Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: sims på mandag 15. desember 2014, klokken 20:43
Irriterende lenge han brukte på lading da. Burde vel klart å halvere ladetiden ved å stoppe på 80%
http://m.bil.aftenposten.no/bil/Fra-Tromso-til-Oslo-i-Tesla-78303.html
Denne artikkelen er diskutert på forrige side :)

Car-El

Hele den artikkelen e tøv!

Æ starta i Tromsø på søndags formiddag. Hadde service i Trondheim på mandag. Starta retur på mandags ettermiddag og va hjemme tirsdag ettermiddag. Det e 2300km tur/retur.

P.S. Har æ nevnt at Tesla på Lade e bare utrulig serviceinnstilte?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jkm

Hei Car-El. Fortell litt fra turen da. Gjerne også litt om hvor, hvor mye og hvor lenge du ladet samt hva den totale kjøretid ble.

PS: Dersom du fylte strøm i Trondheim, for guds skyld ikke nevn ordet AC-la... , da blir det et øredøvende bråk her inne. DS

jazzwheel

Blir rimelig irritert selv ja.. Superladingen til Tesla er virkelig genial. Han begynner med å kjøre 159km for å så stå å lade i 60 minutter på en SC... Det tar jo rett i overkant av femten minutter å hente inn..

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

jazzwheel

Sitat fra: hgs på mandag 15. desember 2014, klokken 23:07
Positiv omtale på Broom (av tidligere Teslaeier):

http://www.tv2.no/2014/12/15/broom/tesla-model-s/p85d/elbil/6348702

Positiv hvis du stopper å lese når du kommer til kommentarfeltet that is :)

Leif1

Ole Henriksen, er du her?
Du må være den mest tålmodige mann på planeten, som gidder å diskutere med ignorantene i de kommentarfeltene....
Konvertitt fra S til X

Råde

Jeg måtte kopiere inn denne, for den var godt skrevet (dere har kanskje sett den før). Setter duster som mener det en finfint å kjøre 600km uten pause på plass:

Sitat
Det er spesielt å lese de samme 4-5 sinnataggene fra Broom som illsint teppebomber kommentarfeltet til Tesla-artikler der de med XX innlegg idiot-forklarer andre lesere hva de liker og hva de trenger.... og felles for de er at de mener det stikk motsatte av et samlet pressekorps, kundeundersøkelser og tilbakemeldinger fra nye kunder verden over.

Her blir man altså forbannet på en nullutslupp-bil med markedets største plass, 7-seter, et flott design, banebrytende minimalistisk interiør med kun en 17" som er live-oppdatert over internett - selvfølgelig gratis og inkludert for kunden, ytelser som parkerer de fleste supersportsbiler fra Lamborghini og Ferrari - stille som en ninja - uten å fortære så mye som en dråpe med overpriset drivstoff fra en ikke-fornybar kilde. 8 års garanti, umiddelbar gassrespons en eksosbil kan se langt etter, og rekkevidde nok til å kjøre 90km/t i 4 timer før man må lade *gratis* i 45 minutter.
e-Golf | X75D

Car-El

Takk skal dokker faen mæ ha!

Dokker fikk mæ te å lese litt i det kommentar feltet til Broom. Og der forsvant min tiltro til mennske.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

drinden

Ikke veldig positivt inntrykk i denne artikkelen: http://bil.aftenposten.no/bil/Fra-Tromso-til-Oslo-i-Tesla-78303.html#.VI_hK2TF_tI

Noen andre som har kjørt strekningen som kan dele sine erfaringer?

TrondW

Sitat fra: drinden på tirsdag 16. desember 2014, klokken 08:38
Ikke veldig positivt inntrykk i denne artikkelen: http://bil.aftenposten.no/bil/Fra-Tromso-til-Oslo-i-Tesla-78303.html#.VI_hK2TF_tI

Noen andre som har kjørt strekningen som kan dele sine erfaringer?

Ladetid på 60 minutter for hver lading på SC hørtes mye ut. Stemmer dette? Kona var ikke veldig fornøyd med dette....et kjøpsargument jeg har solgt inn er jo nettopp å kunne kjøre til svigermor i nordpå og til Alpene om sommeren......
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Hyperstress

Som nevnt tidligere her så hadde han nok en S60 uten at dette kommer fram. Den bruker omtrent dobbelt så lang tid på superladerne som S85. Mistenker at han også har tilbrakt tid på lading over 80%, noe som tar veldig lang tid.

Jeg sendte forfatteren en mail og informerte han om dette, tviler på at han var klar over det.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: TrondW på tirsdag 16. desember 2014, klokken 08:42Ladetid på 60 minutter for hver lading på SC hørtes mye ut. Stemmer dette? Kona var ikke veldig fornøyd med dette....et kjøpsargument jeg har solgt inn er jo nettopp å kunne kjøre til svigermor i nordpå og til Alpene om sommeren......
Nei, det stemmer ikke, om man har en 85 kWh Model S. Da er 30 minutter er riktigere.

Der journalisten brukte 9 timer ville en 85 kWh Model S bruke 3-4 timer (etter superladeren på Klett er operativ, slik at man slipper å semihurtiglade i Trondheim).
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kjølholdt

journalisten ladet til 100% hver gang, litt usikker på om det er nødvendig men skal ikke uttale meg bombastisk greier du å lade til 80 er det jo gjort på 30-40 min. Men konklusjonen på artikkelen var at el biler passer best til å kjøre i kollektivfeltet inn til byen om morgenen!!!!
Jeg kjører jo lett Bergen - Oslo med 40 min ladestopp og det er det, men må man kjøre1700 km i strekk så bør man kanskje ikke ha elbil
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

turfsurf

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 16. desember 2014, klokken 08:56
journalisten ladet til 100% hver gang, litt usikker på om det er nødvendig men skal ikke uttale meg bombastisk greier du å lade til 80 er det jo gjort på 30-40 min. Men konklusjonen på artikkelen var at el biler passer best til å kjøre i kollektivfeltet inn til byen om morgenen!!!!
Jeg kjører jo lett Bergen - Oslo med 40 min ladestopp og det er det, men må man kjøre1700 km i strekk så bør man kanskje ikke ha elbil

Med SC hver 20mil så holder det stort sett med under 30 min stopp. Med destinasjonslading så kan man lett kjøre 100 mil om dagen med to til tre ladestopp (landevei).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA