Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Sitat fra: Klykken på mandag 03. november 2014, klokken 13:58
To sider av samme sak:
http://www.dinside.no/931249/tesla-ruster-opp-i-nedgang

Broom benytter enhver anledning de har mot elbil/Tesla:
http://www.tv2.no/2014/11/03/broom/model-s/salgstall/tesla/6189892

Elbilen ødelegger jo hele navnet til TV2-programmet. Ikke rart de er negative ;) Gi meg et bilprogram som heter Watt i stedet.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Griffel

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 03. november 2014, klokken 14:05
Elbilen ødelegger jo hele navnet til TV2-programmet. Ikke rart de er negative ;) Gi meg et bilprogram som heter Watt i stedet.
Watt er ikke en elektrisk enhet, fossilmotorer oppgir også effekten i W (kW hvor k betyr 1000).

Watt som enhet skrives også med liten bokstav når den ikke står først i setningen, altså watt når det skrives helt ut eller stor bokstav når det bare er en bokstav W = watt. Dette gjelder for alle enheter oppkalt etter personer for eksempel S = siemens (enhet for ledningevne). ;D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jazzwheel

Sitat fra: Klykken på mandag 03. november 2014, klokken 13:58
To sider av samme sak:
http://www.dinside.no/931249/tesla-ruster-opp-i-nedgang

Broom benytter enhver anledning de har mot elbil/Tesla:
http://www.tv2.no/2014/11/03/broom/model-s/salgstall/tesla/6189892

Heh, nå eier da Broom-Vegard som har skrevet artikkelen en TMS selv om han ikke nylig har solgt den.

petersv


NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

snurrehue

Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 04. november 2014, klokken 14:51
Nei kjære DN, det er ikke salget som stuper men variasjon i utlevering.

Jo, kjære NegativeElectrode, salget har faktisk mer eller mindre stupt. Det skjedde for flere måneder siden, og nå ser vi effektene (=utleveringene). Men salget har tatt seg kraftig opp igjen, noe vi vil se effektene av utpå nyåret når D-modellene ankommer landet.

Registreringstallene nå for 2014 er for Model S følgende:
Januar: 132
Februar: 431
Mars: 1493
April: 171
Mai: 371
Juni: 536
Juli: 114
August: 183
September: 104
Oktober: 36

Trendlinja er jo ganske tydelig.
Men sakens tittel burde heller hete:
"Tesla-salget i Norge stuper"

Så er det bare å glede seg til mars/april når D'ene kommer og pressekorpset går av hengslene igjen (med positiv PR for Tesla).

Øyvind.h

Sitat fra: snurrehue på tirsdag 04. november 2014, klokken 15:31
Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 04. november 2014, klokken 14:51
Nei kjære DN, det er ikke salget som stuper men variasjon i utlevering.

Jo, kjære NegativeElectrode, salget har faktisk mer eller mindre stupt. Det skjedde for flere måneder siden, og nå ser vi effektene
De har falt tilbake fra en unaturlig topp, men at salgstallene i snitt er høyere enn hva de leverer nå i oktober er ganske åpenbart....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

NegativeElectrode

Sitat fra: snurrehue på tirsdag 04. november 2014, klokken 15:31
Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 04. november 2014, klokken 14:51
Nei kjære DN, det er ikke salget som stuper men variasjon i utlevering.

Jo, kjære NegativeElectrode, salget har faktisk mer eller mindre stupt. Det skjedde for flere måneder siden, og nå ser vi effektene (=utleveringene). Men salget har tatt seg kraftig opp igjen, noe vi vil se effektene av utpå nyåret når D-modellene ankommer landet.

Registreringstallene nå for 2014 er for Model S følgende:
Januar: 132
Februar: 431
Mars: 1493
April: 171
Mai: 371
Juni: 536
Juli: 114
August: 183
September: 104
Oktober: 36

Trendlinja er jo ganske tydelig.
Men sakens tittel burde heller hete:
"Tesla-salget i Norge stuper"

Så er det bare å glede seg til mars/april når D'ene kommer og pressekorpset går av hengslene igjen (med positiv PR for Tesla).
Det er noe som heter logistikk,  og det er mer effektivt å samle opp forsendelser per land. Deretter er det noe som heter kvartalsrapporter, som er de er meget opptatt av i USA.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Leif1

Disse overskriftene tror jeg ganske enkelt skyldes at de er tomme for noe annet å skrive om Tesla akkurat nå. De må jo ri den hesten som garanterer lesere og klikk.
Konvertitt fra S til X

sn0le

Jeg er overbevist om at "peaken" i mars var en følge av avslutning av Q1 samt at mange hadde fått hint fra Teslaselgere om at prisene ville gå opp i begynnelsen av November.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Amoss

Sitat fra: sn0le på tirsdag 04. november 2014, klokken 17:15
Jeg er overbevist om at "peaken" i mars var en følge av avslutning av Q1 samt at mange hadde fått hint fra Teslaselgere om at prisene ville gå opp i begynnelsen av November.

... og at mange fikk øynene opp for Tesla etter at de begynte å levere utover høsten i fjor. Var jo etterhvert mange gode artikler om Tesla i pressen før PR-byråene ble satt på saken :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Oreo

Sitat fra: hgs på onsdag 05. november 2014, klokken 10:39
Endelig testet av Euro Ncap:

http://www.dn.no/privat/dnBil/2014/11/05/1031/Kollisjonstest/n-har-de-krsjtestet-tesla
Yepp. Fra mail jeg fikk nå:
Sitat
Model S Achieves Euro NCAP 5-Star Safety Rating


AMSTERDAM, November 5, 2014 /PRNewswire/ --

We're pleased to announce that the Tesla Model S has received a maximum-possible 5-star safety rating from the European New Car Assessment Program (Euro NCAP).

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140616/691314 )

Model S is one of just a few cars to have ever achieved a 5-star safety rating from both Euro NCAP and the U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Additionally, Model S is the only car this year to have achieved both a 5-star Euro NCAP rating and 5 stars in every NHTSA subcategory, including frontal impact, side impact, and rollover. Only two other cars have earned the same recognition since 2011 (when NHTSA introduced its latest rating scheme).

The reason so few models achieve 5-star ratings in both Europe and the U.S. is that each program places emphasis on different safety aspects in the assessment process. NHTSA emphasizes structural and restraint safety, with a deep focus on how well the vehicle can withstand and absorb the energy of an impact while protecting its occupants. It is also primarily concerned with adult occupants. On the other hand, Euro NCAP assesses a wider range of scenarios, including tests for child and pedestrian safety. Unlike for NHTSA, active safety is also an important part of Euro NCAP's 5-star requirement. Every year, the European organization raises the standard for a 5-star rating to account for technological advances in the industry.

The dual 5-star ratings for Model S validate our holistic approach to safety. We have been engineering passive and active safety systems in parallel, so the car is structurally sound and is also designed to intelligently anticipate and react to potentially dangerous situations.

Structurally, Model S has advantages not seen in conventional cars. It has a low center of gravity because its battery pack, the largest mass in the car, is positioned underneath the passenger compartment, making rollover extremely unlikely. It also has a large front crumple zone because of the lack of an engine, meaning it can absorb more energy from a frontal impact, the most common type of crash resulting in fatalities. Its body is reinforced with aluminum extrusions at strategic locations around the car, and the roof can withstand at least 4 g's. It was for these reasons that Model S achieved 5 stars in every subcategory when tested by NHTSA in 2013.

This quarter, we started implementing the Model S active safety system in conjunction with the introduction of new Autopilot hardware, consisting of 12 ultrasonic sensors that sense up to 16 feet around the car, a forward-looking camera, a forward radar, and a digitally controlled, high-precision electric brake boost. We specifically selected this hardware to accommodate the progressive introduction of new safety features via software updates over the course of the next several months.

While the features already pushed to the Model S fleet - Lane Departure Warning and Speed Limit Warning - have proven sufficient to merit a 5-star NCAP rating, we will go much further with active safety systems. Features coming soon include Forward and Side Collision Warning and Avoidance, Blind Spot Warning, and Automatic Emergency Braking.

Safety has always been Tesla's top priority, and we remain committed to continuously improving Model S to ensure that adults, children, and pedestrians alike receive the best possible protection from the car and its technology. In the meantime, Model S owners can be secure in the knowledge that this recognition from Euro NCAP reaffirms their car's outstanding safety qualities. 

Press Contact: eupress@teslamotors.com

SOURCE Tesla Motors Inc
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA