Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 27. juli 2016, klokken 16:11
Kan egentlig se ut som Teslaen har kjørt på motorsykkelen, slengt den avgårde og deretter deiset inn i Mercedesen (BMWen?). Om Teslaen har vært bakerst vil den trolig få skylden. (Man skal alltid klare å stoppe for trafikken foran.)

For meg kan det se ut som om det er den hvite bilen som har truffet motorsykkelen og fått Audi'n i hekken. Tesla'n ser ut til å ha truffet Audi'n og sklidd "over" høyre bakpart og havnet helt over i høyre felt.
Model S 85D

Tuxedo

Sitat fra: Amoss på onsdag 27. juli 2016, klokken 21:33
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 27. juli 2016, klokken 16:11
Kan egentlig se ut som Teslaen har kjørt på motorsykkelen, slengt den avgårde og deretter deiset inn i Mercedesen (BMWen?). Om Teslaen har vært bakerst vil den trolig få skylden. (Man skal alltid klare å stoppe for trafikken foran.)

For meg kan det se ut som om det er den hvite bilen som har truffet motorsykkelen og fått Audi'n i hekken. Tesla'n ser ut til å ha truffet Audi'n og sklidd "over" høyre bakpart og havnet helt over i høyre felt.
Det sporet i taket på Audien tyder på at motorsykkelen har landet oppå den og deretter fått seg en flyvetur over i motsatt kjørebane.  Av skadene på bilene, pluss plassering, er det nesten opplagt at Teslaen har kjørt sin venstre forskjerm inn i Audiens høyre baksjerm.

Espen Hugaas Andersen

#4847
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 27. juli 2016, klokken 21:52Det sporet i taket på Audien tyder på at motorsykkelen har landet oppå den og deretter fått seg en flyvetur over i motsatt kjørebane.  Av skadene på bilene, pluss plassering, er det nesten opplagt at Teslaen har kjørt sin venstre forskjerm inn i Audiens høyre baksjerm.
Min tolkning av skadene: Motorsykkelen og de to fremste bilene har stoppet eller kjørt sakte for en eller annen grunn. Så har Teslaen kommet opp bakfra og ikke klart å stoppe. Støtfangeren på Teslaen dytter mot bakhjulet av motorsykkelen med en voldsom kraft slik at motorsykkelen presses opp gjennom bagasjelokket og taket av Audien, før den flyr og treffer venstre hjørne bak på varebilen før den flyr over midtrabatten og havner i motgående felt. Føreren av sykkelen blir kastet av og trolig flyr over Teslaen og havner på veien bak Teslaen. Etter Teslaen har truffet motorsykkelen fortsetter den fremover og sneier høyre bakpart av Audien før den stopper på høyre side av veien. Dette dytter også Audien inn i varebilen.

Det er ikke sikkert det har skjedd slik, men det er det jeg tenker stemmer best med skadene på alle kjøretøyene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


Griffel

Sitat fra: OleJA på torsdag 28. juli 2016, klokken 19:56
Ser ut som redningsetaten heller ikke har brydd seg med at det er en Tesla siden de har skummlagt rundt bilen. :-\
Nå er det vel ikke skumm, men et absorberende middel som suger opp et eller annet søl.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

krister461

Slutter ikke å bli "imponert" av norske medier:
http://e24.no/naeringsliv/tesla-motors/milliardtap-for-tesla/23756471


Her sier ene overskriften "Model 3 ble dyrere", en påstand som virker tatt ut av luften basert på følgende setning: "Forsknings- og utviklingskostnadene økte betraktelig da vi jobbet med å ferdigstille arbeidet med Model 3"


Etterpå blander de to ulykker:
"Tesla har vært i hardt vær etter at en mann døde i en trafikkulykke mens han kjørte en Tesla i Florida tidligere i sommer. Det store spørsmålet var hvorvidt mannen brukte Teslaens autopilot-funksjon, som bare er lov i enkelte stater, blant annet Florida. I midten av juli benektet Elon Musk dette offentlig."

Siste setning linker riktignok til en artikkel i samme avis der de klarer å skille disse ulykkene...

lunitiks

Sitat fra: krister461 på torsdag 04. august 2016, klokken 00:50
Etterpå blander de to ulykker:
"Tesla har vært i hardt vær etter at en mann døde i en trafikkulykke mens han kjørte en Tesla i Florida tidligere i sommer. Det store spørsmålet var hvorvidt mannen brukte Teslaens autopilot-funksjon, som bare er lov i enkelte stater, blant annet Florida. I midten av juli benektet Elon Musk dette offentlig."

Siste setning linker riktignok til en artikkel i samme avis der de klarer å skille disse ulykkene...


Fyf... for noen NISSER hos e24
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: krister461 på torsdag 04. august 2016, klokken 00:50
Her sier ene overskriften "Model 3 ble dyrere", en påstand som virker tatt ut av luften basert på følgende setning: "Forsknings- og utviklingskostnadene økte betraktelig da vi jobbet med å ferdigstille arbeidet med Model 3"

Nå skal ikke jeg være den første til å forsvare dårlig journalisme, og du har rett i at artikkelen inneholder en del feil. Men akkurat denne overskriften er vel egentlig korrekt selv om den dårlig skrevet og er egnet til å bli missforstått. Men ja, de brukte dette kvartalet mer på utviklingsarbeidet og produksjons-klargjøring av denne bilen enn forutsatt på forhånd. Så "Utviklingen av Model 3 ble i Q2 2016 dyrere enn forventet" er korrekt, men ved å droppe "Utviklingen av" først så leser vel mange det som at "Model 3 blir dyrere enn forventet", noe som er feil.
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Model 3 ble ikke dyrere *enn forventet*. Det er helt som forventet at capex relatert til Model 3 trappes opp. Tesla skal bruke 2,25 mrd USD på capex i år, der de brukte 216 mill i Q1 og 295 mill i Q2. Det gjenstår altså ca 1,74 mrd USD som skal brukes i løpet av Q3 og Q4. Mye av dette vil gå til produksjonslinjene til Model 3, Gigafactory og produksjonslinjene for Powerwall/Powerpack.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 04. august 2016, klokken 12:50
Det er helt som forventet at capex relatert til Model 3 trappes opp.

Det er så klart helt korrekt. Men mente jeg hadde sett at disse kostnadene hadde økt mer/fortere enn forventet, men kan godt være at jeg har blingset litt her. Kan også være at det var sett i forhold til hva som var budsjettert før kvartalet startet - og derved før man hadde sett reservasjonene av Model 3 og før man hadde fremskyndet planene om 500k/år fra 2020 til 2018.
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

#4855
De 2,25 mrd USD i capex i 2016 ble forklart ved forrige kvartalsrapport i mai. Dette var som du sier noe som kom opp i forbindelse med fremskynding av produksjonsplanene.

(Om man skal si noe om capex i Q2, så var det kanskje litt lavt. På telefonkonferansen fikk jeg inntrykk av at Musk var litt i tvil om de ville klare å bruke så mye penger før året er omme. Det kan bety at produksjonen av Model 3 kan havne bak skjema, altså bør vi håpe på at de klarer det.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cookie Monster

Du trykte på artikkelen og delte den her. Så noe nyhetsverdi må den da ha? ;D
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 09. august 2016, klokken 13:08
Du trykte på artikkelen og delte den her. Så noe nyhetsverdi må den da ha? ;D
Overskriften jeg trykket meg inn på var "Tesla og trailer i ublidt møte". Det kunne hatt nyhetsverdi.

Og jeg delte den her fordi jeg syns det at artikkelen ble i det hele tatt skrevet var litt utrolig. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

eha

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 09. august 2016, klokken 12:54
Ser ikke heelt at dette egentlig har nyhetsverdi.

http://www.dt.no/nyhet/trafikk/lier/tesla-vraket-av-ryggende-trailer/s/5-57-418696

Synes det er helt smakløst av Elon Musk at verken autopilot eller summon forhindret dette  ;D :o
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA