Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Kallagtunet

Istemmes! Nå begynner det å smake fugl!


Cato76

Måtte poste denne kommentaren fra ScienceFTW i Dagbladet - godt skrevet!

http://www.dagbladet.no/2014/11/20/nyheter/industri/tesla/elbil/elon_musk/36343299/

Det som forundrer meg med dette kommentarfeltet er at de med flest "likes" har de dummeste og de mest irelevante kommentarene her inne, som : " HAHA der ser dere, dere forbanna Tesla-elskere". Enten så er det mye folk som jobber innen oljeindustrien her eller som er nylig utdannet bilmekaniker, eller så er det ren sjalusi.

Jeg kjører bensin bil og har snart spart opp til en El-bil, ja Tesla. Jeg er villig til å satse mine penger på denne Ny-teknologien fordi jeg vill ha en bedre fremtid for meg selv, mine fremtidlig barn og barnebarn. Det at folk der ute er villig til å legge sine lommebøker i hendene på denne nye-teknologien er modig gjort, man vet aldri utfallet,men man er villig til å bidra og utvikle denne teknologien.

Jeg er villig til å innse at, ja kanskje El-bilene ikke er så miljøvennlig som de fremstår ,men de er uansett bedre enn et fossilt brensel leketøy. Hver enkelt person kan forstå at dette ikke er bra for oss, det forstår man lett ved å stille seg bak en bil med motoren i gang, det er ikke akkurat behagelig å puste. Man trenger ikke forskning for å forstå dette.

Man kan bare ta en titt i kina, hvor det årlig dør over 670.000 mennesker av Smog-relaterte utslipp. http://www.scmp.com/news/china....

Er dette en fremtid vi vill ha? Er det viktigere med en bromme-lyd enn helsa? Det er som å si at man driter i helsa si og kjører på med Mcdonalds hver dag. Vi vet det ikke er bra for oss, men vi fortsetter uansett.

Det er synd å se at samfunnet har blitt til en 40 graders vinklet nakke som stirrer ned i telefonen, hvor penger,materialisme og status har blitt et "større problem" i hverdagen enn tanken på vår og planetens helse, og ikke minst generasjonene som kommer etter oss. Det virker som jeg peker fingeren på dere, som om at det er dere som har skyld mens jeg står her som et prakt- eksemplar på hvordan man skal være,men det er bare å legge i fra seg, for det er ikke budksapet i denne kommentaren. Jeg har mine uvaner jeg å, jeg er tross alt et menneske. Men det er bare det at jeg er villig til å bidra og gjøre noe med det.

Det at dere flirer over at Tesla fant en feil, er jo bare humoristisk, ta en titt på historien til Mercedes, Bmw, Audi, Volvo, og alle de merkene vi nordmenn kaster pengene våre etter. De har alle hatt sine feil opp gjennom årene, og det vi alle vet er at vi lærer av feil. Fossilt brensel biler har eksistert i over 150 år og har et stort forsprang i forhold til El-teknologien, Tesla har jo kun drevet på i 3-4 år og har allerede skapt konkurranse i markedet. Dere må jo begynne å se tegninga når de største merkene i bil industrien begynner å ta etter Tesla?

Det jeg heller ikke kan forstå er, hva er det som er så galt med en grønnere fremtid?
Bedre luft? Mindre støy?slipper å gå med filter-maske for å puste? Slutter å ødelegge for andre skapninger på denne jordklatten? Rent økonomisk sett er det jo bevisst at fornybar energi teknologi er også biligere å produsere. Høres ut som en forferdelig fremtid spør du meg.

Igjen så vill jeg bare takke dere som satser på denne nye teknologien. Dere bidrar til en bedre hverdag for meg og min fremtidlige generasjon, dere skaper historie. Jo flere brikker som blir satt på plass, jo klarere blir bildet,

" Greed has poisoned men's souls"

Peace

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Muffinman


SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

NegativeElectrode

#3038
Veldig godt svar, ingen vits å krangle mer med petrolheads, siden de ser ut til allerede å ha glemt at f.eks. Audi måtte tilbakekalle massevis av biler i September pga bremsefeil og i Oktober pga airbagfeil. Audi og BMW har ganske høy frekvens av motorfeil til tross for mye mer enn 8 år i bransjen, og de har i prinsippet brukt samme teknologi mange 10-år. Tross gode kort på hånden med lang erfaring på forbrenningsmotorteknologi og girkasser har de dårligere garanti på drivlinjen enn Tesla.

De blir nok stille om et par år når bilene deres blir utrangert både på ytelse, kjøreopplevelse og forhåpenltigvis driftssikkerhet. Jeg gjetter på at flertallet av disse er ganske glade i god akselerasjon, og da kan det ikke være noe særlig å bli parkert av selv den moderate utgaven av fremtidens familebil  ;D
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Lokführer

Audi hadde jo store problemer med kamakselslitasje på en v6er for noen år siden. Kosta nok litt penger det også.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Dennis

Sitat fra: Lokführer på fredag 21. november 2014, klokken 14:58
Audi hadde jo store problemer med kamakselslitasje på en v6er for noen år siden. Kosta nok litt penger det også.

For å ikke snakke om automat girkasse havari og problemet multilink forstillingene fra tidlig 2000 tallet som bare holdt 50-60 000km pga design feil. Ble reparert med samme driten igjen som kunden måtte betale da det var slitedel :P


Øyvind.h

Sitat fra: Lokführer på fredag 21. november 2014, klokken 14:58
Audi hadde jo store problemer med kamakselslitasje på en v6er for noen år siden. Kosta nok litt penger det også.
Litt lei sammenligning, for hvem tør kjøpe en 2,5TDI av den typen nå.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. november 2014, klokken 16:14
Sitat fra: Lokführer på fredag 21. november 2014, klokken 14:58
Audi hadde jo store problemer med kamakselslitasje på en v6er for noen år siden. Kosta nok litt penger det også.
Litt lei sammenligning, for hvem tør kjøpe en 2,5TDI av den typen nå.....
Kjenner en som gjorde nettopp det. Han måtte koste på omtrent like mye som bilen var verdt.

Senere måtte han bytte dynamo på samme bil. Det ble 5,5 arbeidstimer - sannsynligvis litt mer enn det tar å bytte hele motoren på Model S...

SitatMen biler som blir produsert nå, skal ikke ha denne feilen, sier Esben Pedersen
Jeg vil heller høre:
SitatBiler som blir produsert nå har ikke denne feilen.


VigdisA

Ser historien om hvordan Elon fikk nyss om sakene er litt forskjellig fra artikkel til artikkel...
Litt moro når man vet hvordan det egentlig gikk til :-)
En ting er helt sikkert, media følger med på elbilforum, og går mann av huse når en av dem har en artikkel som ikke de selv har..   ;D
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA