsinkelser. Både med  tilbakebetalinger og med service. Vi tålmodige kunder venter og håper Teslas organisasjon rekker å tilpasse seg etterspørselen.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Espen Hugaas Andersen

Dette var i Mars, da de holdt på med leveringer av 1500 Model S. Da er det ikke rart behandlingstiden går noe opp på kommunikasjon som ikke er tidskritisk.

Jeg har kansellert en bestilling på Model X selv, og når jeg sjekker, så gikk kommunikasjonen slik:

2012-10-09 11:16 Fra meg: Forespørsel om å få refundert reservasjonsbeløpet.
2012-10-09 11:33 Fra Tesla: Lang epost med informasjon om videre prossess og hvilken informasjon de trengte.
2012-10-22 16:41 Fra Meg: Nødvendig informasjon for å få refundert reservasjonsbeløp.
2012-10-22 17:15 Fra Tesla: Bekreftelse på at refundering av beløp er iverksatt, med beskjed om at dette kan ta opp til 4 uker.
2012-10-29: Penger på konto.

Dårlig service? Jeg vil si nei.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jmr

Havebigfun

http://www.dn.no/privat/2014/05/06/Bil/bilbransjen-p-nye-veier

I dagens DN side 26 en dobbelside om Teslas bestillingssystem og de andre bilprodusentene som henger etter...

janmb

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-miljoe/staten-taper-paa-elbiler/a/10139934/

Nok engang regner tilsynelatende inntektstapet som 1:1 med avgiften man ville fått dersom folk hadde kjøpt samme bil MED avgift.

Det er helt utrolig hvor vanskelig det skal være å fatte at folk har en begrenset kjøpekraft og et gitt budsjett til bilhold som ikke dramatisk påvirkes av statens avgiftsmodell i det hele tatt.

Dersom jeg har råd til en Tesla til 700000 er det ikke gitt at jeg hadde hverken kunnet eller ønsket å kjøpe den bilen med 600000 i avgifter på toppen.

Avgiftstapet, spesielt på de dyrere elbilene, er langt langt mindre enn den avgiften bilen ville hatt etter vanlig formel.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Teslanewbie

Sitat fra: janmb på onsdag 07. mai 2014, klokken 10:42
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-miljoe/staten-taper-paa-elbiler/a/10139934/

Nok engang regner tilsynelatende inntektstapet som 1:1 med avgiften man ville fått dersom folk hadde kjøpt samme bil MED avgift.

Det er helt utrolig hvor vanskelig det skal være å fatte at folk har en begrenset kjøpekraft og et gitt budsjett til bilhold som ikke dramatisk påvirkes av statens avgiftsmodell i det hele tatt.

Dersom jeg har råd til en Tesla til 700000 er det ikke gitt at jeg hadde hverken kunnet eller ønsket å kjøpe den bilen med 600000 i avgifter på toppen.

Avgiftstapet, spesielt på de dyrere elbilene, er langt langt mindre enn den avgiften bilen ville hatt etter vanlig formel.

Herreminjesus... å regne slik som VG gjør er jo bare tragisk . Jeg hadde aldri kjøpt elbil hvis ikke det var gunstige avgifter. Missunnelsen er tydligen større enn kjønnsdriften her til lands.  Staten ville ha en grønnere bilpark   når folk kjøper dette så klager man .. blir litt pose og sekk mentalitet .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA