Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Davidsv

Som resten av befolkningen kan da også noen Tesla-førere være skikkelig dårlige til å bedømme farer. Synes ærlig talt dere tillegger den aktuelle kommentatoren litt for mange meninger der.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

kos

Hei - så er det ikke sikkert at Tesla eieren var så glad å ligge bak - ble litt irritert og mistet litt av gangsynet. - urutinert og må betale for det. Ikke akkurat bilen som kjører, men han bak rattet. Generalisering er ikke bra.

Cowboystrekk

For å være helt ærlig så skammer jeg meg på vegne av endel Teslaeiere. Har observert mye griskjøring helt inni hekken til den foran, langt over fartsgrensa, stygge forbikjøringer osv. Synes endel bør gå i seg selv og skjerpe seg. Mulig de hadde akkurat samme kjørestil med tidligere bil og, men du har et ekstra ansvar når du setter deg inn i en bil som veier noen hundre kg mer og har adskillig mer krefter enn den du kjørte tidligere. En front mot front går nå i langt større grad i din favør, desverre...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jkirkebo

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 12. januar 2015, klokken 12:34
For å være helt ærlig så skammer jeg meg på vegne av endel Teslaeiere. Har observert mye griskjøring helt inni hekken til den foran, langt over fartsgrensa, stygge forbikjøringer osv. Synes endel bør gå i seg selv og skjerpe seg. Mulig de hadde akkurat samme kjørestil med tidligere bil og, men du har et ekstra ansvar når du setter deg inn i en bil som veier noen hundre kg mer og har adskillig mer krefter enn den du kjørte tidligere. En front mot front går nå i langt større grad i din favør, desverre...

Det sto en hvit eller sølv Tesla med inntrykt front på Svartskog nordgående litt over 8 i dag morges. Politi på stedet. Håper det ikke gikk ut over noen helsemessig og at det ikke var noen herfra...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Teslanewbie

Nå må dere roe dere ned i trafikken innen forsikringskostnadene skyter i været ! skjerpings !
:o
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Bilen jeg hadde før var det ikke veldig mange av. Så hver gang en tok seg en tur til skogs så gikk forsikringa opp :P

Geirr

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Thor2014

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 12. januar 2015, klokken 12:34
For å være helt ærlig så skammer jeg meg på vegne av endel Teslaeiere. Har observert mye griskjøring helt inni hekken til den foran, langt over fartsgrensa, stygge forbikjøringer osv. Synes endel bør gå i seg selv og skjerpe seg. Mulig de hadde akkurat samme kjørestil med tidligere bil og, men du har et ekstra ansvar når du setter deg inn i en bil som veier noen hundre kg mer og har adskillig mer krefter enn den du kjørte tidligere. En front mot front går nå i langt større grad i din favør, desverre...
Jeg har lagt merke til det stikk motsatte.

Amoss

Sitat fra: Celter på mandag 12. januar 2015, klokken 17:02
Den konkurrerer i alle fall ikke på utseende.

Som jeg også skrev i en annen tråd var "Leaf" min første tanke når jeg så bildene. Så nei, denne er ikke ment å konkurrere med Tesla, verken Model S eller Model 3. Den kunne evnt. konkurrerer med hva enkelte spekulerer i som en fremtidig "Model C" (for "compact"). En bybil som også rekker helt ut til forstedene ;)

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902


tomrh

Sitat fra: Havebigfun på mandag 12. januar 2015, klokken 23:04
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/undersoekelse-stadig-flere-irriterer-seg-over-elbil-fordelene/a/23370910/

min tolkning av dette: "avgiftene kommer"- 010715(?)
Enda en nyhets-"bombe". Sånn er det jo alltid, man misunner dem som har fordeler man ikke har selv, men ønsker også å få de samme fordelene. Uansett hva det måtte være.  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

HåkonE

Jeg tolker undersøkelsen som at majoriteten (over 50%) er positive til incenticene, og at media har lykkes i å hisse opp minoriteten som tenker økonomi over miljø.

Demokratiet har talt. Nå trenger vi bare noen 100 artikler om miljø (lokalt og globalt), hvordan utfordingene kan løses og vår "oljefremtid". :)

Råde

Sitat fra: Haknys på tirsdag 13. januar 2015, klokken 09:17
Jeg tolker undersøkelsen som at majoriteten (over 50%) er positive til incenticene, og at media har lykkes i å hisse opp minoriteten som tenker økonomi over miljø.

Demokratiet har talt. Nå trenger vi bare noen 100 artikler om miljø (lokalt og globalt), hvordan utfordingene kan løses og vår "oljefremtid". :)
Slikt fordrer ikke misunnelse og gir ikke opplag. Populismen lenge leve...
e-Golf | X75D

NegativeElectrode

Denne såkalte "undersøkelsen" vil gi sterk bias mot urettferdighet mellom bilister, og velger helt å se bort fra hjerte- og lungesyke kan få det bedre på kalde dager (noen dør faktisk av lokal luftforurensning) og klimaendringer forårasaker store skader på bygninger og infrastruktur.

Hvis media (og disse eminente samfunnsøkonomene som stadig vil ha slutt på elbilfordelene) hadde regnet ut kostnadene i kr, samt antall dødsfall per km tilbakelagt med fossilt brennstofff og spurt om det er rettferdig at de ikke skal dekke kostnadene med avgifter ville nok fordelingen resultatet vært langt mer fordelaktig for elbilene.

Tatt ut av luften, men sånn omtrent:
For hver 10000 km du kjører med din dieselbil dør det 1 menneske av hjerte- og lungesykdommer.
For hver 10000 km du kjører med fossilt brennstoff øker klimaskader med 10000 kr som må dekkes inn med økte skatter og forsikringspremier. Også her går det liv tapt i stormer.

Hvor mye bør bilister av eksosbiler betale for å dekke inn kostnadene?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA