Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Thor2014

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 22. februar 2014, klokken 14:39
http://www.dagbladet.no/2014/02/21/kultur/meninger/ideer/lordagskommentaren/kjetil_rolness/31958293/

Tesla trekkes her inn som eksempel på inkonsekvent miljøpolitikk.

At Tesla bare er en batteribil på lik linje med Think er selvfølgelig helt uinteressant.

i_expect

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 22. februar 2014, klokken 14:39
http://www.dagbladet.no/2014/02/21/kultur/meninger/ideer/lordagskommentaren/kjetil_rolness/31958293/

Tesla trekkes her inn som eksempel på inkonsekvent miljøpolitikk.

Er det mulig. Skal man bruke logikken til kommentatoren her så har han unnlatt å ta med de mange titusener av kroner staten "sponser" boligeiere som har lån med hvert år pga skattefradraget. Stakkars de som ikke har lån da? Hva med de? Kan ikke trekke noe fra på skatten. Stakkars...

Likte også veldig godt denne her: "Han spør også hvorfor det er så viktig å dempe strømforbruket i et land som svømmer over av fornybar energi med nullutslipp - også kjent som vannkraft. Man kan også spørre hvorfor energibehovet til nye boliger er mer problematisk enn utfordringene som elbilinvasjonen skaper for nettkapasiteten." Jaja... Her vil vi heller gå baklengs inn i fremtiden. Herlig!

Blir litt matt.  :(
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

OddB

Det verste er vel sementeringen av oppfattelsen om at Tesla kun er oppnåelig for styrtrike direktører i Bærum, som kun skal bruke den i kollektivfeltet og på gratisparkeringen på Aker Brygge....

Men på den annen side ser jeg jo lyst på mine barns boligkarriere, siden det dukker opp en halv million som jeg kan gi til dem for hver Tesla jeg kjøper :D

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

timingbeltkiller

Sitat fra: i_expect på lørdag 22. februar 2014, klokken 18:28
Er det mulig. Skal man bruke logikken til kommentatoren her så har han unnlatt å ta med de mange titusener av kroner staten "sponser" boligeiere som har lån med hvert år pga skattefradraget. Stakkars de som ikke har lån da? Hva med de? Kan ikke trekke noe fra på skatten. Stakkars...
Riktig: Han unnlater det.
Men hans hovedpoeng er vel at staten pålegger boligbyggere stadig høyere  miljøtiltak uten å kompensere for prisfordyringen disse medfører.
Dette i motsetningen til prisfordyringen av elbiler som jo staten kompenserer rikelig for.

Analogien fra elbiler ville ha vært å sørge for å nulle ut prisfordyringen topp miljøvennlige boliger sammenliknet med mer konvensjonelle boliger.

Og så er det selvsagt inkonsekvent å kritisere at elbiler i luksusklassen får statlige konkurransefordeler på like linje med el småbiler for folk flest samtidig som han ikke kritiserer det via skatten gis rentesubsidier til store luksusboliger på like vilkår som for mindre  boliger for folk flest.

Og på toppen av det hele er det desverre slik at uansett vil det alltid være noen på inntektsbunnen som ikke har råd til å takke JA til skattyterfinansierte støtteordninger. Det er dyrt å være fattig - på alle mulige måter.

Tillater meg å tro selv den mest frelste elbiltilhenger innser det er viktigere å sørge for at flest mulig har råd til å bo i miljøhus enn at flest mulig kjører biler mindre miljøskadelige enn fossilbilene.

Og landet har potensiale for nok fornybar strøm til hele bilparken og hele bygningsmassen. Særlig den nye massen med lavt energiforbruk til varme. Er derfor enig i at strømsparing har ikke noe for seg i N.
Tvertom har vi som bor i ullteppe-steinrøysa langt nord for behagelig klima et rettferdig kompensasjonskrav på billig og rikelig el-oppvarming. Og råbillig strøm sammenliknet med utlandet hadde vi faktisk helt til kommersialiseringen av elforsyningen ble innført.

Staten bør få ut fingeren og sette fart i utbygging/modernisering av vasskraft + vindkraft + strømnett sammenkoplet over hele landet =  Norge en sammenhengende grid med reservelinjer.

BTW
Går også ut fra de fleste er enige i det er unødvendig sløsing/fordyring å kreve 100% av boligene skal utstyres slik at de kan brukes av den ene prosenten som sitter i rullestol.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jsu224

Sitat fra: ebbrey på søndag 23. februar 2014, klokken 20:11
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10145397

Skjønner jævli godt at han er lei for å si det sånn... Bare å be til høyere makter om at man ikke får skader på sin egen bil skjønner jeg..

P85_Norway

Sitat fra: jsu224 på søndag 23. februar 2014, klokken 22:05
Sitat fra: ebbrey på søndag 23. februar 2014, klokken 20:11
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10145397

Skjønner jævli godt at han er lei for å si det sånn... Bare å be til høyere makter om at man ikke får skader på sin egen bil skjønner jeg..
6 uker ventetid er vel ingen ting, jeg har ventet nesten 6 mnd. på deler til min Model S. Disse var ødelagt ved utlevering av bil........
Tesla M3 Performance

fonberg

Ikke spesifikt om Tesla, men: Professor går til frontalangrep på elbilsatsingen i Norge i dagens utgave av Adressa, sjekk http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12671.0.html
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Jarleø

Før jeg kjøpte Elbil, så gjorde jeg mine egne undersøkelser og vurderinger på om det var:
Økonomisk Fornuftig.
Miljøvennlig.
Anvendelig.
Sikkert.
Og annet

Nå etter jeg har fått min bil og sitter og blar i Norges aviser, så ser jeg jo klart å tydelig hvilke løgn på løgn på løgner de spyr ut.

Konklusjon: dette gjør de vel på alle andre områder også!!
Bare løgner i avisene, totalt mistet all troverdighet!!

Resultat: oppsigelse av 2 avis abonnement og totalt sluttet å kjøpe andre nyhets blader!

Lykkelig elbil eier!

Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

Amoss

Sitat fra: Jarleø på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:36
Nå etter jeg har fått min bil og sitter og blar i Norges aviser, så ser jeg jo klart å tydelig hvilke løgn på løgn på løgner de spyr ut.

Konklusjon: dette gjør de vel på alle andre områder også!!
Bare løgner i avisene, totalt mistet all troverdighet!!

Min generelle erfaring med media er at jo mer du kan om en sak media dekker, jo mer oppgitt blir du :p I starten håpet jeg at det jeg opplevde var unntaket, men har forlengst måttet innse at de antagelig dekker alt like dårlig :(
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA