Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

tornaldo

Man trenger vel ca 20 kWh for å kjøre ca 100 km i snitt (gjennom året) med en Model S. Ergo den lader med 5 kW på hurtiglader. Det høres meget usannsynlig ut. Er det en bruktbilkjøper som skrøner?

Har ikke VG+, så får ikke lest om det begrunnes bedre.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Har ikke +. Hva er det egentlig som er greia? S som bare går 10 mil har ikke et "utslitt" batteri, den har en feil med batteripakka. Har de kjøpt en bil uten garanti, med feil på batteripakka, og det ikke er opplyst så er det en sak med forrige kjøper. Har bilen fortsatt garanti så er det en sak med Tesla. Hvis det har skjedd etter kjøp har de vært uheldige, men må ta støyten. Fremstår ikke noe annerledes enn de tusenvis av uheldige som har kjøpt seg BMW med N47-motoren og endt opp med registerhavari. Motoren er ikke utslitt av den grunn, men har en feil...

Electric cars in Norway

#7547
Sitat
Fremstår ikke noe annerledes enn de tusenvis av uheldige som har kjøpt seg BMW med N47-motoren og endt opp med registerhavari. Motoren er ikke utslitt av den grunn, men har en feil...

Enig. Det er en feil!

Og må legge til at N47 har mange feil. Tre stk registerkjeder som strekker seg og plastikken i "banan" strammerne som skal stramme opp kjedene er også dårlig plastikk og blir defekte.

Thalgar

Symptomatisk for klikkhoreriet rundt Tesla at VG håper at folk vil betala for denne artikkelen. :D
Model Y LR Quicksilver, 2023

Electric cars in Norway

#7549
Sitat fra: Thalgar på onsdag 22. desember 2021, klokken 10:28
Symptomatisk for klikkhoreriet rundt Tesla at VG håper at folk vil betala for denne artikkelen. :D

Godt skrevet :+1:

Ellers er jeg enig i hva det står i overskriften på Facebook gruppen. Se bilde.

Lynet

Er batteriet iskaldt kan det godt være at man får kun 5kW lading. Kan også være defekt varmelement.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Apache

Slik jeg husker den artikkelen der så fungerte ladingen på den Teslaen fint en stund før bms'en informerte om at batteripakke da takk for seg.
De må ut med 150k for ny/oppusset batteri pakke.
2013 model med 200k km. Vet ikke hva som er forventet på en så gammel/tidlig Tesla. Hvor lenge skal en batteri pakke vare?

Wibla

Antakeligvis en dårlig modul, sånt kan man jo faktisk få fikset... men Tesla tar ikke på seg den jobben.
2018 Tesla Model S 75D


Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

alagerqv

Akkurat samme oppfølging som jeg fikk. Hos meg tok de hvertfall til vettet og kjøpte tilbake mandagsbilen etterhvert.

k1

Er så trist at sånne filleting (for Tesla) i det store bildet, skal ødelegge for ryktet deres, kundetilfredshet og enkelt individer slik. Jeg forstår ikke hva de har å vinne på å oppføre seg slik og følge sine "prinsipper" til den den bitre slutt. Tenk den tryggheten de hadde skapt i kundemarkedet med å innrømme "mandagsbiler" etter solid dokumentasjon, og gjort kort prosess med å erstatte disse.
Og denne "ingen kommentar" til absolutt alt fra Even Sandvold Roland og hans kommunikasjonsavdeling er helt hinsidiges allmenn forståelse.  :-1:

alagerqv

Ja, underlig at de har ansatt en fyr kun for å si "ingen kommentar", "er i henhold til Tesla sine spesifikasjoner" og "vi kommenterer ikke enkeltsaker".

SurSnasen

Hva skal man si? Småironisk situasjon?
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/i-privatfly-krangel-med-tenaring/75263645

Herr Musk liker altså ikke at privatflyet hans spores. Herr Musk som altså liker at bilene skal kunne sanntidsspores. At du kan sitte hjemme og følge med på hvor den som kjører bilen din til enhver tid befinner seg. Herr Musk som altså har sluppet en live sentry-funksjon som lar deg bruke bilen som overvåkingskamera, hvor du til enhver tid kan følge med på hva folk som befinner seg 360 grader rundt bilen gjør. Er det ikke litt småironisk at denne herremannen synes det er ille at noen benytter seg av den offentlige sporingen tilgjengelig for luftfart, og prøver å bestikke seg ut av situasjonen?

geear

Sitat fra: SurSnasen på mandag 31. januar 2022, klokken 13:16
Hva skal man si? Småironisk situasjon?
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/i-privatfly-krangel-med-tenaring/75263645

Herr Musk liker altså ikke at privatflyet hans spores. Herr Musk som altså liker at bilene skal kunne sanntidsspores. At du kan sitte hjemme og følge med på hvor den som kjører bilen din til enhver tid befinner seg. Herr Musk som altså har sluppet en live sentry-funksjon som lar deg bruke bilen som overvåkingskamera, hvor du til enhver tid kan følge med på hva folk som befinner seg 360 grader rundt bilen gjør. Er det ikke litt småironisk at denne herremannen synes det er ille at noen benytter seg av den offentlige sporingen tilgjengelig for luftfart, og prøver å bestikke seg ut av situasjonen?
Musk gjør mye rart, men at verdens rikeste mann (eller topp 3 eller whatever fra dag til dag) ikke ønsker at flere enn nødvendig vet hvor han befinner seg, er kanskje ikke så rart?

Vi som eier en Tesla kan slå av mobil tilgang, og det er uansett ingen som sitter og publiserer info på Twitter om hvor vi til enhver tid befinner oss.

Vil vel heller ikke kalle det en bestikkelse når han tilbyr seg å kjøpe Twitter-kontoen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA