Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Øggen

"Han ønsker ikke å være mer konkret utover å si at vanlige bileiere ikke skal subsidiere elbil-eiere"

Er det da meningen at El-bil førere skal subsidiere "vanlige" bil førere??

Mr.Hansen

Den som kjørte denne Tesla'n må ha rygget utrolig fort får å få så store skader. Tviler på det var Tesla'n skyld da den har skader bak. Da blir det den andres forsikringselskap som skal betale. Burte ikke gå utover forsikringen til Tesla'n.

Men bare spekulasjon fra min side... 
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Veggen

Notat:
Ikke sjekk med if neste gang jeg trenger forsikring.

Epleskreller

Sitat fra: Øggen på torsdag 01. mai 2014, klokken 20:58
"Han ønsker ikke å være mer konkret utover å si at vanlige bileiere ikke skal subsidiere elbil-eiere"

Er det da meningen at El-bil førere skal subsidiere "vanlige" bil førere??

Nei, alle bilførere skal subsidiere aksjeeierne i IF. Det kommer vel ikke som en bombe på de fleste om forsikringsprisene justeres ift. selskapets kostnader, det er ikke mer enn det de sier..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

dotten

Sitat fra: bb på torsdag 01. mai 2014, klokken 20:24
Som vanlig er kommentarfeltet full av misunnelse og uvitenhet. Jeg betaler 14k i året til DNB og får ubegrenset km. Setter de opp prisen bytter jeg til en annen. Det vil alltid være konkurranse her.

Nei, nå får jeg gå tilbake til videoredigeringen før folk på forumet her pisker meg dit :P

samme so mmeg da Bjørn.. billig det!
S85

P85D fra mars 2015

Batteritralla

Re tittel på innlegg.

Dette er jo en politisk korrekt uttalelse, der man på generellt grunnlag forbereder en voksende kjøpsgruppe på at det kommer til å bli dyrere å forsikre, slik at selskapene kan gå med enda større overskudd . .

Har vært praktisert i en årrekke mht strømselskaper (lite vann i magasinene i år/hvert år), men i år har de "mistet taket" litt synes jeg?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Oreo

Sitat fra: bb på torsdag 01. mai 2014, klokken 20:24
Som vanlig er kommentarfeltet full av misunnelse og uvitenhet.
hehe, Orkelbog stikker frem nesa si her også. Fikk nesten lyst til å sjekke om han skaffer meg en elbil http://www.orkelbog.no/spesielle.html. Noen som har hørt med han? Hadde jeg drevet egen bedrift hadde jeg nok villet holdt en litt lavere profil.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cowboystrekk

Det er åpenbart at Orkelbog innerst inne er ei søt jente på vestlandet som helst vil sitte på biler som brummer godt! Desverre synd at virkeligheten er annerledes for en tilnærma kundeløs bilselger i Førde som har alt for mye fritid...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >


RunarBT

#1794
Sitat fra: tonyl på fredag 02. mai 2014, klokken 13:27

Dobling av SC i Norge:
http://www.tv2.no/underholdning/broom/snart-skal-tesla-doble-antall-superladestasjoner-4190488.html

Ny SC på Lier E18 Mache ved Statoil på sørgående retning
https://www.oep.no/search/result.html?searchText=Tesla+ladestasjoner+&searchType=simple&contentSupplier=&period=lastMonth&month=all&year=2014&Search=S%C3%B8k+i+journaler

Speilløs Tesla's biler.
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=42117

Ah! Gode nyheter.

Sjølv om stasjonen som kjem på Lier kun er 7-8km unna og på veien mot jobben min, så blir det garasjelading på meg.. men alltid grei tå ha alternativer om lading har feilet, eller glemt å plugge I. I tillegg til om det blir uventet langtur rett etter jobb.:-) Spennende å få vite kor dei andre laderne kjem opp, og kor langt nord dei går I denne omgang!

Tesla-man

hehe - synes påstanden om aat stasjonene er "selvforsynte med strøm" var i drøyeste laget.  Nå får kommetatorene vann på mølla.... ;D ;D ;D

(jada - jeg vet Tesla snakker om solceller - men ingen realitet så langt)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E


janmb

Korrekt. Det var vel snakk om 8 punkter der, samt 4 punkter til ved Statoil, på sørgående side av motorveien.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Oreo

Da dukket det sannelig ikke opp en TMS helt i avslutninga av dagens Norge Rundt, som forøvrig hadde veteranbiler som Tema.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Espen Hugaas Andersen

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/05/02/Elbil/sier-nei-til-hurtigladere

SitatSier nei til hurtigladere

Gudbrandsdalen Energi vil ikke ta regningen for å forsterke strømnettet for elbilkjørerne. Hurtigladere er derfor fy-fy.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA