Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Hansi

#4261
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 29. juli 2015, klokken 09:13
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 29. juli 2015, klokken 07:39
Racerbanen er nok den arenaen fossilbilene vil holde ut lengst. Rett og slett fordi elbiler henger langt langt etter når det kommer til energitetthet (kWh/kg). Som er en superviktig parameter når man skal kjøre raskt på svingete veier over litt tid.
Jeg vil si kW/kg er enda viktigere, og der kan elbilene være betydelig bedre enn fossilbilene.

Det hadde vært interessant å se f.eks hvordan disse hadde klart seg på Nurburgring, med noen optimaliseringer: http://driveeo.com/ http://www.rimac-automobili.com/press/tajima-teams-up-with-rimac-for-pikes-peak-2015-p26

Så klart, når det gjelder mer utholdenhetsløp, så vil elbilene slite med å klare disse på veldig veldig lenge.

Helt enig, det hadde vært veldig spennende å se de på Nurburgring (forhåpentligvis uten problemer på begge) :)
Også riktig som du skriver i neste post at begge hadde problemene du beskriver i Pikes Peak.

Haha, sjekka nettopp hvilken elektriske bil som var raskest rundt Nurburgring per i dag.. Det er faktisk en Toyota :D
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
http://www.toyota-motorsport.com/en/latest-information-archive-en/275-ev-record-2012
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

BMW850

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 21:54
Sitat fra: Luftventil på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:08
Kjøper man en Tesla Model S med hovedformål banekjøring har man ikke forstått temaet "bil".
Man er ganske fjern visst man kjøper en RS6, X6 eller M5 for å ha det som banebil, men man har muligheten til og virkelig få det til å gå unna når man vill. Svært få har behov for en bil med aks til en P85D men flere har uttalt allerede at de skal oppgradere.

Unnskyld meg, men skal dere sette igang den vanvittige 0-100 eller banekjørings-diskusjonen i denne tråden også?! Pleeease...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman


Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Teslanewbie

Ulltveit-Moe solgte Porschen
- Den var trimmet og gikk som ville pokker, sier Jens Ulltveit-Moe. Men nå er Porschen byttet ut med en Tesla.

- Ja, jeg hadde en fin Porsche. Den var trimmet og gikk som ville pokker. Nå har jeg en Tesla som akselererer fortere og er bedre i svingene. Den bråker ikke og er billig i drift, og jeg kommer aldri til å kjøpe noe annet enn elbil igjen, sier milliardæren.

http://www.hegnar.no/motor/artikkel557058.ece
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Kan ikke klage på den artikkelen. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kristian O

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 04. august 2015, klokken 14:48
Kan ikke klage på den artikkelen. :)
Enig! Ekstra kjekt at fokuset er dreid vekk fra aksellerasjonen, og at dei faktisk nevner at det ikkje er gratis å ta ferge. Kunne kanskje nevnt at ALLE i bilen må betale, så forskjellen er berre differansen mellom bil og fører. Med verdikort blir denne forskjellen enda mindre.
Alt i alt bra, saklig artikkel.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

thilo

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 04. august 2015, klokken 15:48
Enig! Ekstra kjekt at fokuset er dreid vekk fra aksellerasjonen, og at dei faktisk nevner at det ikkje er gratis å ta ferge. Kunne kanskje nevnt at ALLE i bilen må betale, så forskjellen er berre differansen mellom bil og fører. Med verdikort blir denne forskjellen enda mindre.
Alt i alt bra, saklig artikkel.

+1
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)


HåkonE


Muffinman

Sett på makan, der fikk han sine 15 minutter. Greit å være ferdig med det, Sateesh?
;D

satheesh.net

Hehe.. Joda, var vel greit. Er dog mest opptatt av å skape et godt inntrykk og svare mest mulig oppriktig. Det skal sies at det er mye mer tekst som jeg sendte inn. De har ikke tatt med spesielt mye av det.

Kanskje jeg skal publisere det her? Vad tycks? ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA