Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

aness

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 06. mai 2015, klokken 19:23
Da blir det snarlig endring når det gjelder kollektivfelt og bompenger:

http://www.nrk.no/norge/kutter-elbilenes-rett-til-kollektivfeltkjoring-1.12347852

Nå er det vel mer eller mindre opplest og vedtatt at det er elbiler som er "årsaken" til at bussene kommer sent fram, men har slått meg at de eneste gangene jeg havner i "kø" i kollektivfeltet så er det en Taxi som ligger først i rekken. Og de ligger gjerne 10-20km/t under fartsgrensen..

Og at bussene ikke kommer så raskt fram som de vil overrasker meg heller ikke, de ligger gjerne 10-20km/t over fartsgrensen.

amund

Sitat fra: aness på onsdag 06. mai 2015, klokken 21:18
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 06. mai 2015, klokken 19:23
Da blir det snarlig endring når det gjelder kollektivfelt og bompenger:

http://www.nrk.no/norge/kutter-elbilenes-rett-til-kollektivfeltkjoring-1.12347852

Nå er det vel mer eller mindre opplest og vedtatt at det er elbiler som er "årsaken" til at bussene kommer sent fram

Tvert i mot, tidligere i år publiserte Statens Vegvesen (eller var det TØI?) en rapport som sa det motsatte, mener de konkluderte med at køen i kollektivfeltet kommer av eksosbiler som skal krysse kollektivfeltet på alle av- og påkjøringer. Det samme ser jeg daglig Oslo-Asker. Dvs, skal jeg være helt ærlig, så er det bussene som lager kø :) Og av og til en liten elbil som kjører i 60 og sperrer for buss og alle andre, men det er ikke mange ganger jeg har opplevd det.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Havebigfun


pej

Dette vil nok bety et kraftig prishopp i forsikringen også. Dersom man får en totalskade må selskapet kjøpe en mye dyrere bil....
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

krister461

Men dette kommer jo helt an på størrelsen på tilskuddet. Det vil nok kompenseres for mesteparten av prisøkningen, i alle fall i starten...

kjølholdt

Størrelsen på tilskuddet vil rette seg mot mindre el biler, leaf, e up osv . Mitt stalltips 60.000 kr i engangsstøtte
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Sjøhyene

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 07. mai 2015, klokken 08:45
Størrelsen på tilskuddet vil rette seg mot mindre el biler, leaf, e up osv . Mitt stalltips 60.000 kr i engangsstøtte
Altså full moms, og så minus 60000kr (f.eks)? Noe som betyr at biler som koster 250`` eller mindre inkludert moms får tilsvarende fult momsfritak, mens all verdi over det betaler man full moms på.
Tror en sånn en løsning er veldig sannsynlig på sikt ja, da det vil nøytralisere mye av misunnelsen der ute. :/
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

krister461

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 07. mai 2015, klokken 08:45
Størrelsen på tilskuddet vil rette seg mot mindre el biler, leaf, e up osv . Mitt stalltips 60.000 kr i engangsstøtte
Tja. Mitt tips er at tilskuddet vil matche momsen i starten, men kanskje med et tak på f.eks. 150 000. Da vil det fortsatt være mulig for folk å kjøpe seg en elbil som "bil nr 1" uten å betale avgifter, men om du vil ha 700 hester og alt av utstyr så må man betale en del ekstra for det.

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Davidsv

S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Amoss

Sitat fra: Davidsv på torsdag 07. mai 2015, klokken 14:52
http://elbil.no/nyheter/elbilpolitikk/3541-elbilpolitikken-fortsetter?utm_medium=email&utm_campaign=Nyhetsbrev+mai+2015&utm_content=Nyhetsbrev+mai+2015+CID_fea7cb9a7d33ff7ddc75ce2695b5ff74&utm_source=Nyhetsbrev%20fra%20Elbilforeningen&utm_term=Les%20mer


Her står det faktisk at
SitatI dokumentet som redegjør for prinsippene i enigheten mellom Regjeringen og støttepartiene, står det nemlig ingenting om lokal råderett over bompenger

Under punkt 5. i kilden til artikkelen står det:
SitatDet igangsettes en prosess som gir lokale myndigheter frihet til å fastsette om nullutslippsbiler skal ha fritak fra parkeringsavgift, gratis tilgang til lading og innføring av begrensninger dersom nullutslippsbilene indrer kollektivtrafikkens fremkommelighet.
Regjeringen skal igangsette en vurdering av miljøeffekten av å innføre miljødifferensiering og en lav sats for nullutslippsbiler i bomringene, bomstasjonene og på riksvegferger.

Korrekt at det ikke står at dette avgjøres av lokale myndigheter, men siden dette står under samme punktet så er det naturlig at dette kan (miss)forståes som underforstått. Så nå er det bare å sette seg ned og vente på at det dukker opp uenighet mellom FrP og Venstre om hvordan dette skal tolkes ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902


Avh

Nå er siv.ing Dagfinn Danielsen jaggu på farten igjen. I tospann med avisen Nordland.
http://www.an.no/5-4-87110#/responses/14991292
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

jazzwheel

Mener det er berettiget harme å hate Tesla
- Folk knytter Tesla til å ha mye penger og være privilegert.

http://www.tv2.no/2015/05/11/broom/miljovern/model-3/tesla/6908318

Som vanlig bare kan man glede seg til å lese i kommentarfeltet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA