Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

krl

Det finnes vel nok av bitre oljeingeniører med tid til å "jobbe" på TU-forumet i disse dager..

HåkonE

Tipper hvis man hadde tatt bort de 5 største trollene, så er det ikke så mange jante-kommentarer igjen.

Det er en på Broom/Dinside som noen påpekte hadde 7000 innlegg på få måneder, og han er mest aktiv i elbil-artikler. Flere påpeker også at han jobber for konkurrenten, men jeg er litt usikker på når han skulle fått tid til det....?

Tragikomisk.  ::)

NegativeElectrode

Bra kommentar under som forklarer hvorfor den kan får mer enn 100 i score
http://e24.no/bil/tesla-sprengte-skalaen/23513263
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)


Amoss

Sitat fra: Jejl på fredag 28. august 2015, klokken 21:43
http://www.aftenbladet.no/bil/Tesla-kan-odelegge-for-ladbare-hybrider-590549_1.snd

Tesla kan ødelegge for ladbare hybrider....

Sitat– Problemet med ladbare hybrider er at de har en forbrenningsmotor, sier professor Ferdinand Dudenhoeffer

Enough said... :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902


Porsgrunn

Sitat fra: andwin på mandag 31. august 2015, klokken 12:18
Hva innebærer dette tro?

En bekreftelse på at DinSide bevist eller ubevist ikke er i stand til å ha to eller fler tanker i hodet på en gang.

kos

Sitat fra: andwin på mandag 31. august 2015, klokken 12:18
http://www.dinside.no/934504/tesla-skrur-igjen-ladekrana

Hva innebærer dette tro?


Noen av tesla stasjonene blir i perioder okkupert av " naboene" dette lager unødvendig kø - og fører til at noen av intensjonene med SC uteblir når noen bruker stasjonene som garasje. Helt fra starten av var dette budskapet. Og selv bor jeg tett på en SC men bruker de kun ved langdistanse kjøring slik intensjonen er - samtidig er det helt riktig at det er billig å lade  hjemme. Konsekvensene av lading unødvendig blir vel at de for fremtiden så blir de plassert på øde strekninger slik at " hjemme laderne ikke får den muligheten, samtidig som vi mister et gode når vi trenger det. Om at gratis strøm til evig tid - trues av disse kipe typene som skal lade konsekvens på andres muligheter vil fremtiden si noe om - det er lett å om programmere bilene slik at naboene ikke kan lade på SC - og vips er det problemet løst.. Men først en liten påminnelse - og det kommer nå. Antar at om man ikke tar notis så vil " naboen" miste muligheten å lade nede i veien - men kun på langdistansekjøring slik meningen er.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Jejl på fredag 28. august 2015, klokken 21:43
http://www.aftenbladet.no/bil/Tesla-kan-odelegge-for-ladbare-hybrider-590549_1.snd

Tesla kan ødelegge for ladbare hybrider....

Snakk om å snu "problemet" på hodet. Det som er faren er hvis regjeringer rundt i verden tar vekk avgifter på hybridbiler, og dermed gjør det mindre attraktivt for bilprodusenter å satse på forskning på rene el-biler....og batterier. Sånn sett er det veldig bra at hybrid-bilene er i begrenset omfang og folk oppfatter de som lite miljøvennlige. Det vil jo være mer miljøvennlig om folk kjøper masse elbiler og dermed fòrer forskningsmiljøene (bilprodusentene) med penger til fortsatt lage bedre batterier.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

arnkl

Sitat fra: o.b.lix på mandag 31. august 2015, klokken 23:09
Fotgjenger etter råkjøring, slapp sone

http://www.nordhordland.no/nyhende/lindas/retten/1-km-t-fra-a-havna-i-fengsel/s/5-33-28853

Journalisten er sikker svært nøgd med formuleringa, men korrekt er det likevel ikkje.

"Hadde han hatt litt meir straum på batteriet måtte han ha belaga seg på ei tid i fengsel. Men sidan grensa for å sona går på 130 km/t, slapp han unna."

Å køyre 130 km/h er ikkje noko problem sjølv med "Charge now" i displayet. (Har rett nok ikkje prøvd ;) )
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Espen Hugaas Andersen

Kan hende han kun kjørte i 129 km/t for å spare strøm, slik at han nådde neste superlader. ;)

(Men det er nok bare snakk om en "morsom" forumlering fra journalistens side.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TeslaSvein63

#4332
Har pratet med noen folk på laderne ved Drammen og de la ikke skjul på at de hadde kjørt fra Oslo for å hurtiglade bilen. Vi snakker her om  våre nye landsmenn. Jeg ser for meg pirattaxi og gratis drivstoff. Siden bilene er monitorert,  skulle det vel være mulig å sende ut opplysningsbrev til de som gjør dette fast, i nærområdet, fra Tesla. Det har vel adri vært til å ta feil av budskapet om at superladerne er til langkjøring. Vi snakker her om en tilit som er gitt oss l form av gratis strøm på lang/ferietur, som i folkeskikkens navn, skal være gjensidig. Lad hjemme i hverdagen. Teslafolk kan da ikke være så smålige og grådige at di kaster dritt på denne tiliten og bare tenker på seg selv.

Thor2014

Folk kjører fra Oslo til Lier for å lade bilen siden de ikke har nok strøm til å komme seg til Lillehammer.
Ikke alle vet at det finnes ladere rundt omkring.

stefse

Den enkleste plattformen å legge inn ladebegrensninger på er vel i selve bilen. Den vet jo hvor den har vært, og hvor den har ladet. Hvis den ser at eieren stadig vekk er innom en superlader og aldri lader andre steder, kan den legge inn begrensning, og til slutt nekte eieren å lade.

Biler på gjennomfart får fremdeles fri tilgang.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA