Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

tomrh

Jeg er nå i grunnen imponert over at i-Miev klarte over 6 mil i samme testen. Regner med den ble kjørt like hardt og var like kald.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

valvolainen

Men det som er enda mer imponerende er at teslaen er midt på treet når det gjelder stopplengde, og kjappest på aksellerasjon på snøføre.
DET står det jammen respekt av når den neste tyngste bilen i testen omtrent veier halvparten av teslaen...
Regner med de har hatt en Pikes Peak type test, ellers kan jeg ikke skjønne hvordan de har klart å tømme batteriene på så kort distanse.
Verdt å merke seg er jo naturligvis også at i3 og mjauen kom ganske nøyaktig like langt.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Chlangum

Sitat fra: gzegorz på lørdag 11. januar 2014, klokken 12:34
209 km? Selv når man trekker fra reserven (7,2 kW), eller hvor mye den er, blir forbruket hos dem 372 w/km. Det henger jo ikke helt på greip med vanlig kjøring.

Hvis det tallet stemmer så er jo det helt vanvittig forbruk.

Sjøl så kjørte jeg fra Askøy til Hemsedal på lille nyttårsaften med et forbruk på 260 wh/km
Da uten range mode og ganske frisk kjøring. Riktig nok så forvarmet jeg før avgang med schuko kontakt.

Snø og minusgrader fra borlaug krysset til hemsedal

Hadde også et total snitt på 260wh/km på returen også (hele turen t/retur medregnet).
Da kjørte jeg omveien fra voss gjennom nordheimsund og over kvamskogen på tilbaketuren med en liten avstikker over hardangerbroen (bare for å ha gjort det også).

Opp kvamskogen, midt på natten uten noe trafikk kjørte jeg så friskt at jeg klarte på komme på begrenset effekt opp bakkene.

Likevel så var jeg ikke i nærheten av 372 wh/km. Så hvordan de har kjørt her kan jo man lure på.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

hma

#858
Sitat fra: gzegorz på lørdag 11. januar 2014, klokken 12:34
209 km? Selv når man trekker fra reserven (7,2 kW), eller hvor mye den er, blir forbruket hos dem 372 w/km. Det henger jo ikke helt på greip med vanlig kjøring.
Hallo! Dette er overhodet ikke overraskende, vi snakker tross alt om Teknisk Ukeblad - et tidsskrift med mangeårig tradisjon for å rakke ned på elbiler etter beste evne. Det vet vi som kjører Think svært godt :)

Innenfor EDB-bransjen sier man ofte "error exists between chair and keyboard". Tror forklaringen bak dette sleivsparket ligger snublende nært; "error exist between steering wheel and chair" ;)

Edit: Ryddet opp i "rot" med begreper knyttet til brukerfeil. ;)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

laumb

PEBKAC - Problrm Exist between Keyboard And Chair. 

Quintilian

Sitat fra: laumb på lørdag 11. januar 2014, klokken 18:58
PEBKAC - Problrm Exist between Keyboard And Chair.

PICNIC . Problem In Chair, Not In Computer

tomrh

Sitat fra: Chlangum på lørdag 11. januar 2014, klokken 18:14
Likevel så var jeg ikke i nærheten av 372 wh/km. Så hvordan de har kjørt her kan jo man lure på.
Jeg tror rett og slett de må ha kjørt bilene i kontinuerlig oppoverbakke. Da har vekta nesten alt å si og kan forklare at P85'en kom såpass ufortjent dårlig ut. Mjauen var den letteste av elbilene i testen og kunne derfor hevde seg såpass bra.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km


Cato76

Tesla på 20. plass over mest solgte bilmerke i 2013, samt 20 plass for mest solgte bilmodel - forran Audi A4 og BMW 3-serie  8)

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10142447
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Sjøhyene

#865
Sitat fra: Cato76 på mandag 13. januar 2014, klokken 15:42
Dagbladet: Når vi den kritiske grensa på 50 000 i år?

http://tablet.dagbladet.no/2014/01/13/tema/dinside/motor/aller/bil/31256031/

Kollektivfelt bryr jeg meg mindre om da jeg ikke pendler inn og ut av oslo. Gratis bom/ferje hadde vært litt kjedelig å miste men ikke noe stort problem det heller. Er primært ting de ikke kan gjøre noe med som er/var viktig for meg når jeg bestillte. Altså fravær av moms ved kjøp og på drivstoff.

Er vel kanskje mer eiere av de mindre elbilene som typisk vil se på det som et stort problem at disse godene skulle forsvinne.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

hma

#866
Ingen ting er bedre enn om vi når 50'000 utslippsfrie biler iløpet av 2014!

Det er heller ingen rimelig grunn til å avvikle retten til kollektivfelt over hele landet til samme tid, bare fordi feltet fra Asker til Oslo fylles opp. Utviklingen der viser bare at Norges elbil-politikk fungerer på en utmerket måte!

Vi kan ikke slutte her.

For å bringe det gode arbeidet videre må man, på strekninger med 3 eller flere kjørefelt, omregulere venstre kjørefelt og forbeholde det for utslippsfrie kjøretøy. Så får buss og taxi operere i fred, uten innblanding fra elbiler.

I alle andre byer, hvor kollektivfeltene på langt nær er fulle, må det lokale selvstyret treffe de riktige tiltakene for god og miljøvennlig trafikkavvikling - til riktig tid.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

janmb

Vakker og dyptgående journalistikk:

http://www.side3.no/motor/article3739297.ece

Det som ikke kommer fram her heller, og som er helt sentralt i saken, er hvordan i alle verdens dager de klarer å få til så høye forbruk. Ikke bare for Teslaen, men de andre bilene også, som også kommer langt dårligere ut i den testen enn folk opplever til vanlig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

tomrh

Sitat fra: janmb på mandag 13. januar 2014, klokken 16:30
Vakker og dyptgående journalistikk:

http://www.side3.no/motor/article3739297.ece

Det som ikke kommer fram her heller, og som er helt sentralt i saken, er hvordan i alle verdens dager de klarer å få til så høye forbruk. Ikke bare for Teslaen, men de andre bilene også, som også kommer langt dårligere ut i den testen enn folk opplever til vanlig.
Som nevnt for noen innlegg siden så tror jeg de har kjørt motbakke.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

janmb

Kan virke slik.

Da er det jo ekstremt misvisende ettersom det ikke tydelig kommer frem at testen ble kjørt slik. Merkelig at fabrikantene finner seg i så elendig reklame når den er direkte misvisende.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA