Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Hellström

Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

DaX

Her er Høyre-Astrups elektriske luksus-bil
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10112877

bleeeh vg men sine godt gjennomtenkte overskrifter...
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

DonPedro

http://www.nrk.no/sorlandet/olje-norge-gar-for-el-bil-1.11172494

Sitat– Tenk hva de kan spare på ett år, ikke bare på bensin, men el-bilen betaler ikke bompenger og går gratis på ferjer, sier Hauge, som nesten ikke kan slutte og smile over bilen sin.

The Tesla Grin kommer til Norge. "Teslagliset" blir vel det på morsmålet.  8)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Muffinman


Sofus

I stedet ble han stående å prate med en endeløsrekke voksne menn, som ikke skjønte at dollargliset foran dem, som går fra 0-100 på sekundet, faktisk går på strøm.

Hauge har fått en ekstra sprek utgave ser jeg  :)
Model S

Havebigfun

På side 2 i dagens DN kommenterer Bård Bjekholt elbilutviklingen under overskriften: Elektrisk moro
Han mener at forskning viser at elbiler er et klimatiltak men at prisen for Norge er alt for høyt per spart tonn CO2. Han foreslår en revurdering av elbilincentivene ettersom det er et av de dyreste tiltak.
:(

Birger

Sitat fra: Havebigfun på fredag 09. august 2013, klokken 10:38
På side 2 i dagens DN kommenterer Bård Bjekholt elbilutviklingen under overskriften: Elektrisk moro
Han mener at forskning viser at elbiler er et klimatiltak men at prisen for Norge er alt for høyt per spart tonn CO2. Han foreslår en revurdering av elbilincentivene ettersom det er et av de dyreste tiltak.
:(

Tja, han forslår det vel ikke. Han presiserer at dersom de studiene han refererer til "holder vann" så bør en se på avgiftspolitikken en gang til.

Her er de da bare snakk om CO2 og ikke andre problemer med lokal forurensning. I et totalt regnskap så må det tas med.

Det er helt klart at skattelegging av kjøretøyer må være hensiktsmessig for samfunnet som helhet, og da er det bra om det blir sett på med kritiske øyne. Feks. er det ikke sikkert at det er hensiktsmessig med brompengefritak inn til Oslo dersom byen blir for full av biler.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Cirion

Sitat fra: Birger på fredag 09. august 2013, klokken 10:56Feks. er det ikke sikkert at det er hensiktsmessig med brompengefritak inn til Oslo dersom byen blir for full av biler.
Kan også være motsatt, fortsatt bompengefritak inn til Oslo for Elbiler, samtidig som man innfører rushtidsavgift, datokjøring, kjøreforbud osv... for lite miljøvennlige biler.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Birger

Sitat fra: Cirion på fredag 09. august 2013, klokken 10:59
Sitat fra: Birger på fredag 09. august 2013, klokken 10:56Feks. er det ikke sikkert at det er hensiktsmessig med brompengefritak inn til Oslo dersom byen blir for full av biler.
Kan også være motsatt, fortsatt bompengefritak inn til Oslo for Elbiler, samtidig som man innfører rushtidsavgift, datokjøring, kjøreforbud osv... for lite miljøvennlige biler.

Ja det er mulighet for mange løsninger, men vi må også innse at selv El-biler forurenser. Et eller annet sted i fremtiden bør vi også delta i å betale for veier og for vår forurensning.

Jeg antar det er mange resurssterke mennesker som nå blir el-bil eiere og jeg håper det kan føre til at vi får en kritisk gjennomgang på de miljørapportene som er kommet og som kommer til å komme i fremtiden. slik at vi får et rettferdig avgifts/skattesystem som gagner miljøet i det lange løp.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Trond Arve

Sitat fra: Havebigfun på fredag 09. august 2013, klokken 10:38
På side 2 i dagens DN kommenterer Bård Bjekholt elbilutviklingen under overskriften: Elektrisk moro
Han mener at forskning viser at elbiler er et klimatiltak men at prisen for Norge er alt for høyt per spart tonn CO2. Han foreslår en revurdering av elbilincentivene ettersom det er et av de dyreste tiltak.
Nesten all kritikk av denne typen er skivebom. Man regner ut kost og effekt av tiltakene og kommer fram til at det er dyrt. Imidlertid er hensikten å skape en bærekraftig infrastruktur og marked for elbiler slik at insentivene kan fases ut. Da først kan man begynne å regne på kost og effekt av tiltakene.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.


Cowboystrekk

Elbil vil ubestridt bedre luftkvaliteten i byene, spesielt vinterstid og trolig spate en hel del millioner ift redusert sykefravær grunnet luftveisplager ;) avfall fra produksjon av bensin, restolje fra oljeskift osv er også en god grunn. Å se på co2 alene blir helt feil. Fra fødsel til død vil alle elbiler sjå ice...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

trygvelo

Sitat fra: taraquin på fredag 09. august 2013, klokken 13:18
Elbil vil ubestridt bedre luftkvaliteten i byene, spesielt vinterstid og trolig spate en hel del millioner ift redusert sykefravær grunnet luftveisplager ;) avfall fra produksjon av bensin, restolje fra oljeskift osv er også en god grunn. Å se på co2 alene blir helt feil. Fra fødsel til død vil alle elbiler sjå ice...

Hadde bare politikerne klart å skjønne grunnleggende bedriftsøkonomi og investert i jernbane på prosjektbasis slik at tungtransporten kunne flyttes over dit i tillegg... Norge må være verdensmester i å få minst mulig ut av pengene sine!


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA