Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Havebigfun

10 mil buffer er mye når du skal innom 7 SC på veien- kjører man i ukjent terreng og med usikre værforhold er jeg enig, er man kjent bør det holde med mindre- blir det for lite strøm vil man som regel oppdage det tidlig og kunne senke farten/kupeetemp for at batteriet skal holde. Jeg synes det fungerer svært bra med forbruksplanlegging fra SC til SC. Dog enig med føre var når det gjelder ukjente forhold.
Se ellers: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17460.0.html

sn0le

Er en S60 han har kjørt ja.
Vognkort oppgir motorytelse til 52kW (71HK).

Skal selv kjøre til Narvik i jula, og der blir det nok ikke stopp på alle SC'er.
Noen av stoppene blir kun korte stopp for å fylle på buffer til neste SC.

Skal i første omgang kun til Fauske. Tipper jeg lader 90-100% hjemme, og skipper Elverum.
Lader på Alvdal til jeg kommer ned på 20-25kW lading, og fyller opp nok på Lade i Trondheim til å nå Grong.
Lader til 70-80% på Grong og stopper kun kort tid i Mosjøen slik at jeg har nok til å nå Storjord.
På Storjord trenger jeg kun å lade nok til å nå Fauske 6-7 mil unna.
Har på følelsen av at det ikke går nevneverdig mere tid på denne turen enn med dieselbilen jeg hadde før.
En lang stopp på Alvdal og Grong passer fint med å ta seg en powernap uansett. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

LAH

http://www.dagbladet.no/2014/12/15/tema/aller/motor/bil/dinside/36741990/

Dinside Renault Norge og Fortum Charge & Drive har inngått et samarbeid med McDonalds Norge AS, som inkluderer alle Drive-Thru restauranter, opplyser selskapet i en pressemelding.

Passer også for Tesla
Samarbeidet med Fortum omfatter i tillegg utbygging av minst 270 doble 22-KW og 7,2-KW AC ladere.

Nettverket er spesielt egnet for Renault Zoe, som er den eneste el-bilen i det norske markedet som kan dra 100 prosent nytte av AC-lading.

Kremt...
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

VigdisA

22kW burde jo ikke være noe problem nei..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

JohanH

Hvis noen bygger en 43kW AC ladestasjon kan de si det om Zoe og mene det.

Rio

Sitat fra: LAH på mandag 15. desember 2014, klokken 17:42
http://www.dagbladet.no/2014/12/15/tema/aller/motor/bil/dinside/36741990/

Dinside Renault Norge og Fortum Charge & Drive har inngått et samarbeid med McDonalds Norge AS, som inkluderer alle Drive-Thru restauranter, opplyser selskapet i en pressemelding.

Passer også for Tesla
Samarbeidet med Fortum omfatter i tillegg utbygging av minst 270 doble 22-KW og 7,2-KW AC ladere.

Nettverket er spesielt egnet for Renault Zoe, som er den eneste el-bilen i det norske markedet som kan dra 100 prosent nytte av AC-lading.

Kremt...


At de skriver om en "AC-lader" er jo omtrent utilgivelig!

Det er ingenting som heter en "AC-lader" i elbilverdenen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkm

Rio. AC-lader må vel være greit. Nå har du funnet noe nytt å krangle på.

Rio

Sitat fra: jkm på mandag 15. desember 2014, klokken 19:39
Rio. AC-lader må vel være greit. Nå har du funnet noe nytt å krangle på.

Nei, AC-lader er selvsagt ikke greit, for en lader gir (per definisjon) ikke ut vekselstrøm. Funksjonen til en lader er å konvertere (vekselstrøm) til likestrøm (med en bestemt spenning).

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Det er jo vesentlig at man skiller mellom:

1) En 22 kW hurtiglader, som gir ut likestrøm direkte til batteriet, og hvor man får 22 kW.

2) En 22 kW ladestolpe, som gir ut vekselstrøm, og hvor man trenger en 22 kW LADER bygget inn i bilen, dersom man faktisk skal ha 22 kW.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Espen Hugaas Andersen

"AC lader" er en forenkling av "AC ladepunkt". Ja, det er teknisk sett feil, men det har særdeles liten betydning.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Faktisk så liten betydning at folk flest ikke engang trenger å ha et forhold til det.

Rio

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 15. desember 2014, klokken 19:47
"AC lader" er en forenkling av "AC ladepunkt". Ja, det er teknisk sett feil, men det har særdeles liten betydning.

Jeg vil faktisk si at det har ganske stor betydning, for hvis jeg kommer til en 22 kW lader, så får jeg ladet bilen med 22 kW. Kommer jeg til et 22 kW ladepunkt så får jeg bare ladet bilen med 3,6 kW. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TS

Sitat fra: Rio på mandag 15. desember 2014, klokken 19:58
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 15. desember 2014, klokken 19:47
"AC lader" er en forenkling av "AC ladepunkt". Ja, det er teknisk sett feil, men det har særdeles liten betydning.

Jeg vil faktisk si at det har ganske stor betydning, for hvis jeg kommer til en 22 kW lader, så får jeg ladet bilen med 22 kW. Kommer jeg til et 22 kW ladepunkt så får jeg bare ladet bilen med 3,6 kW. :)
Rio, du har kanskje ikke lagt merke til det siden du surfer innom alle trådene, men dette er en Model S tråd  :o
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

laumb

Og der går vi tilbake til Tesla i norske medier...

sims

Irriterende lenge han brukte på lading da. Burde vel klart å halvere ladetiden ved å stoppe på 80%
http://m.bil.aftenposten.no/bil/Fra-Tromso-til-Oslo-i-Tesla-78303.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA