Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: lunitiks på lørdag 03. september 2016, klokken 20:22
"molten shrapnel through the airbag and into the car's occupants".

Nice

Pst: Dersom du leser ferdig, så ser du at dette ikke var tilfellet for Tesla sine. :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

Sitat fra: lunitiks på lørdag 03. september 2016, klokken 20:22
"molten shrapnel through the airbag and into the car's occupants".

Nice

Litt må man ofre for å kjøre elektrisk! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

lunitiks

Sitat fra: Amoss på lørdag 03. september 2016, klokken 20:27
Sitat fra: lunitiks på lørdag 03. september 2016, klokken 20:22
"molten shrapnel through the airbag and into the car's occupants".

Nice

Pst: Dersom du leser ferdig, så ser du at dette ikke var tilfellet for Tesla sine. :)

Selvsagt leste jeg videre :) håper andre også gjør det
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

vegardg


Cookie Monster

Glad jeg ikke får levert ut bil nå mot kvartalsslutt hvor sjefen selv sier lever ut så mange som mulig, så billig som mulig  ;D
2015 P85D

Bjoris

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 06. september 2016, klokken 00:48
Glad jeg ikke får levert ut bil nå mot kvartalsslutt hvor sjefen selv sier lever ut så mange som mulig, så billig som mulig  ;D

Hehe, min var iallefall helt strøken, men enig, det er langt fra sunt at de holder på slik, alle vet hva som skjer når slike beskjeder kommer, alle tar snarveier for å levere som forventet... Liker ikke!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RuneW

Bare å kondolere de som får disse bilene...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

eha

#4957
Det var da voldsomt til dommedagsprofetier... kondolere!?

Å få noen til å stå på ekstra er overhodet ikke ensbetydende med at kvaliteten går ned. Tvert imot kan det medføre økt fokus. Henvis gjerne til et grunnlag som underbygger påstanden om denne korrelasjonen! :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Muffinman

Nå har vi jo sett et og annet tegn på at det går fort for seg i monteringen allerede før denne oppfordringen kom. Sikkert fint for å bole kvartalstallene, men ikke bærekraftig i lengden. Det er dyrt å bygge ferdig bilene på verksted.

eha

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 06. september 2016, klokken 14:18
Nå har vi jo sett et og annet tegn på at det går fort for seg i monteringen allerede før denne oppfordringen kom. Sikkert fint for å bole kvartalstallene, men ikke bærekraftig i lengden. Det er dyrt å bygge ferdig bilene på verksted.

Kvaliteten på Tesla Model S har vært jevnt stigende i takt med at produksjonen har økt. Eller har det vært noen nylige saker om at kvaliteten har sunket i det siste?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Muffinman

#4960
Har kjørt tre nye loanere i år. Ingen av dem var ferdige. Og kvaliteten har ikke steget raskt nok siden jeg ser en god del feil på 2016-modeller som har vært med siden 2012/2013. Jeg studerer nok biler på superladere og servicesentre ekstra nøye. Mye av det jeg har hatt på egne biler går faktisk igjen på både loanere og andre kundebiler helt til ganske nylig.

Har ikke kjørt loaner siden mai nå og de to jeg kjørte da var de beste så langt, men langt fra feilfri. Ny tur på verksted om et par uker, håper på å bli positivt overrasket om det blir Tesla å låne da.

eha

Jeg får bare krysse fingrene og satse på at alt blir knirkefritt (tog du 'an?) :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Muffinman

Du er faktisk inne på noe der ;) Men det går rette veien om noe sent. Det virker som konstruksjons/designfeil er redusert og det meste som er å sette fingeren på i nyere tider er slurv i monteringen. Det er delvis derfor jeg er en smule skeptisk til at tempoet skal ytterligere opp.

Uansett er det ikke verdens ende å måtte inn en gang eller to for å få rettet eventuelle ting som måtte oppstå. Vår 85D måtte ha to forsøk før den var (nesten) slik den burde ha vært ved utlevering. Da er det verre med P85``en. Verkstedbesøk nummer 11 er nær forestående  ;)

Espen Hugaas Andersen

Det er ikke arbeiderne på fabrikken som må skyndte seg, de har hatt enn produksjonstakt på 2000 per uke siden juni. De som må skyndte seg er de som skal klargjøre og levere ut biler. I slutten av Q2 var det 5200 biler i transport. Målet er å redusere dette tallet mest mulig ved slutten av Q3. Om man klarer å redusere det til 2000 biler, og samtidig produserer 2000 x 13 = 26.000 nye biler, så kan faktisk Tesla kunne levere 29.000 biler i Q3. Det er dobbelt så mange som forrige kvartal. Dette er kanskje litt optimistiske tall, men poenget er at det er viktig å få levert de bilene som kan leveres. Tesla trenger i området 23-30k biler levert i Q3 for å kunne vise til positiv kontantstrøm og profitt.

Dette rushet vil nok kunne gå ut over kundene til en eller annen grad, men neppe til like stor grad som mars 2014 i Norge, da Tesla leverte nesten 1500 biler. Den største virkningen vil kanskje være at det kan være vanskeligere å få respons på epost, og å få bilen på verksted.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA