Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: jazzwheel på mandag 11. mai 2015, klokken 20:24
Mener det er berettiget harme å hate Tesla

Etter å ha hørt ham forklare hva han mener med "berettiget harme" så viser det seg at han egentlig mener de har grunn til å være misunnelige. Så det han egentlig sier er at folk har en berettiget misunnelse overfor Teslaeiere :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

LA-Thing

Sitat fra: Avh på mandag 11. mai 2015, klokken 20:15
Nå er siv.ing Dagfinn Dnielsen jaggu på farten igjen.

Kanskje dette var planlagt publisert 1. april? Eller er han siv.ing. fra kjemi og har utviklet egne substanser som kan forårsake hallusinasjoner....
Drammen, Tesla Model S #2510

Car-El

Hmmm...  Lure på kor mye CO2 æ slapp ut ekstra ved å lese det rææle han har skrevet. For tenk! Min iPhone går også på strøm. Og i likhet med Car-El, og andre elbiler, så har ikke iPhone EKSOSRØR! Det har forsåvitt ikke kaffetrakteren, microbølgeovnen eller kjøleskapet mitt heller.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Csalthe

Må være tidenes troll. Klarer ikke å forklare han der "siv ing" fyren på andre måter...
Sitter nok å ler seg blå over kommentar feltet.

Car-El

Sitat fra: jazzwheel på mandag 11. mai 2015, klokken 20:24
Mener det er berettiget harme å hate Tesla
- Folk knytter Tesla til å ha mye penger og være privilegert.

http://www.tv2.no/2015/05/11/broom/miljovern/model-3/tesla/6908318

Som vanlig bare kan man glede seg til å lese i kommentarfeltet :)


Sitat fra: Avh på mandag 11. mai 2015, klokken 20:15
Nå er siv.ing Dagfinn Danielsen jaggu på farten igjen. I tospann med avisen Nordland.
http://www.an.no/5-4-87110#/responses/14991292


No begynne æ å lure på om høyere utdannelse e skadelig! 

P.S. Viste ikke at jeg er rik og privilegert, men så e æ jo drosjesjåfør. Så det stemmer nok.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ksandal

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

NegativeElectrode

Fredric Hauge har ikke sansen for Regjeringens mva og kjøpsstøtte dersom den forskjellbehandler elbiler
https://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2015/05/11/2214/Revidert-nasjonalbudsjett/vil-stanse-priskning-p-tesla
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Dennis

Han har vel masse aksjer i Tesla og en sønn som jobber der så ikke rart han mener det.

I de fleste sine øyer er det vel mer riktig at man får et fast beløp i "støtte" til å kjøpe bil for som er likt uansett hvilken prisklasse man har råd til å kjøpe bil i.

Amoss

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 12. mai 2015, klokken 14:44
I de fleste sine øyer er det vel mer riktig at man får et fast beløp i "støtte" til å kjøpe bil for som er likt uansett hvilken prisklasse man har råd til å kjøpe bil i.

Spørsmålet er vel helst hva man ønsker å oppnå.

Ønsker man så mange som mulige av dagens kortrekkeviddebiler som "bil #2" (evnt. om det er eksosbilen som blir #2), så kan dette være ett gangbart alternativ.

Ønsker man derimot å hjelpe til med å utvikle morgendagens eksosbilalternativer med lang rekkevidde, slik at elbilen ikke blir noe i tillegg til fossilbilen men istedet for, så er dette feil vei å gå. Ett av de største problemene med elbiler i forhold til eksosbiler er at batterier er dyre, tunge og tar stor plass. Dette medfører at elbiler blir betraktelig dyrere enn tilsvarende eksosbiler dersom de også får en tilsvarende rekkevidde. Selv TMS klarer ikke det. Mange eksosbiler går 60-80 mil og lengre på en tank mens man snakker om drøye 40 mil i en Tesla. Derfor må støtten/avgiftsfritaket ha ett svært høyt "tak" om noe overhode for å ikke favorisere biler med en minimal rekkevidde som ofte må finne seg i å være i tillegg til eksosbilen og ikke istedet for.

Når batterier begynner å krympe i pris, størrelse og vekt, slik at en elbil kan ha tilnærmet samme rekkevidde som en tilsvarende eksosbil til en tilnærmet tilsvarende pris, da er det på tide å redusere støtten. Men da fortsatt en støtte som er relativ til prisen på bilen, og ikke opp til ett "tak".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

NegativeElectrode

Når hovedkomponenten i prisen er batteriet er det ikke rettferdig om elbiler med lang rekkevidde skal komme dårligere ut enn de med kort rekkevidde. Det er å gi motsatte signaler av hva man ønsker å oppnå med incentivene.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Griffel

Sitat fra: Car-El på tirsdag 12. mai 2015, klokken 01:53
Sitat fra: Avh på mandag 11. mai 2015, klokken 20:15
Nå er siv.ing Dagfinn Danielsen jaggu på farten igjen. I tospann med avisen Nordland.
http://www.an.no/5-4-87110#/responses/14991292

No begynne æ å lure på om høyere utdannelse e skadelig! 
siv.ing Dagfinn Danielsen skriver:
Sitatjeg registrerer i dag at det knapt er noen med teknisk kunnskap som fortsatt hevder at elbilen forurenser mindre enn bensin og dieselbiler.

Jeg registrerer i dag at det knapt er noen med teknisk kunnskap som fortsatt hevder at elbilen forurenser like mye eller mer enn bensin og dieselbiler. Mange jeg omgås har teknisk kunnskap og høyere utdannelse.

Derfor kan det ikke ha med utdannelse å gjøre, men kanskje miljø.

Sitat fra: Car-El på tirsdag 12. mai 2015, klokken 01:53
P.S. Viste ikke at jeg er rik og privilegert, men så e æ jo drosjesjåfør. Så det stemmer nok.
Ja
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.


Tønsberg

Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

#4063
Hegnar ute med klikk annonse igjen. ULV ULV!!!!!!

Noen mener Tesla bruker penger uten kontroll.


http://hegnar.no/bors/artikkel547086.ece

cra

Sitat fra: Øggen på onsdag 13. mai 2015, klokken 07:00
Hegnar ute med klikk annonse igjen. ULV ULV!!!!!!
http://hegnar.no/bors/artikkel547086.ece

Noen hint om hva det dreier seg om? Kan være greit å vite essensen slik at man kan vite hva det dreier seg om uten å spandere er klikk. I alle fall hvis det er snakk om en søppelartikkel.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA