Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

Hegnar er rett og slett blitt ganske bitter og hevngjerrig på sine eldre dager. "Taperen er Norge"? Han har malt seg inn i et hjørne, og der skubber han Spetalen foran seg for å forsvare sine merkelige påstander.

Men som nevnt før - dette fungerer ypperlig, for folk tror på det han skriver. Har ingen ting å si at det er fantasi, for folk sluker det rått. Litt skummelt når slike mennesker får mediemakt, men det er godt synlig også i Høiness-saken (hvor jeg er enig i at hun har handlet uetisk og burde vært dømt, men det forsvarer ikke den menneskejakten Hegnar nå bedriver helt i gråsonen av hva som er lov).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Vedrørende Hegnar ...Kanskje han burde betale CO2 avgift for utslippene hurtigruta påfører miljøen.. Han glemte å nevne at dette er ikke avgiftbelagt.. Tenk hvor mye skattefrafall det er her..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

VigdisA

#1352
Sitat fra: Chlangum på mandag 03. mars 2014, klokken 19:06
http://mobil.tv2.no/underholdning/broom/308-akkurat-kaaret-til-aarets-bil-i-europa-4185857.html

Synes det var en litt rar uttalelse at det skal mye til for en amerikansk bil å ta denne prisen.  Sikkert velfortjent seier til Peugeot men hadde Model S tatt prisen hvis det hadde vært en europeisk bil?

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10137575
Ikke mange poeng fra den norske dommeren. Det var da litt rart, når det ble årets bil i Norge..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

jazzwheel

Det er rett og slett veldig rart at en NAF-journalist gir TMS laveste score av disse bilene med tanke på hvor stor suksess den har i Norge. Jeg klarer ikke å unngå tanken på at Tesla som relativt fersk produsent lider som følge av å ikke ha et etablert navn.

Angående Hegnar sin leder så fjerner de kommentarer der så fort man sier seg uenig. Bare å styre unna Finansavisen...

mecanica vergara

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10137575
Ikke mange poeng fra den norske dommeren. Det var da litt rart, når det ble årets bil i Norge..
[/quote]Ser ikke ut som det norske folk har samme mening som den norske dommeren.

1266 stemmer og 28,91% Tesla på VGs stemmebarometer til nå, og BMW 11.53%
http://www.vg.no/poll/?id=18589

Det spørs om ikke BMW I3 passer økonomien til Rune Korsvold best.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Bjoris

Hva er det med 308? Er det ikke bare en helt vanlig bra bil? Hvorfor vinner den og ikke verdens første og eneste langdistanse elbil? Jeg skal ikke påstå at noen er kjøpt og betalt, men de som stemmer her kan overhode ikke vært interessert i å fremme ny teknologi og nye produsenter. Det er synd, dørgende kjedelig spør dere meg:)

Det skal vel komme en begrunnelse i neste Motor da, den blir interessant å lese...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Maartensommer

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:51
Hvem BURDE vinne...

Så skal vi også huske at så fort du passer grensen ut av norge, så vekker TMS veldig stor oppmerksomhet.  I Norge er vi i en egen særklasse, mye grunnet avgiftene.  Litt merkelig om en Posrche Panamera hadde blitt kåret til årets bil.......

Lille Lance

Sitat fra: Maartensommer på tirsdag 04. mars 2014, klokken 09:30
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:51
Hvem BURDE vinne...

Så skal vi også huske at så fort du passer grensen ut av norge, så vekker TMS veldig stor oppmerksomhet.  I Norge er vi i en egen særklasse, mye grunnet avgiftene.  Litt merkelig om en Posrche Panamera hadde blitt kåret til årets bil.......
+1
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Espen Hugaas Andersen

Porsche Panamera er riktignok "mer av det samme" (akkurat som Peugeot 308, forsåvidt).

Model S er den første elbilen som fullt ut kan erstatte fossilbilen for de aller fleste sjåfører. Leaf var også et godt skritt fremover, kanskje ikke et like stort skritt som Model S, men den vant jo faktisk årets bil i 2011. Om "norges representant" hadde gitt Model S 8 poeng i stedet for i3, så hadde Model S havnet på andreplass i stedet for tredjeplass. Sånt sett ble Tesla ranet for andreplassen av Korsvoll. Hans stemme var helt annerledes enn synet til både det norske folk og resten av bilpressen.

At Model S ikke vant er jo trist, men forståelig. Årets bil i Europa er som oftest en billig familiebil. Sånt sett ville andreplassen være ganske akseptabelt. I fohold til prisen er jo det et enormt godt resultat.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Voll1

Model S  2013-2018
Model X  2017-

Philip Marlowe

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 04. mars 2014, klokken 10:48
Porsche Panamera er riktignok "mer av det samme" (akkurat som Peugeot 308, forsåvidt).

Model S er den første elbilen som fullt ut kan erstatte fossilbilen for de aller fleste sjåfører. Leaf var også et godt skritt fremover, kanskje ikke et like stort skritt som Model S, men den vant jo faktisk årets bil i 2011. Om "norges representant" hadde gitt Model S 8 poeng i stedet for i3, så hadde Model S havnet på andreplass i stedet for tredjeplass. Sånt sett ble Tesla ranet for andreplassen av Korsvoll. Hans stemme var helt annerledes enn synet til både det norske folk og resten av bilpressen.

At Model S ikke vant er jo trist, men forståelig. Årets bil i Europa er som oftest en billig familiebil. Sånt sett ville andreplassen være ganske akseptabelt. I fohold til prisen er jo det et enormt godt resultat.

Jeg synes likevel det er merkelig og nesten mistenkelig at Rune Korsvoll ga TMS bare et poeng. Jeg håper han kommer med en begrunnelse.   ???
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Havebigfun

Etter ADAC- saken har slike avtemminger mistet troverdigheten fullstendig.
I utgangspunktet må man anta at det ligger en eller annen form for fusk bak resultatene uansett.
Det har blitt på samme måte som man idag desverre må anta at Tour-de-France-vinneren har vært dopet frem til det motsatte er bevist :o.
Avsporingen var ikke for å tråkke sykkel-entusiastene på tærne men for å illustrere hva som har skjedd med slike avstemminger i regi av ADAC.

Quattro

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:36
Etter ADAC- saken har slike avtemminger mistet troverdigheten fullstendig.
I utgangspunktet må man anta at det ligger en eller annen form for fusk bak resultatene uansett.
Det har blitt på samme måte som man idag desverre må anta at Tour-de-France-vinneren har vært dopet frem til det motsatte er bevist :o.
Avsporingen var ikke for å tråkke sykkel-entusiastene på tærne men for å illustrere hva som har skjedd med slike avstemminger i regi av ADAC.

Dette er en klokkeklar synliggjøring over hvor lite greie du har på sykkelidretten!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA