Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Råde på søndag 26. juli 2015, klokken 23:44
Og Seat Leon Cupra kjører fra de alle sammen. I originalversjonen. Så ja, merkelig debatt.
Veldig merkelig at du ikke har tallene også, M5 er 3 sekunder raskere og det er en veldig mye større bil, størrelsmesig mye nærmere P85D..

Meget ingenting sammenligning..   ::)

Hodetelefoner

" nesten alle biler som konkurrere med P85D " :D
Ja en S class og jaguar etc er virkelig biler som yter maks på bane :P
Når man velger race mode etc på en M5 så ymter den virkelig ikke som noen "banebil" :P at bilen justerer seg automatisk etter banen den kommer til etc glemmer vi litt? 
Har du glemt å google dette cirys :P

cirys1

Sitat fra: KristofferH på mandag 27. juli 2015, klokken 05:17
" nesten alle biler som konkurrere med P85D " :D
Ja en S class og jaguar etc er virkelig biler som yter maks på bane :P
Når man velger race mode etc på en M5 så ymter den virkelig ikke som noen "banebil" :P at bilen justerer seg automatisk etter banen den kommer til etc glemmer vi litt? 
Har du glemt å google dette cirys :P

M5 er en altfor stor bil til være en banebil, men den gjør det svært godt på bane, samme med RS bilene til Audi.
8.50 er nesten latterlig med en bil som er annonsert med 700 hk, man kan gjenta det til det uendelige at det ikke er en banebil etc. Tror heller de fleste Tesla fans er skuffet, RS6 som "bare" har 560hk størrlsesmessig og vektmessig ganske lik P85D, uten noen automatiske justeringer gjør det på 8 min.

Muffinman

Wow, skuffet over at familiebilen ikke kjører rundt en racerbane slik og sånn fort med en amatørsjåfør bak rattet?

Nope. Bryr meg ikke. Noen trenger en realitetsorientering.

cirys1

Sitat fra: Muffinman på mandag 27. juli 2015, klokken 10:06
Wow, skuffet over at familiebilen ikke kjører rundt en racerbane slik og sånn fort med en amatørsjåfør bak rattet?

Andre familiebiler i denne klassen klarer begge deler, når det også kommer fram at 0-100 tidene er oppgitt med rollout så er heller ikke akselaksjonen så "insane" som de skal ha det til, kan ha en stor sammenheng med at effekten ikke stemmer og 700 hk har forsvunnet ifra alle offisielle nettsteder.

TRM

Sitat fra: cirys1 på mandag 27. juli 2015, klokken 10:23
Sitat fra: Muffinman på mandag 27. juli 2015, klokken 10:06
Wow, skuffet over at familiebilen ikke kjører rundt en racerbane slik og sånn fort med en amatørsjåfør bak rattet?

Andre familiebiler i denne klassen klarer begge deler, når det også kommer fram at 0-100 tidene er oppgitt med rollout så er heller ikke akselaksjonen så "insane" som de skal ha det til, kan ha en stor sammenheng med at effekten ikke stemmer og 700 hk har forsvunnet ifra alle offisielle nettsteder.
Cirys1 - lag deg din egen tråd som omhandler Tesla og banekjøring. Temaet er svært lite interessant for meg, og mest sannsynlig lite interessant for majoriteten av Teslaeierne. Dine innlegg her fremstår som trolling.

På forhånd takk!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt


Råde

#4252
Apropos 700hk. Oppgrader og få 125 til for 5000 dollar. Barber 0-100 med 0,4 sek. Gammel info men riktig tråd.

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=44408
e-Golf | X75D

Luftventil

Sitat fra: TRM på mandag 27. juli 2015, klokken 10:32
Sitat fra: cirys1 på mandag 27. juli 2015, klokken 10:23
Sitat fra: Muffinman på mandag 27. juli 2015, klokken 10:06
Wow, skuffet over at familiebilen ikke kjører rundt en racerbane slik og sånn fort med en amatørsjåfør bak rattet?

Andre familiebiler i denne klassen klarer begge deler, når det også kommer fram at 0-100 tidene er oppgitt med rollout så er heller ikke akselaksjonen så "insane" som de skal ha det til, kan ha en stor sammenheng med at effekten ikke stemmer og 700 hk har forsvunnet ifra alle offisielle nettsteder.
Cirys1 - lag deg din egen tråd som omhandler Tesla og banekjøring. Temaet er svært lite interessant for meg, og mest sannsynlig lite interessant for majoriteten av Teslaeierne. Dine innlegg her fremstår som trolling.

På forhånd takk!

Kjøper man en Tesla Model S med hovedformål banekjøring har man ikke forstått temaet "bil".
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

cirys1

Sitat fra: TRM på mandag 27. juli 2015, klokken 10:32
]Cirys1 - lag deg din egen tråd som omhandler Tesla og banekjøring. Temaet er svært lite interessant for meg, og mest sannsynlig lite interessant for majoriteten av Teslaeierne. Dine innlegg her fremstår som trolling.

På forhånd takk!

Du var litt for rask med og takke.. Det er INGEN av bilene jeg har nevnt som er banebiler, det er familiebiler som kan endre karakter til og kjøre fort når de vill, og ikke bare rett fram.

cirys1

Sitat fra: Luftventil på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:08
Kjøper man en Tesla Model S med hovedformål banekjøring har man ikke forstått temaet "bil".
Man er ganske fjern visst man kjøper en RS6, X6 eller M5 for å ha det som banebil, men man har muligheten til og virkelig få det til å gå unna når man vill. Svært få har behov for en bil med aks til en P85D men flere har uttalt allerede at de skal oppgradere.

hgs

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 21:48
Sitat fra: TRM på mandag 27. juli 2015, klokken 10:32
]Cirys1 - lag deg din egen tråd som omhandler Tesla og banekjøring. Temaet er svært lite interessant for meg, og mest sannsynlig lite interessant for majoriteten av Teslaeierne. Dine innlegg her fremstår som trolling.

På forhånd takk!

Du var litt for rask med og takke.. Det er INGEN av bilene jeg har nevnt som er banebiler, det er familiebiler som kan endre karakter til og kjøre fort når de vill, og ikke bare rett fram.

Men de går ikke på strøm, og det er det vesentlige med Tesla. Ikke at den kan kjøre fortest mulig rundt en bane. Tror du overvurderer kraftig hvor mange som ser dette som viktig.

Forøvrig på tide å gå tilbake til topic.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Sjøhyene

Racerbanen er nok den arenaen fossilbilene vil holde ut lengst. Rett og slett fordi elbiler henger langt langt etter når det kommer til energitetthet (kWh/kg). Som er en superviktig parameter når man skal kjøre raskt på svingete veier over litt tid.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 29. juli 2015, klokken 07:39
Racerbanen er nok den arenaen fossilbilene vil holde ut lengst. Rett og slett fordi elbiler henger langt langt etter når det kommer til energitetthet (kWh/kg). Som er en superviktig parameter når man skal kjøre raskt på svingete veier over litt tid.
Jeg vil si kW/kg er enda viktigere, og der kan elbilene være betydelig bedre enn fossilbilene.

Det hadde vært interessant å se f.eks hvordan disse hadde klart seg på Nurburgring, med noen optimaliseringer: http://driveeo.com/ http://www.rimac-automobili.com/press/tajima-teams-up-with-rimac-for-pikes-peak-2015-p26

Så klart, når det gjelder mer utholdenhetsløp, så vil elbilene slite med å klare disse på veldig veldig lenge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Dette visste jeg forresten ikke - når jeg sjekker, så fikk *begge* elbilene som kom på første og andreplass i Pikes Peak problemer.

Rimac bilen mistet friksjonsbremsene ganske raskt, og Drive eO mistet kraft til bakre drive unit ca halvveis. Om det betyr at den var FWD halve løpet vet jeg ikke, men i så fall er ikke det bare litt imponerende!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA