Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Muffinman

Håper det går bra med de involverte. De var forresten i letteste laget å identifisere ved hjelp av bildene i artikkelen og tidligere aktivitet på diverse populære nettsteder. Noe å tenke på.


Amatøren

Blir biler med slike skader reparert eller er det tilbake til ventelisten....?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amoss

Sitat fra: kakemiks på mandag 06. november 2017, klokken 11:00
au :/ Mon tru om AP var på?

Det jeg lurer på er om hjulet løsnet pga. kollisjonen, eller om bilen kolliderte pga at hjulet løsnet? Er i disse dager mange som legger om hjul til vinteren, og kan fort ha skjedd at noen hjulmuttere/bolter ikke har blitt dratt godt nok til...
Model S 85D

daktari

På bildet ser det ut som om bremseakiva sitter på helgen etter krasjen. Tipper den bilen havner på hogging. Alle airbagger utløst også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jlan

Typisk vanskelig sted for AP, kan finne på å legge seg mellom de to hvite stripene og se bort fra den gule. Den burde jo da bremset for hindringen, men doppler radaren sliter med stillestående objekter.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

jkirkebo

Tesla Model Y LR 2024 (gul)

OlaM

Sitat fra: jkirkebo på mandag 06. november 2017, klokken 11:54
Ja, må jo være denne?

http://gultesla.no/

Ser ikke sånn ut, det er en pre-facelift bil med gule dørhåndtak, mens den i avisa er en facelift med svarte/mørkegrå.
'21 3LR

Muffinman


E_S

Sitat fra: daktari på mandag 06. november 2017, klokken 11:45
På bildet ser det ut som om bremseakiva sitter på helgen etter krasjen. Tipper den bilen havner på hogging. Alle airbagger utløst også.

Garantert kondemnert - når airbager er utløst galopperer reparasjonskostnadene så vanvittig at det nesten aldri lønner seg å fikse med de prisene forsikringsselskapene opererer med.
:)

Muffinman

Front, fanger m/demper, kondenser med festebrakett, parksensorer, diverse ledningsnett,  innerskjerm, vifte, hjuloppheng, hjul, panser, skjerm, dør, øvre og nedre lykt, strukturelle skader, hjul, airbags...denne blir nok mange hundre tusen å reparere. Man kommer ikke langt med 0,1 million på en Tesla når uhellet er ute.

Knut Røe

Det er ikke rart det koster å forsikre biler. 800-900 tusen i erstatning dette her.

Amoss

Sitat fra: tiger`n på mandag 06. november 2017, klokken 16:05
Det er ikke rart det koster å forsikre biler. 800-900 tusen i erstatning dette her.

... hvilket blir en fin overgang til neste tema i "Tesla i norske medier":
https://www.dagbladet.no/nyheter/hvilke-biler-er-billigst-a-eie-se-tallene-som-overrasker/68855432
Sitat
Tesla rimeligere enn en Golf

Vi ser i tabellen at Tesla kommer svært gunstig ut. En Tesla Model S75 D med firehjulstrekk koster ifølge Rødbokas beregninger deg mindre i løpet av tre år enn en rimelig VW Golf.
Model S 85D

Muffinman

Sitat fra: tiger`n på mandag 06. november 2017, klokken 16:05
Det er ikke rart det koster å forsikre biler. 800-900 tusen i erstatning dette her.
Ikke sikkert. Det er en 2016-modell så vidt jeg har funnet ut.

aness

Sitat fra: Amoss på mandag 06. november 2017, klokken 16:12
... hvilket blir en fin overgang til neste tema i "Tesla i norske medier":
https://www.dagbladet.no/nyheter/hvilke-biler-er-billigst-a-eie-se-tallene-som-overrasker/68855432
Sitat
Tesla rimeligere enn en Golf
Vi ser i tabellen at Tesla kommer svært gunstig ut. En Tesla Model S75 D med firehjulstrekk koster ifølge Rødbokas beregninger deg mindre i løpet av tre år enn en rimelig VW Golf.

Denne rødboka mener altså at vi over tre år skal betale 13608kr i bompenger og 0 i parkering?

Er resten av tallene like gale?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA