Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Car-El

@muffinman

Det står det samme på Tesla sine sider som det sto før jul i fjor.

Ja det kommer. Bare noen Tesla-uker til.  :-\
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Råde

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 06. oktober 2014, klokken 18:38
Er det noen som kan hjelpe meg litt her?
Jeg har ME og er ufør, og sliter litt med konsentrasjonen i blant.

Leg har fått et svar eller en kommentar fra en som heter Orklborg, i kommentarfelt i VG.

"Teslaen slipper fortsatt ut mer i PRODUKSJON enn Golfen på å bli produsert OG å kjøre 300.000 km.

Ekkelt for noen å høre, men sant.
De "forurensende" bruktbilene jeg har bidrar med flere 100.000 til Statskassen.
Det gjør ikke "nullutslippsbilene" med gigautslipp.
Logget meg inn på "EL-BIL-forum" med koden til et medlem dere har. "Uff, sånn dere sliter med meg da?" Mye morsom lesing. Hva Dere skulle gjøre med meg o.s.v. Har ikke funnet han som sendte meg: "Jeg vet hvor du bor-hilsenen". Han er der kanskje?"


Jeg vil jo gjerne svare ham på dette med produksjon, men har ikke energi til å lete frem svarene.
Noen her som kan finne dem for meg?

På forhånd takk.

Sven-Erik
Det der ville jeg helt klart la stå uimotsagt! Ved å svare opp det han sier gir man ham legitimitet. Selv å svare på dette med tesla/golf og livsløpsutslipp vil gi alt det andre svadaet mer legitimitet enn det trenger. For det er virkelig en gal manns rabling...
e-Golf | X75D

Olatho

Det enkleste er å be ham dokumentere påstandene sine. Så vidt jeg vet er det ikke publisert noe komplett miljøregnskap for Tesla, og muligens heller ikke for Golf. Så hvilke tall han baserer seg på hadde vært interessant å vite.
I tillegg er det jo litt tull å sammenligne biler med så store fysiske forskjeller. For vår familie hadde neppe alternativet til en Tesla vært å kjøpe en Golf. Et reelt alternativ hadde nok vært vesentlig større, og med tilsvarende større CO2-avtrykk.
Et siste spørsmål er jo i hvor stor grad materialene vil bli resirkulert og gjenbrukt. Tesla har her dokumentert gode planer for gjenbruk av sine battericeller, noe som på sikt vil ha stor innvirkning på det totale regnskapet.

Muffinman

Gutten leser jo elbilforum. Så noe fornuftig gjør han da i det minste :)

Lurer på om dette kan være noen som utgir seg for å være denne bilforhandleren i hensikt å skade denne. Ingen ved sine fulle fem framviser en slik opptreden for å skaffe seg fordeler.


jkirkebo

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 06. oktober 2014, klokken 18:38
Er det noen som kan hjelpe meg litt her?
Jeg har ME og er ufør, og sliter litt med konsentrasjonen i blant.

Leg har fått et svar eller en kommentar fra en som heter Orklborg, i kommentarfelt i VG.

Tro meg, det er ingen vits i å forsøke å diskutere med Orkelbog. Det beste er å overse ham totalt. De fleste oppegående personer gjennomskuer svadaen hans bra på egenhånd.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Frodebo

Enig- Orkelbog har i lang tid vist at han ikke bare forsvarer fossilt, han framstår fossilt også. Overse!
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

krister461

Nå argumenterer man ikke mot slike for å overbevise de, men for å overbevise evt. andre som måtte lese debatten. Jeg synes absolutt det er på sin plass å be han om å dokumentere sine oppdiktede påstander og påpeke at han tilsynelatende har en vendetta mot elbiler vha. flere profiler... :)

sn0le

@Sven-Erik:
Hvilken artikkel ligger kommentaren hans under?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

NegativeElectrode

Til å være det den etablerte bilbransjen ynder å kalle en nisjeprodusent må jeg så Tesla er gode på å holde på medias oppmerksomhet:
http://www.tv2.no/a/6093423

Halve denne artikkelen går på tomgang ;) i påvente av hva Tesla skal presentere. At Tesla skal presentere "noe" har vel bilinteresserte fått med seg for lenge siden.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sn0le

@Sven-Erik:
Da har jeg regnet litt og gitt han et svar på hans påstand.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Havebigfun

Sitat fra: sn0le på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:13
@Sven-Erik:
Da har jeg regnet litt og gitt han et svar på hans påstand.
Bra svar- flott at du tok deg bryet !
Orkelbog kommer nok aldri med et svar- synsere gidder ikke å regne.
For de andre lesere som rett og slett ikke vet hadde det vært kjekt om du hadde gitt et estimat av Teslas miljøkostnad- med norsk strøm - ikke polsk kullkraftekstrakt :)

sn0le

Skulle gjerne gjort det, men det blir så mange variabler at det er vanskelig å komme med noen korrekte tall.
Venter på at Tesla skal få ut fingeren og release en oversikt over utslipp fra produksjonen og gjerne med utslippstall basert på US-average og EU-average utslipp pr kWh.
Hvis de i samme slengen regner for Norsk strøm så har man konkrete tall å komme med. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Amoss

Sitat fra: sn0le på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:13
@Sven-Erik:
Da har jeg regnet litt og gitt han et svar på hans påstand.

Ser hverken hans innlegg eller svaret ditt der nå. Ja, så hans innlegg der tidligere...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA