Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

RuneW

#5355
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 28. april 2017, klokken 06:49
Blir nok bildrapstiltale her ja. Utifra bildet ser det ut som føreren har kjørt forbi rett før eller i en sving. Føreren får nok dessverre bare et par års soning for drapet på en som hadde mesteparten av livet foran seg.
Alt for å spare noen sekunder.

Det er dessverre en del Tesla-førere som har kjøpt Tesla for å kjøre "aktivt", "inspirert" eller hva pokker de kaller det som på godt norsk kalles grisekjøring.

<Slettet av admin>
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Havebigfun

Sitat fra: RuneW på fredag 28. april 2017, klokken 10:48
Det er dessverre en del Tesla-førere som har kjøpt Tesla for å kjøre "aktivt", "inspirert" eller hva pokker de kaller det som på godt norsk kalles grisekjøring.
Enig i denne delen- den andre delen synes jeg du skal slette- slikt hører ikke hjemme her.

model3citizen

Sitat fra: RuneW på fredag 28. april 2017, klokken 10:48
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 28. april 2017, klokken 06:49
Blir nok bildrapstiltale her ja. Utifra bildet ser det ut som føreren har kjørt forbi rett før eller i en sving. Føreren får nok dessverre bare et par års soning for drapet på en som hadde mesteparten av livet foran seg.
Alt for å spare noen sekunder.

Det er dessverre en del Tesla-førere som har kjøpt Tesla for å kjøre "aktivt", "inspirert" eller hva pokker de kaller det som på godt norsk kalles grisekjøring.

Med tanke på fokuset på akselerasjon og motoreffekt relatert til disse bilene, hvor attpåtil det har blitt en mediesak om hvorvidt bilene faktisk har oppgitt effekt, så er det jo ikke vanskelig å forstå.

Hvem her husker mediehysteriet i england når Lotus Carlton ble lansert? Det vi ser nå, er det stikk motsatte.

Til tross for det vi jeg si: Så ser jeg svært sjelden stygg kjøring med Tesla-biler. Yrkesbiler derimot ...
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Mazzbot

Jeg ser svært sjeldent tesla kjører som kjører stygt. Sett mye av dumme yrkesbiler og fossilbiler som tar unødvendig sjanser , kjører tett på . Idiotisk å i det hele tatt kjøre forbi med mindre bilen foran ligger veldig under fartsgrensen.


Hvor står det at føreren som drepte kjørte en tesla ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .


OlaM

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. april 2017, klokken 08:45

Likevel har NAF og enkelte individer i politiet gått ut og advart mot bruk av kamera, blant annet med begrunnelse i prinsippielle aspekter som at det er "politiets jobb å etterforske." Slik argumentasjon  blir fattig i lys av saker som denne.

Her i Bergen har vi jo et politi som sikkert ikke liker slikt. De vil få problemer med å henlegge sakene raskt og effektivt hvis det er for mange bevis.

Ellers er dette sitatet...

SitatMannen har tatt initiativ til forbikjøringen uten å ha tilstrekkelig kontroll på sikten.

...svært typisk for norske ulykker. Håper han blir sittende inne lenge og håper mange andre med raske biler og overmot tar minst én mindre elendig avgjørelse i sine sjåførkarrierer.

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Thor2014

Sitat fra: Høgis på fredag 28. april 2017, klokken 17:40
Har Eli Hagen blitt miljøvennlig å kjøpt seg Tesla?
http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=59035e555152f7d66bc713dd
Det der har jeg gjort mange ganger. Setter den bare i ekstra høy og kjører forsiktig ned 8)

Muffinman

Pyse. Jeg setter i low og tar fart ;)

lunitiks

Jeg rygger alltid ned slike trapper. Bedre sikt med ryggekameraet
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: lunitiks på lørdag 29. april 2017, klokken 13:51
Jeg rygger alltid ned slike trapper. Bedre sikt med ryggekameraet
Samme her, men jeg slår i tillegg av lyden på ryggesensorene, siden de har en tendens til pipe fælt i trapper.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Griffel

Grunnen til at han ikke kom ned var vel for liten fart, enten en rygger eller kjører framover gjelder det å ha nok fart.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

AppleKnocker

Slik går det når man nøler i trafikken. Det gjelder å signalisere sine intensjoner (med hornet), sjekke at trappen er klar og gi full watt.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Muffinman

Eller full trapp, som jeg bruker å si.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA