Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: janmb på onsdag 25. juni 2014, klokken 13:35
Sitat fra: krister461 på onsdag 25. juni 2014, klokken 07:52
Oi, du må være ganske gammel for å finne på å ha sånne meninger janmb. Mangel på balanserte meninger finner du nok av i alle aldersgrupper, noe jeg synes ditt innlegg illustrerer fint. ;-)

Ja, jeg føler meg eldre og eldre for hver dag som går. Merkelig nok.

Budskapet mitt er helt enkelt at ungdomspolitikere mer eller mindre hele tiden utviser mer ekstreme synspunkter enn mer voksne gjør, og at det i seg selv er et symptom på den bakenforliggende umodenheten som årsak.

Ytre seg må selvsagt alle ha rett til, men å delta i det politiske systemet vårt bør definitivt ha en nedre aldersgrense, og gjerne en del høyere enn den er per i dag.

Ikke bare strider det mot demokratisk tankegang, men hvis man ser på hvem som tenker forover (er progressive, for likestilling, osv.) så ser man at ungdomspartiene ofte leder an. Ref. eksempler fra Unge Høyre som jeg nettopp skrev.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: Foleson på onsdag 25. juni 2014, klokken 16:16
Sitat fra: OddB på onsdag 25. juni 2014, klokken 14:43
De ti prosentene av omsetningen Tesla har i Norge er sterkt medvirkende til at Tesla er i stand til å utvikle "folkebilen" for alle som ikke er millionerer som oss.

Amen, men jeg er ikke overrasket over at SU og SV'ere for den del ikke klarer å følge den logikken der de sitter langt inne i misunnelseståka si.

Igjen, dette er usaklig personangrep, som bare viser at du ikke har reelle argumenter.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: Bent på onsdag 25. juni 2014, klokken 14:21
Det er pr i dag en overveldende majoritet av fossilbiler i Norge. Dette viser at elbilpolitikken foreløpig er mislykket, men økningen i salget antyder at det kan være riktig vei å gå på lengre sikt. Dette er grunn til å styrke elbilfordelene fordi nå vet vi at det kan virke, og at vi faktisk vil kunne oppnå miljøforpliktelsene på dette viset. Vi må bare gjøre mer av det, over lengre tid.

Jeg tror ikke du kan si at elbilpolitikken er mislykket, bare fordi majoriteten er fossilbiler. Jeg tror faktisk endringen til elbil går raskere enn selv de mest optimistiske anslagene for noen få år siden.

Ingen, inntil for få år siden, trodde at det var mulig at en elbil skulle bli blant de mest solgte i Norge. Og husk at det er kun få år siden biler som iMiev og Leaf kom på markedet. Nå snakker man om (selv om det ikke er sant) at "kollektivfeltet er fullt".

Jeg synes hastigheten av overgangen til elbil er overraskende suksessfull og rask.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Foleson

#2103
Sitat fra: Rio på onsdag 25. juni 2014, klokken 19:09
Sitat fra: Foleson på onsdag 25. juni 2014, klokken 16:16
Sitat fra: OddB på onsdag 25. juni 2014, klokken 14:43
De ti prosentene av omsetningen Tesla har i Norge er sterkt medvirkende til at Tesla er i stand til å utvikle "folkebilen" for alle som ikke er millionerer som oss.

Amen, men jeg er ikke overrasket over at SU og SV'ere for den del ikke klarer å følge den logikken der de sitter langt inne i misunnelseståka si.

Igjen, dette er usaklig personangrep, som bare viser at du ikke har reelle argumenter.

Sorry, men her kan du skille mellom person og organisasjon. Det er organisasjonene og de generelle meningene som ytres fra en hel mengde av personer knyttet til disse organisasjonene jeg har noe i mot. Jeg trodde det kom rimelig klart frem at jeg ikke gikk til personangrep. Når det gjelder SU og SV som misunnelsesparti(er) så er det nok av eksempler på uttalelser som går i den retning og den artikkelen det linkes til i dette tilfellet er bare et eksempel av mange, noe som er årsaken til at jeg ikke kommenterte den direkte men uttalte meg generelt. Så personangrep? I think not. Kall det heller "Partiangrep"?

Forøvrig, om du ønsker det kan jeg godt forklare spesifikt hvorfor jeg mener Nicholas Wilkinson regelrett oser av misunnelse. Jeg vil vel si at sitatet "Vi er lei av at vi driver med overklassens klimapolitikk" taler for seg selv. Han setter likhetstegn mellom Tesla Model S og overklasse (hvem er egenlig "overklasse" i Norge?), og det må vel i beste fall sies å være "uinformert". Det finnes også bedre ord for det etter min mening, men da blir jeg igjen anklaget for usaklige personangrep...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Rio

Du kan kalle det hva du vil; folk er ikke "missunnelige" bare fordi de ikke har en Tesla.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cra

Sitat fra: Rio på torsdag 26. juni 2014, klokken 09:32
Du kan kalle det hva du vil; folk er ikke "missunnelige" bare fordi de ikke har en Tesla.

Men mange er meget misunnelige på mange av de fordelene vi har som elbilkjøpere/-eiere/-brukere! (Om det er tilfelle for karen i SU vet jeg ikke, så akkurat det skal jeg ikke uttale meg om.)  Det faller dem tungt for brystet at vi sparer 3000kr i året bare på veiavgifta, for ikke å snakke om bompengene og å ikke betale avgifter. Det ser man ganske klart når det hyles om at "Nå må det komme avgifter på elbil!!". Det alle egentlig vil er jo å slippe å betale bompenger, årsavgift osv selv.

Den har vært linket tidligere, men neg synes den er verdt en link til, denne videoen som jeg ser passer på stadig flere mennesker (sikkert meg selv inkludert, uten at jeg selv ser akkurat det så veldig godt ;)):

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Foleson

#2106
Sitat fra: Rio på torsdag 26. juni 2014, klokken 09:32
Du kan kalle det hva du vil; folk er ikke "missunnelige" bare fordi de ikke har en Tesla.

Heisann... bare for å klargjøre. Misunnelsen som fremkommer spesifikt i denne saken er ikke så mye definert av om man har en tesla eller ikke, men bruken av ordene "overklasse" og "rikinger" for å få forsøke å bygge støtte for et argument. Disse ordene brukes gjerne retorisk for å spille på følelser som går på at "de har noe ikke vi har" eller misunnelse om du vil...  Hvis du følger litt med på argumentasjonen til Sv'ere og ungdomspartiet deres, så vil du finne forbausende mange referanser til disse "rikingene" og denne "overklassen". Det som er litt rart er hvor mange som tydeligvis kan dekkes av disse begrepene i Norge ut i fra SV/SU retorikk.

Men nok avsporing, jeg skal holde kjeft nå.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

RuneW

Sitat fra: cra på torsdag 26. juni 2014, klokken 09:42
Den har vært linket tidligere, men neg synes den er verdt en link til, denne videoen som jeg ser passer på stadig flere mennesker (sikkert meg selv inkludert, uten at jeg selv ser akkurat det så veldig godt ;)):



Hehe, ja den videoen er helt genial  ;D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Car-El

En velskrevet artikkel som jeg sier meg veldig enig i.

http://www.elbil.no/nyheter/debatt/3310-en-tesla-stemme-fra-folkedypet

(Men jeg ville ikke klart å være så sakelig.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ew

Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øggen

Endelig en som tar ordet, men blir vel "drept" av skeptikere og bedrevitende milliardærer.

MGI

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 27. juni 2014, klokken 12:52
http://www.dn.no/meninger/debatt/2014/06/26/1910/Teknologi/elbilen-er-mye-renere

Interessant, men det er jo stor sannsynlighet for at han tar feil i sine utregninger også. En (vår) elbil kjører like langt som en tradisjonell bil, men vil batteripakken holde i 17 år? Dersom man ikke bytter den på 17 år, hvor ofte må man lade den for å kunne bruke bilen like mye som i dag? Hvordan blir eventuelt resultatet dersom alle elbiler må bytte batteripakke etter 10-12 år?
Hva er verst: en elbileier som rakker ned på "fossilbilen", eller en "fossilbileier" som rakker ned på elbilen? Er flere på Elbilforum som har behov for å reflektere litt rundt denne signaturen ...

Car-El

En ting som ikke blir nevnt. Hvor mye CO2 kommer det av produksjon og distribusjon av diesel og bensin?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

nagela

Kia går jo offisielt ut med at de forventer minst 70% restkapasitet på batteriet etter 15 år i den nye Kia Soul EV.
(Selv om de ikke vil garantere det, grunnet ulike klimaforhold, kjørelengde etc)

Regner jo med at andre produsenter ikke er så langt unna dette ?

Så at man må bytte etter 8 år som noen nevner er vel lite sannsynlig. 
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA