Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Tai

Det er jo klart at avisene fortsetter å spy ut propagandaen sin når det skaper så mye oppstyr. Og det er jo en selvfølge at vi som har oppdaget gledene ved elbil kaster oss inn i debatten og forsvarer valgene våres. Desverre er det bare med på å skape blest og flere klikk på sakene i media og derfor fortsetter de å produsere slike mediaoppslag. Legg også merke til at elbil haterene har nesten sluttet å kommentere under artiklene, enten er de gått lei eller har vi ovebevist de. Jeg tror desverre at det er det første.

Løsning: Få Elbilforeningen på banen, de må inn i media med en artikkel som inneholder 100% fakta og den må være lettlest. Hadde vi fått en slik artikkel på plass i en av landets største aviser kunne det snudd trenden. På en eller annen måte må vi få lagt frem fakta slik at det når frem til folk.

Alternativ er å tie hele saken vekk. Som sagt er det stort sett elbilentusiaster som kommentere under sakene, slutter vi med det vil interessen dale og media finner noe annet å skrive om. For de er ikke opptatt av fakta men antall klikk på sakene sine.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Lacaixxa

Bilnorge.no med artikkel om Rinspeed sin foredling av Tesla. Mulig jeg styrer unna denne fargekombien...
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Teslanewbie

Sitat fra: Tai på tirsdag 25. februar 2014, klokken 18:05
Det er jo klart at avisene fortsetter å spy ut propagandaen sin når det skaper så mye oppstyr. Og det er jo en selvfølge at vi som har oppdaget gledene ved elbil kaster oss inn i debatten og forsvarer valgene våres. Desverre er det bare med på å skape blest og flere klikk på sakene i media og derfor fortsetter de å produsere slike mediaoppslag. Legg også merke til at elbil haterene har nesten sluttet å kommentere under artiklene, enten er de gått lei eller har vi ovebevist de. Jeg tror desverre at det er det første.

Løsning: Få Elbilforeningen på banen, de må inn i media med en artikkel som inneholder 100% fakta og den må være lettlest. Hadde vi fått en slik artikkel på plass i en av landets største aviser kunne det snudd trenden. På en eller annen måte må vi få lagt frem fakta slik at det når frem til folk.

Alternativ er å tie hele saken vekk. Som sagt er det stort sett elbilentusiaster som kommentere under sakene, slutter vi med det vil interessen dale og media finner noe annet å skrive om. For de er ikke opptatt av fakta men antall klikk på sakene sine.

Tai


Noen må lade opp Elbilforeningen , de er like aktive som et urladet 12v batteri...

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

El-Ing

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:04

Mange gode tilsvar, for en gang skyld dominerer seriøse elbilforkjempere kommentarfeltet :)
+1
Blant annet ditt, og noen andre kjente forumnavn. Trykk like på kommentarene dere er enige i, folkens!
Grå S85 mottatt 28.2.

chal

Sitat fra: Tai på tirsdag 25. februar 2014, klokken 18:05
Det er jo klart at avisene fortsetter å spy ut propagandaen sin når det skaper så mye oppstyr. Og det er jo en selvfølge at vi som har oppdaget gledene ved elbil kaster oss inn i debatten og forsvarer valgene våres. Desverre er det bare med på å skape blest og flere klikk på sakene i media og derfor fortsetter de å produsere slike mediaoppslag. Legg også merke til at elbil haterene har nesten sluttet å kommentere under artiklene, enten er de gått lei eller har vi ovebevist de. Jeg tror desverre at det er det første.

Løsning: Få Elbilforeningen på banen, de må inn i media med en artikkel som inneholder 100% fakta og den må være lettlest. Hadde vi fått en slik artikkel på plass i en av landets største aviser kunne det snudd trenden. På en eller annen måte må vi få lagt frem fakta slik at det når frem til folk.

Alternativ er å tie hele saken vekk. Som sagt er det stort sett elbilentusiaster som kommentere under sakene, slutter vi med det vil interessen dale og media finner noe annet å skrive om. For de er ikke opptatt av fakta men antall klikk på sakene sine.

Tai

Aviser og andre media er ikke interessert i korrekte faktaopplysninger. De er interessert i konflikter og unøyaktigheter og vinklinger som skaper konflikter.

hma

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 25. februar 2014, klokken 19:13
Noen må lade opp Elbilforeningen , de er like aktive som et urladet 12v batteri...
Blant elbilforeningens medlemmer og elbilforum sine deltakere finner vi mange gode fotsoldater som skriver fornuftige tilsvar hver gang disse sensasjonelle anti-elbil-nyheter kommer på trykk. Alle fortjener en stor takk!

Vi trenger engasjerte mennesker med blikk mot en bedre elbil-hverdag. Derfor vil jeg oppfordre folk til å ta kontakt med nærmeste lokallag om man brenner inne med meninger og idéer som forekommer uprøvd.


Håkon Markussen
Trøndelag Elbilforening
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

P85_Norway

Sitat fra: Lacaixxa på tirsdag 25. februar 2014, klokken 18:23
Bilnorge.no med artikkel om Rinspeed sin foredling av Tesla. Mulig jeg styrer unna denne fargekombien...
Den bakfangern var jo ikke så gale. Kommer nok en del slike på markedet etter hvert.
Tesla M3 Performance

Tai

Sitat fra: hma på tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:01
Blant elbilforeningens medlemmer og elbilforum sine deltakere finner vi mange gode fotsoldater som skriver fornuftige tilsvar hver gang disse sensasjonelle anti-elbil-nyheter kommer på trykk. Alle fortjener en stor takk!

Uten tvil, mange fryktelige gode kommentarer i hvert eneste negative elbil oppslag i media. Og det viser at folk brenner for elbiler (dårlig ordvalg ::)) og ønsker at hvermansen skal få øynene opp.

Det jeg etterlyser er spalteplass på lik linje med det ovenfornevnte professor og andre elbilsynsere har fått. Et skikkelig medieoppslag som fanger litt oppmerksomhet. All ære til de som plukker istykker all feilaktig propaganda spydd ut av elbilhatere men det er nok en begrenset mengde folk som leser innleggene. Det at det stort sett er elbilforkjempere som kommenterer under disse sakene betyr muligens at vi har vunnet en liten kamp. Eller at motstandere har gitt opp.

Jeg synes det er vanskelig å skrive dette for ettersom jeg leser det ser jeg at noen kan oppfatte det som kritikk, noe det aldeles ikke er! Det jeg er ute etter er høyprofilert spalteplass slik at folk får litt øynene opp, også de som ikke leser kommentarene under. Og skal vi klare det må det enten en profilert, respektert person til (ikke hauge) eller en forening som har litt tyngde. Der tror jeg Elbilforeningen kunne kommet inn i bilde. Nå kan det være at de allerede har prøvd og blitt nektet spalteplass, i så fall takk for forsøket. Men jeg håper de fortsetter å prøve for å få frem det gode budskap. Det er svært viktig at elbilister ikke blir den forhatte gjengen i trafikken.


Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen


Birger

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

D.O

Reportasje i nyeste lyd og bilde. Ikke noe grundig test, men grei lesing. Klager på vinter egenskaper og skryter for kvalitet og lydnivå på lydanlegget.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

frosken


Sitat fra: Tai på tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:23
Det jeg er ute etter er høyprofilert spalteplass slik at folk får litt øynene opp, også de som ikke leser kommentarene under. Og skal vi klare det må det enten en profilert, respektert person til (ikke hauge) eller en forening som har litt tyngde. Der tror jeg Elbilforeningen kunne kommet inn i bilde.
Enig i at vi må få gode representanter med tyngde opp og frem i lyset. Samtidig tror jeg mange motstandere og "usikre-men-spetalen-har-et-poeng"-folkene automatisk avfeier en representant for elbilforeningen eller med liknende bakgrunn. Denne har jo en klar agenda og en redusert objektivitet, uavhengig av fakta som presenteres.

Der får petroleumsbransjen det veldig bra til; man kan stadig lese om "superinvestorer", professorer og forskere som avslører elbilbløffen som miljøfiendtlig luksus for Bærumsfiffen. Dette fremstår som uselviske betraktninger fra folk med faglig tyngde fra (for utenforstående) nøytral grunn som ikke har noe å vinne på å motarbeide elbilisme.

I sterk kontrast til elbileiere og andre offisielle representanter som har åpenbare, og ofte personlige, interesser i saken.

stianrod

Sitat fra: Birger på tirsdag 25. februar 2014, klokken 22:04
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:04
Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 13:16
Sitat fra: rene på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:53
Litt enklere å lese den her:
http://www.adressa.no/meninger/kronikker/article9214153.ece

Takk :)
Mange gode tilsvar, for en gang skyld dominerer seriøse elbilforkjempere kommentarfeltet :)

Ja, flott respondert!!

Her er kronikkforfatteren epostadresse:

anders.skonhoft@svt.ntnu.no

Synes han kan få svar på sin lille kronikk. Å titulere seg som professor, og komme med slike løgner er et hån mot hele universitetsystemet. Jeg har fyrt avgårde en mail til han der jeg åpenhjertig forteller han hva jeg synes om hans påstander. Oppfordrer flere å gjøre det samme. Det får han tåle, når han er så dum!


P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA