Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: janmb på tirsdag 17. desember 2013, klokken 08:56
Tror man skal ta det meste av slike artikkeler for det de er: Mer eller mindre inkompetent spekulasjon.


Joa klar over det, men akkurat det med størrelsen var vel omtrent den eneste tingen som som var sitert direkte fra Holzhauzen. Han sier riktig nok "kan" men vil fortsatt påstå at det er et stort hint.

" Designen er med andre ord ukjent, men Holzhauzen sier at bilen kan få samme størrelse som dagens toppmodell Model S. "
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 17. desember 2013, klokken 08:47
Sitat fra: Madboy på tirsdag 17. desember 2013, klokken 07:04
http://www.teknofil.no/artikler/tesla-kommer-med-budsjettbil/155189

Ganke interessant at de sier at størrelsen på E vil være omtrent som S. Sier vel egentlig noe om at man må opp i den størrelsen for å få plass til de batteriene som trengs for å gi bilen en akseptabel (according to tesla) range.
Skulle de gått for en liten bybil ala i3 hadde nok selv ikke tesla klart å presse så mye mer range ut av bilen enn BMW, Nissan etc har klart.
Mener Elon har uttalt tidligere at den skal konkurrere med type 3-serie etc? Han har uansett vært tydelig på "smaller" tidligere. Da høres det lite sannsynlig ut at de ytre mål beholdes. Men kanskje han snakker om plass inni bilen?

Om ikke jeg husker feil har cellene i Model S 3100mah (eller var det 2900?) kapasitet. Det eksisterer allerede identiske Panasonic celler med 3400mah kapasitet, og jeg ser det selges celler med 4000mah kapasitet. Model S kan dermed teoretisk (les teoretisk, her er det mange utfordringer) løftes til drøyt 113kWh allerede i dag om pris ikke var et tema. Med samme antall celler.
Ut fra den konstruksjonen jeg har sett i Model S er det rom for flere celler. Men skulle de også økt antallet celler burde de kutte i vekt, eks ved å gå litt ned på ytre mål, og utstakt bruk av karbon/palst slik BMW har gjort.

I teorien tror jeg ikke Tesla hadde hatt nevneverdig problemer med å bygge en bil med 120-130kWh pakke allerede i dag, men den hadde blitt alt for dyr!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Takayama

Sitat fra intervjuet med von Holzhausen i Autobild (som Teknofil har kokt fra):

"Es wird kein kleines Model S, wir wollen kein Einheitsgesicht wie Audi. Aber wir müssen unseren Kunden erst mal eine optische Sicherheit geben, bevor wir verrücktes Design machen."

Ikke at jeg er særlig stiv i tysk og jeg har kun skummet artikkelen, men jeg har en følelse av at det er denne setningen Teknofil har tolket til at Model E skal bli omtrent like stor som S. Men dette handler jo ikke om størrelse i det hele tatt, derimot om designet på Model E: Den skal ikke bli noen kopi av Model S, slik A4 er en liten A6 designmessig.

Musk har jo hele tiden sagt at Gen 3 skal bli mindre enn Model S og det mener de nok fortsatt. Noe annet gir knapt mening.

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Philip Marlowe

#724
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

MrDriveby

TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

toppi

He, he, skal si det ble fart på stemmene til TMS etter at denne linken ble lagt ut på forumet  ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren


Leif1

#729
Sløvskap. Omsetning på en milliard og setter kredittverdigheten sin på spill
for 60 frognertiere..

Edit:
Men så er det neppe alle firmaer i Norge som får storoppslag hos Hegnar om de har regninger
for 60 000,- utestående heller. Manglet de noe å skrive om Tesla akkurat nå?
Kanskje de er skuffet over at ingen har brent opp på en stund..?
Konvertitt fra S til X

janmb

Antar dette er mye av samme sak:

http://e24.no/bil/tesla-sliter-med-aa-betale-regningene/22676214

Virker uansett som det har gått sport i hvor misvisende overskriften man kan klare å komme opp med om Tesla...
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

mosko

Morten Skoland, Lier

toppi

Sitat fra: janmb på onsdag 18. desember 2013, klokken 11:09
Antar dette er mye av samme sak:

http://e24.no/bil/tesla-sliter-med-aa-betale-regningene/22676214

Virker uansett som det har gått sport i hvor misvisende overskriften man kan klare å komme opp med om Tesla...

Alle teller klikk, og artikler med Tesla i overskriften gir veldig bra trafikk.
Derfor gjelder det å komme opp med flest mulig artikler om Tesla.
Spiller ingen rolle hva det dreier seg om  :o
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

cairnz


Sitat fra: mosko på torsdag 19. desember 2013, klokken 15:21
http://bil.aftenposten.no/bil/Satte-Tesla-pa-lading--garasjen-tok-fyr-58578.html#.UrMAO_RDvpU

Aftenspostens spekulasjoner...

Er ikke dette han hvor selve inntaket til huset, altså tilførselsledningene ikke var dimensjonert for varmesystemet han hadde i tillegg til teslalading, og hvis det er så så ble brannen slukket av seg selv før brannfolkene kom til stedet. det er en tråd om dette på teslamotorsclub. mye ligner i alle fall, bortsett fra at i tråden kommer det klart fram at det ikke var skader på hverken bil eløer ladekabel.

men med 240A i bruk (200 for varme og 40 for bil sier det seg selv at det utvikles varme) (mener dette var tallene, dog ikke 100% sikker)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

Roger Kolbu

P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA