Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Arha

Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri på tilbakekalling januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Gordon Retriever

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 12. september 2017, klokken 16:50
Denne gangen er det vel drevet av det firmaet som har lurt eiere til å forhåndsbetale dem for å kjøre saken med påstanden "alle P85D eiere har et krav".
Husker ikke hva de het, men de kjørte reklamekampanjer og kontaktet haugevis av eiere direkte for å konstruere et nytt søksmål de kunne ta forhåndsbetalt for å kjøre.

"Klagehjelp" tror jeg firmaet het.

Muffinman

Det stemmer, og en av de ansatte var inne her på forumet og prøvde å få flere på kroken. Denne personen ble grundig parkert på jus`en av et par brukere.

Gordon Retriever

Og hvis det er dette firmaet det er snakk om, er det en ganske underholdende/interessant tråd her:  Kompensasjon til p85d eiere

Ganske tydelig kommentar fra Forum Admin i første innlegg, men tråden er fortsatt åpen for nye innlegg.

Gressvikingen

Det er nok noen av disse klagerne som klaget rettidig (hva nå det egentlig er - noen klaget allerede høst 2015), men som ikke har funnet seg i å bli ignorert.
Jeg vet at noen ble lovet en løsning bare klagen som ble behandlet i forliksrådet var ferdig. Disse fikk imidlertid ikke noe svar etter det.
P85D"+"

Lynet

Sitat fra: Gressvikingen på tirsdag 12. september 2017, klokken 18:51
Det er nok noen av disse klagerne som klaget rettidig (hva nå det egentlig er - noen klaget allerede høst 2015), men som ikke har funnet seg i å bli ignorert.
Jeg vet at noen ble lovet en løsning bare klagen som ble behandlet i forliksrådet var ferdig. Disse fikk imidlertid ikke noe svar etter det.
Adressa er blitt flink, bilde av Tesla uten å nevne hverken elbil eller Tesla [emoji16] http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/09/30/Tre-personer-i-trafikkulykke-ved-Værnes-15383308.ece
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Oddaa

Sitat fra: Lynet på lørdag 30. september 2017, klokken 10:27
Sitat fra: Gressvikingen på tirsdag 12. september 2017, klokken 18:51
Adressa er blitt flink, bilde av Tesla uten å nevne hverken elbil eller Tesla [emoji16] http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/09/30/Tre-personer-i-trafikkulykke-ved-Værnes-15383308.ece
Må være en glipp fra Adressa ;-) eller kanskje journalisten ikke oppdaget det pga skaden i grillen...

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

Strøm Tycoon

Hverken Honda eller Tesla ble nevnt som merke, men vi så de alle som så innslaget på NRK. Dette var de to som bare kjørte videre når en bil kjørte i en lyktestolpe på E18 ved avkjøringa fra Lasses ved Stathelle.

Ekstra graverende var det kanske at Teslaen kjørte bak denne bilen og måtte komme seg rundt denne bilen for å kunne kjøre videre. Hondaen kom ned avkjøringen og ble ikke forhindret i så måte, men ille er det nå likevel å bare kjøre videre på den måten.

Amoss

https://www.nrk.no/nyheter/tesla-bygger-fabrikk-i-shanghai-1.13745410

Sitat 23. oktober 2017 kl. 08:35 Tesla bygger fabrikk i Shanghai

Tesla skal ha inngått avtale med myndighetene i Shanghai om å, som den første i Kina, bygge og drive fabrikk i byens frihandelssone, melder Wall Street Journal. Tesla er dermed godt plassert når kampen om å elektrifisere bilparken i Kina skyter fart.
Model S 85D

RuneW

Nok en fin "parkering".

https://www.sa.no/nyhet/trafikk/opsundbrua/jeg-skulle-bare-parkere/s/5-46-419992#am-commentArea

Greit nok at elbiler er fritatt for bompenger, men denne var drøy. Skamme seg!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TeslaModelX

Sitat fra: Trulskl på fredag 27. oktober 2017, klokken 16:05
https://www.oblad.no/nyhet/trafikk/tesla/tesla-havnet-utfor-veien-i-oppegard/s/5-68-334559

Fin parkering :) Ser jo ut som det var med vilje.

Syns jeg leser om mange Tesla som havner utenfor veien med en gang vinteren kommer, kjenner jeg blir litt skremt.
Er det bilen eller personen mellom setet og rattet som er problemet?

cra

I likehet med alle andre så er det nok sjåføern som er problemet, ikke bilen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tuxedo

Han der hadde jo tenkt seg over broen og så sank han nedi, det er det liten tvil om. Ingen utforkjøring her.

Vegard Winther

Sitat fra: ModelS på mandag 30. oktober 2017, klokken 10:05

Syns jeg leser om mange Tesla som havner utenfor veien med en gang vinteren kommer, kjenner jeg blir litt skremt.
Er det bilen eller personen mellom setet og rattet som er problemet?

Leste et sted at biler med firehjulsdrift har tre ganger (?) så mange ulykker på vinterstid som biler med tohjulsdrift. Grunnen er at man føler man har så godt grep at man tar ikke nødvendige forholdsregler.

Legg til en bil på to tonn + som føles supersolid på veien, og det blir lett å glemme at det er glatt, at bilen trenger laaang bremsestrekning osv. Lett å få noen leie opplevelser på vinterstid da. Men regelen er den samme - man skal kjøre etter forholdene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA