Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

F_P

Sitat fra: sangiovese på torsdag 20. november 2014, klokken 15:30
Det vil nok ikke være så veldig rett frem selv med superladere. Pr nå mangler superlader mellom Dombås og Grong (strekning på 480 kilometer), og mellom Grong og Storjord (400 kilometer). På superladerne på Storjord og Innhavet er det bare 4 ladeplasser, og jeg antar de er bygget som andre superladere med to og to som deler, og dermed lav hastighet dersom det er lading på både A og B-laderne samtidig.

Superladeren i Mosjøen mangler bare strømtilkobling så den er nok i boks lenge før noen skal ut på tur i 2015 ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

snurrehue

Sitat fra: F_P på torsdag 20. november 2014, klokken 15:36
Superladeren i Mosjøen mangler bare strømtilkobling så den er nok i boks lenge før noen skal ut på tur i 2015 ;)

Det er bra :) Vet du hvor mange ladeplasser den vil gi?

Amoss

Sitat fra: sangiovese på torsdag 20. november 2014, klokken 15:30
Det vil nok ikke være så veldig rett frem selv med superladere. Pr nå mangler superlader mellom Dombås og Grong (strekning på 480 kilometer), og mellom Grong og Storjord (400 kilometer). På superladerne på Storjord og Innhavet er det bare 4 ladeplasser, og jeg antar de er bygget som andre superladere med to og to som deler, og dermed lav hastighet dersom det er lading på både A og B-laderne samtidig.

Vet om disse hullene her ja, og de forventer jeg at er tettet lenge før vi snakker om Juli 2015. Hadde det vært snakk om Jul 2014 kunne det kanskje blitt ett problem ja :)

At det er ett begrenset antall ladere pr. sted kunne man lett omgå ved å kjøre i grupper på 2-4 biler med en (drøy) time mellom hver gruppe. Med nevnte hull dekket burde man ikke behøve å lade til 100% før man skal forlate superladerland.

Sitat fra: sangiovese på torsdag 20. november 2014, klokken 15:30
Skulle jeg kjørt turen (ca 2000 kilometer) med min tidligere BMW 5-serie med rekkesekser, ville jeg behøvd 2 påfyllinger underveis. Tilsvarende med dieselpurka (Skoda) hadde jeg bare behøvd en påfylling, for så å ankomme Nordkapp med nok diesel til å komme meg halvveis tilbake.

Kan så klart ikke uttale meg om hverken ditt forbruk på dine biler eller størrelsen på tankene her, men må si jeg hadde blitt svært imponert dersom jeg så dette i praksis - etter å kun ha brukt 3 minutter på bensinstasjonen :)


Sitat fra: sangiovese på torsdag 20. november 2014, klokken 14:13
For øvrig går det an å late vannet uten å måtte parkere foran pumpene på bensinstasjonene...

Klart ikke, men uten bleier eller andre måter å kunne late vannet (og/eller "type 2") mens bilen er i fart, så betyr det fortsatt "stopp", og det var vel det som var poenget mitt, ikke at de skulle blokkere pumpene. Nekter plent å tro at denne kolonnen kjører hele veien fra Tyrigrava til Nordkapp med kun ett eller to 3 minutters stopp på veien - selv utenom overnattingene. Mine erfaringer med å kjøre en rekke biler i følge er at det blir hyppige og langvarige stopp. Hyppigere jo flere biler, som varer lengre jo flere personer vi snakker om. Enten det er snakk om fylling, dobesøk, handling av mat etc, strekke på beina, røyke, snakke med folk i andre biler, ombytter der folk "flytter" fra bil til bil, krangling, fortelling av skrøner, ta bilder ++++ En slik stopp tar fort en time selv om selve fyllingen skulle være unnagjort på ett kvarter.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

SitatNorske Tesla-biler rammet av havari og klunkelyder

Nå tar Elon Musk affære. Flyr inn 300 motorer til Norge hver uke.

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/11/20/1608/Tesla/norske-teslabiler-rammet-av-havari-og-klunkelyder
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


Foleson

Sitat fra: laumb på torsdag 20. november 2014, klokken 16:36
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/tesla-med-store-motorproblemer-i-norge/a/23340013/

"VG har tatt kontakt med den nevnte eieren på forumet, men ikke fått respons. Vi har kontaktet flere av dem som har skrevet innlegg i forumet, uten å få respons."

Bra! Like greit å ikke få alt man sier radbrukket av tabloidjournalister  ;D
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Muffinman

Yep, kommer det en henvendelse på PM denne veien fra pressen blir det ingen kommentar herfra. Har eksempelet med han som solgte bilen sin til fordel for en Audi mens han ventet på ny Tesla friskt i minnet, og tar ikke sjansen på å bli utsatt for det samme.

mj

Mange idiotiske kommentarer under artikkelen,men er vel ikke annet å forvente. En annen ting i artikkelen er henvisning til ''rammet av flere bilbranner'' Det var vel 3-4 stk.
Men dette må vel gjøre at Tesla  nå kommer til å få løst dette ganske raskt for vi håpe.  Jeg vil aldri mer kjøpe fossilt hvis jeg kan unngå det.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 20. november 2014, klokken 16:35
http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/11/20/1608/Tesla/norske-teslabiler-rammet-av-havari-og-klunkelyder

Sitat fra: laumb på torsdag 20. november 2014, klokken 16:36
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/tesla-med-store-motorproblemer-i-norge/a/23340013/

Litt overrasket over hvordan de kan slå opp så stort så å si kun på basis av hva som skrives i ett nettforum (selv ett kvalitets-forum som dette ;) ). Joda, greit å ta det som ett utgangspunkt, men å ikke selv en gang få noen uttalelse i det minste i fra Tesla Norge synes jeg er litt dårlig journalistikk. Samme må sies om å sitere flere brukere her som de tydeligvis ikke har snakket med selv.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902


kjølholdt

Bra at dette kommer frem. Pleier å hjelpe når riksavisene skriver om problemet. Men nå blir det jo en endeløs strøm av kommentarer fra bekjente om bilen min har motortrøbbel, de neste 2 mnd >:(
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

eldanz

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. november 2014, klokken 18:19
Bra at dette kommer frem. Pleier å hjelpe når riksavisene skriver om problemet. Men nå blir det jo en endeløs strøm av kommentarer fra bekjente om bilen min har motortrøbbel, de neste 2 mnd >:(

Da skal du svare at Tesla-eiere er med på utviklingen av fremtiden; Tesla-eiere bidrar til kostnadene med å kjøpe Tesla. Det er det ingen fosildrevne bil-eiere som gjør. De bare sinker utviklingen.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

jazzwheel

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tesla-ma-bytte-ut-motorer-i-norske-biler-7794652.html

NTB sak på ap.no som henviser til vg.no som henviser til elbilforum.no, hehe :)

Lite kildehenvisninger og de skriver blant annet at: "Motorproblemene er større i Norge enn i øvrige markeder, opplyser Tesla.", men det er da sannelig sakset fra TOCN også virker det som.

Øggen



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA