Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

ingare

Det er interessant å se hvordan Tesla har trigget menigmann.  Elbil har vi jo hatt lenge og avgiftshåndteringen har jo også vært slik lenge før TMS dukket opp. Men det er først nå media er fulle av dette.

Det kan jo virke som at når det kom en Elbil som kunne konkurrere med fossilbiler på utseende og rekkevidde, har dette blitt en trussel for mange...   
Uten at jeg skjønner hvorfor....



S85D - Levert
S85 - Solgt

tho

Denne fyren må ha fått utdannelsen sin i posten. Har ikke sett maken til forbaska tull.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Batteritralla

Vurderer å anlegge sak mot staten . . .

De har opprettet et lovverk som er langt inn i den kriminelle gråsonen.

Fikk min Tesla på forrige Fredag, men kommer til å parker denne innerst i garasjen og ta frem igjen min hederlige
bensin bil.

Er det noen som kjenner til kravene for å få medalje for å spare verden for undergangen (kjøre på noe annet enn strøm)?

Holder det med kopi av vognkort, kvittering på at man fyller drivstoff og kopi fra bompengeselskapet?

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: tho på mandag 31. mars 2014, klokken 12:38
Denne fyren må ha fått utdannelsen sin i posten. Har ikke sett maken til forbaska tull.
Mulig han er sivilingeniør i betongkonstruksjoner eller noe slikt. Energi har han i hvert fall ingen greie på.

Men det finnes noen virkelige raringer innefor ingeniør-faget. Visste du at ingeniører er den yrkesgruppen som er mest sannsynlig å bli terrorister? 8 av 25 terrorister på 11. September var ingeniører, som et eksempel.

På høyskolen møtte jeg også en raring i klassen min som helt seriøst mente at USA's regjering hadde utført 11. September selv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Batteritralla

Leger og andre yrkesgrupper kan miste bevilgningen sin om de for eksempel utviser grov uforstand i tjenesten.

Synd det ikke finnes det samme for "Sivil Ingeniører" av denne karakter . . .

Tviler på at Mr Danielsen er kjent med strafferammen for dokumentforfalskning.Om det virkelig er tilfelle at han mener det som er angitt i artikkelen, så er det hevet over enhver rimelig tvil at han har kjøpt "Sivil Ingeniør" graden sin på internett . . .

Hjelpe meg . . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

LA-Thing

Sitat fra: Sølve på mandag 31. mars 2014, klokken 12:10
Det mest overraskende med dette leserinnlegget er at det er skrevet av en sivilingeniør.  Forbausende mange feil og misforståelser.

Kanskje ble innlegget publisert én dag for tidlig....
Drammen, Tesla Model S #2510

Griffel

#1521
Sitat fra: Marius84 på mandag 31. mars 2014, klokken 12:23
http://mobil.an.no/nyheter/article7264621.ece
Når jeg ser at en Sivilingeniør skriver noe slik blir jeg flau på vegne av hele ingeniørstanden, men antagelig kan det være en mager trøst at elektro neppe var hans fag. Han får ikke mye støtte i kommentarfeltet heller og innlegget fortjener en død i stillhet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Jorgensen

Sitat fra: Griffel på mandag 31. mars 2014, klokken 12:56
Sitat fra: Marius84 på mandag 31. mars 2014, klokken 12:23
http://mobil.an.no/nyheter/article7264621.ece
Når jeg ser at en Sivilingeniør skriver noe slik blir jeg flau på vegne av hele ingeniørstanden, men antagelig kan det være en mager trøst at elektro neppe var hans. Han får ikke mye støtte i kommentarfeltet heller og innlegget fortjener en død i stillhet.
Dette er ikke en representativ sivilingeniør, da han ikke har fått med seg alle fakta. Journalister er ikke stort bedre da de lar seg lure av de som "roper" høyest.

mvh sivilingeniør elektro
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 31. mars 2014, klokken 12:11
Nei nei, sist inn i fly og først ut er minst stress ... Se til å booke sete mot midtgangen i rad 2-5 .. Rad 1 er ikke bra da du ikke kan ha håndbagasje der.  Flyr 3-4 gg i uken..

Hehe, går mot strømmen jeg da. Vil helst ha vindusplass, så langt bak som mulig. Ser ikke helt poenget med å komme først ut slik at jeg kan bli førstemann til å vente på bagasjen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Tror nok det eneste han oppnådde var å blottlegge sin egen udugelighet. Bare synd han ikke fikk det på trykk i En landsdekkende avis.  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Griffel

Sitat fra: bb på mandag 31. mars 2014, klokken 09:56
Når det gjelder bøller så vet jeg ikke helt hvem som er det. Her om dagen opplevde jeg å bli presset av en fossil. Jeg lå i kollektivfeltet og skulle kjøre forbi en bil i venstrefeltet. Jeg lå allerede over fartsgrensa, men han til venstre ga bare på mer slik at jeg måtte legge meg inn bak han. Hadde det ikke vært for at jeg fraktet noe stort og tungt bak så hadde jeg bare bånnet på.
Sitat fra: rene på mandag 31. mars 2014, klokken 12:09
Det er ikke en forbikjøring til høyre - det er passering i et annet (kollektiv)felt. Det er ikke to like felt der det venstre skal brukes til forbikjøring og forbikjøring til høyre er forbudt.
Nå viste jeg vel at noen ville nevne dette.
Slik dette er beskrevet er det ikke passering, dette er en forbikjøring for å skifte felt forann en som allerede befinner seg i normalfeltet. Dersom "vært for at jeg fraktet noe stort og tungt bak så hadde jeg bare bånnet på"
og hadde vedkommende da vært så "uheldig å lykkes" og at bilen han ønsket å presse seg inn foran vært en sivilpoliti ville det blitt en mindre elbilist og en mer fotgjenger.

Elbilister oppførder pent i kollektivfeltet så får VG mindre å skriv om.

Som busisst ser jeg nok fler og fler elbilister som bidrar til dårlig rykte.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Amoss

Sitat fra: ingare på mandag 31. mars 2014, klokken 12:36
Det er interessant å se hvordan Tesla har trigget menigmann.  Elbil har vi jo hatt lenge og avgiftshåndteringen har jo også vært slik lenge før TMS dukket opp. Men det er først nå media er fulle av dette.

Det kan jo virke som at når det kom en Elbil som kunne konkurrere med fossilbiler på utseende og rekkevidde, har dette blitt en trussel for mange...   
Uten at jeg skjønner hvorfor....

Vel, du kan starte med å se ett mønster:

1. En kjent økonom - som menigmann med rette bør gå ut i fra at har greie på hva han snakker om - går offentlig ut og viser total mangel på økonomisk forståelse i sin kritikk av elbil initiativene.
2. En sivilingeniør - som menigmann med rette bør gå ut i fra at har greie på hva han snakker om - går offentlig ut og viser en totalt mangel på forståelse av energi- og forurensningsproblematikken i sin kritikk av elbiler.

Tror nok vi kommer til å se mer av dette etterhvert...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: Griffel på mandag 31. mars 2014, klokken 13:09
Slik dette er beskrevet er det ikke passering, dette er en forbikjøring for å skifte felt forann en som allerede befinner seg i normalfeltet.

I min uvitenhet så trodde jeg at hele hensikten med kollektivfeltet var at lovlige brukere av dette feltet skulle kunne bruke dette for å kunne passere biler i de normale kjørefeltene. Spesielt når de, som det er beskrevet i denne saken, i utgangspunktet holdt lavere hastighet enn fartsbegrensningen på strekningen. MAO - dette beskriver altså en situasjon der kollektivfeltet ble brukt slik det var ment - med unntak av dette om at han hadde "bånnet" pedalen i en litt annen situasjon (noe han altså ikke gjorde).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Henning76

Sitat fra: Sølve på mandag 31. mars 2014, klokken 12:10
Det mest overraskende med dette leserinnlegget er at det er skrevet av en sivilingeniør.  Forbausende mange feil og misforståelser. Slike innlegg truer dessverrre elbil-politikken da policy krever bred tilslutning for å fortsette. http://www.an.no/nyheter/article7264621.ece

Fra artikkelen : "Med andre ord vil elbilen Tesla medføre utslipp av dobbelt så mye CO2 som en normal familiebil for å forflytte seg over samme avstand, bare på grunn av sin doble vekt."

Jada. Her har man satt seg inn i fagfeltet, skjønner jeg. Er det virkelig mulig?
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

snurrehue

Sitat fra: Amoss på mandag 31. mars 2014, klokken 13:19
I min uvitenhet så trodde jeg at hele hensikten med kollektivfeltet var at lovlige brukere av dette feltet skulle kunne bruke dette for å kunne passere biler i de normale kjørefeltene. Spesielt når de, som det er beskrevet i denne saken, i utgangspunktet holdt lavere hastighet enn fartsbegrensningen på strekningen. MAO - dette beskriver altså en situasjon der kollektivfeltet ble brukt slik det var ment

Nå vet vi ikke så mye om situasjonen, men bb skriver at han allerede lå OVER fartsgrensa. Hvordan var trafikksituasjonen i venstrefila? Kollektivfeltet er IKKE ment å være en arena for å dra seg over fartsgrensa for å komme seg forbi øvrig trafikk som durer avgårde i "normal" hastighet.

På fredag ettermiddag kjørte jeg innover mot Oslo på E18 fra Drammen. Det var relativt lite trafikk i den retninga, og trafikken i venstrefila fløt stort sett 20 km/t over fartsgrensa. Men likevel var det to Teslaer som tydeligvis var mest interessert i å bidra til folks negative oppfatning av elbiler (= Tesla). Først la jeg i sladrespeilet merke til en bil som kjørte sikksakk mellom bilene i høyre og venstre fil. Ved Holmen kom denne sorte Teslaen i god hastighet i kollektivfeltet. Tipper at den stakkaren som kom fra påkjøringa ved Holmen ikke var nevneverdig imponert over denne Teslaen. Når stakkaren skulle inn på E18 måtte han bråbremse for denne Tesla.

Neste episode hendte ved Sandvika. Her var det ingen sikksakk-kjøring som jeg kunne se, men en Tesla i meget godt driv i kollektivfeltet. Rød Model S relativt ferskregistrert. Her ble det nestenkollisjon når en "fossil" skulle benytte avkjøringen og denne Tesla kom i godt driv langt over fartsgrensa.

Kollektivfeltet er nyttig for å være en avhjelp i rushtrafikk, og for å hjelpe busser og taxier frem, men ikke for å være en forbikjøringsarena for folk med ekstra farts- og fremvisningsbehov.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA