Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

tomrh

Tyskland vil ikke ha Tesla, rapporten er vel kjøpt og betalt av tyske bilgiganter..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Rio

Jeg tror ikke norske myndigheter ville vært noe "snillere", for å si det pent.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kanutten


Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Kanutten på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:23Hvor har du det fra?
Tja, de har jo utformet insentiv-systemet sitt slik at Tesla ikke skal få insentiver. Tilfeldig? Neppe.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kanutten

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:26
Sitat fra: Kanutten på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:23Hvor har du det fra?
Tja, de har jo utformet insentiv-systemet sitt slik at Tesla ikke skal få insentiver. Tilfeldig? Neppe.

Artig konspirasjonsteori :)

thilo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:26
Sitat fra: Kanutten på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:23Hvor har du det fra?
Tja, de har jo utformet insentiv-systemet sitt slik at Tesla ikke skal få insentiver. Tilfeldig? Neppe.
Nei, korrupte &%/%%$& som styrer landet.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Counterpointer

Sitat fra: Kanutten på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:28
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:26
Sitat fra: Kanutten på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:23Hvor har du det fra?
Tja, de har jo utformet insentiv-systemet sitt slik at Tesla ikke skal få insentiver. Tilfeldig? Neppe.

Artig konspirasjonsteori :)
Det er ikke konspirasjonsteori, det blir sagt rett ut at dette gjøres for å unngå å støtte dyre elbiler. Dyr elbil er så godt som synonymt med Tesla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanutten

Blir spennende å se hva de gjør for å blokkere Model 3 når den kommer da...

Espen Hugaas Andersen

De klarer nok ikke holde Model 3 utenfor. Man kan ikke vinne over fremtiden. :) (Men det stopper de ikke fra å prøve.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Da er dere nok over på tradisjonell  konspirasjonsteori [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanutten

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:40
De klarer nok ikke holde Model 3 utenfor. Man kan ikke vinne over fremtiden. :) (Men det stopper de ikke fra å prøve.)

Slike uttalelser er det vanskelig å ta på alvor :)

tomrh

Tyskere har vist gang på gang at de er korrupte og driter i spillereglene bare de tjener penger og vinner. Diesel-skandalen. ADAC som manipulerte stemmer slik at VW Golf ble årets bil. Continentals juks på dekk. Osv. Selvfølgelig har de en skjult agenda om å beskytte egen bilindustri.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Kanutten

Sitat fra: tomrh på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:52
Tyskere har vist gang på gang at de er korrupte og driter i spillereglene bare de tjener penger og vinner. Diesel-skandalen. ADAC som manipulerte stemmer slik at VW Golf ble årets bil. Continentals juks på dekk. Osv. Selvfølgelig har de en skjult agenda om å beskytte egen bilindustri.

Diesel-skandalen er vel ikke bare et tysk fenomen?
Nokian har vel også innrømmet dekk-juks?


Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:40
De klarer nok ikke holde Model 3 utenfor. Man kan ikke vinne over fremtiden. :) (Men det stopper de ikke fra å prøve.)

Å joda. De (jeg snakker her om Tyskland, Frankrikes ordning kjenner jeg ikke noe til) har jo utformet incentivet (slik jeg har forstått det i alle fall) slik at kunden får igjen penger fra staten, men staten skal så ha igjen halvparten av disse fra fabrikanten. Dette betyr at i realiteten så for å få de statlige incentivene så må fabrikanten gi like mye "i rabatt". Tesla offisielt - og nå nylig presisert fra Elon - skal ikke gi slike rabatter. Så følger Tesla opp dette så blir det neppe noen incentiver til kunden. Dersom da ikke Tesla har en mulighet til å sette opp prisen på bilen med 50% av incentivet først da :p

Men ja, tror nesten at også denne delen av incentivordningen er utformet slik med tanke på/i håp om å også holde Tesla utenfor selv når de kommer med en rimeligere elbil.
Model S 85D

Rio

Det er, i så fall, opp til Tesla selv.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA