Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: sigurdi på onsdag 02. april 2014, klokken 09:17
4. Kalle det brannsikring ...

Det er mediasikring - platene bør monteres mellom fingrene til journalister som tenker på å skrive om Teslabranner ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hyperstress

Sitat fra: sigurdi på onsdag 02. april 2014, klokken 09:17
Tror ikke denne er lagt ut ennå:

DinSide - Tesla blir brannsikret

Han kan jo sjekke kilden som denne gang var Blogg av Elon Musk (28.03.14)

Her har ikke artikkel forfatter gjort jobben sin, eller er svært dårlig å lese engelsk.

1. Det er ikke ikke snakk om 3stk titan plater, men en hul aluminiums "rør", titan plate og en aliminums "stang" med liten vinkel.

2. Dette kommer på alle biler produsert etter 06.Mars

3. Dette kommer som retrofit i hele verden, første platene har ankommet diverse service steder i norge, og er faktisk noen på forumet som har både sett platene.
(Ca 4-5kg for alle)

4. Kalle det brannsikring - tja er jo på et vis det, men usikker om det hadde blitt samm overskrift dersom en standard bil hadde fått ekstra beskyttelse av bensin tanken. :-)

sigurdi

Har de endret overskriften? Tidligere stod det "Tesla MÅ brannsikres"...
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sigurdi

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 02. april 2014, klokken 09:46

Har de endret overskriften? Tidligere stod det "Tesla MÅ brannsikres"...

Nei står "Nå må Tesla brannsikres" dersom du ser på heading i Dinside, mens i selve artikkelen står det "Tesla blir brannsikret"

Stakkar Esben Pedersen som skal formulere seg mot media.

Hadde han sakt: Utleverte biler får brev om denne oppgraderingen, med tilbud om å få utført jobben.

Hadde media skrevet, Tilbakekalling av Tesla pga brannfare.....

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Havebigfun

ducktolate

krister461

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 02. april 2014, klokken 19:43
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-miljoe/folk-vil-ikke-kjoepe-elbil/a/10146828/

85% av den norske befolkningen ønsker ikke å kjøpe elbil med bilde av Jens foran sin Tesla
Tøyseundersøkelse: "84,9 prosent sier de ikke har noen planer om å kjøpe en elbil."

Hvor mange av disse har planer om å kjøpe bil i det hele tatt?

Amoss

Sitat fra: krister461 på onsdag 02. april 2014, klokken 19:49
Tøyseundersøkelse: "84,9 prosent sier de ikke har noen planer om å kjøpe en elbil."

Hvor mange av disse har planer om å kjøpe bil i det hele tatt?

Godt poeng ;)  Men tror likevel dette er nært sannheten. Om 85% ikke har planer om å kjøpe ELbil, så betyr det at ca. 15% har. Og det er svært nært det reelle salget av elbiler (når man fordeler marssalget av Tesla på de tre månedene i kvartalet :p ).

Så dette har nok mer med vinkling å gjøre enn noe annet. Når man finner at 15% vurderer å kjøpe en "outsider" som elbil, er det da rett å vinkle det på at de resterende 85% ikke har lagt noen slike planer enda? Hvordan har tallet endret seg siden for ett år siden? Eller to? Hvor mange kunne tenke seg en sprek og (relativt sett) rimelig bil som slipper bompenger - på tross av at den tilfeldigvis er elektrisk?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

janmb

85% høres helt forventet ut. Tatt i betraktning kommentarfeltet til vg da de skrev om Oslo AP sitt forslag om forbud mot biler med forbrenningsmotor innen 2030 - folk var i harnisk.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

krister461

Sitat fra: janmb på onsdag 02. april 2014, klokken 20:48
85% høres helt forventet ut. Tatt i betraktning kommentarfeltet til vg da de skrev om Oslo AP sitt forslag om forbud mot biler med forbrenningsmotor innen 2030 - folk var i harnisk.
Hvis kommentarfeltene er representativ for det norske folk så vurderer jeg å flytte. For meg virker det som om VG har vinklet denne undersøkelsen for å kunne lage den saken de lagde.

mecanica vergara

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

bb

http://www.dinside.no/928027/bilsalget-i-forste-kvartal

Som vanlig hagler det med uvitende kommentarer som at en elbil på 2,2 tonn aldri kan være miljøvennlig og at skeptikerne vil godte seg så snart elbilincentivene forsvinner. Kirkebø svarer som vanlig bra og saklig. Good work :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Cobos

Ja jeg støtter ethvert forslag om Elbilenes fortjenestemedalje til Kirkebø :) Er det en debatt om elbiler kan man garantere at nede i tråden av kommentarer svarer Kirkebø på de mest infantile innlegg... Jeg er selv relativt tålmodig, men jeg skjønner ikke hvordan han klarer. Så all honnør til han.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Cato76

Sitat fra: Cobos på torsdag 03. april 2014, klokken 08:22
Ja jeg støtter ethvert forslag om Elbilenes fortjenestemedalje til Kirkebø :) Er det en debatt om elbiler kan man garantere at nede i tråden av kommentarer svarer Kirkebø på de mest infantile innlegg... Jeg er selv relativt tålmodig, men jeg skjønner ikke hvordan han klarer. Så all honnør til han.

Cobos

+1  ;)
Kirkebø har spart meg for mange tastetrykk. Alltid gode kommentarer og holder seg til fakta!!!
Fortjenestemedalje til Kirkebø  :)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Havebigfun

Enig jeg og! Kirkebø har omfattende forfatterskap- ikke bare på dette forumet med nå over 5000 innlegg men også i media generellt- han sitter med meget solid kunnskap som han deler tålmodig med alle! :)

Zneip

Sitat fra: Cato76 på torsdag 03. april 2014, klokken 08:44
Sitat fra: Cobos på torsdag 03. april 2014, klokken 08:22

Cobos

+1  ;)
Kirkebø har spart meg for mange tastetrykk. Alltid gode kommentarer og holder seg til fakta!!!
Fortjenestemedalje til Kirkebø  :)

....og den bør være i gull! Kirkebø gjør en kjempejobb  :)
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA