Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Tuxedo på mandag 16. juni 2014, klokken 12:24
UP-sjefen frykter fartsbøller i Tesla:

http://www.nrk.no/rogaland/tesla-kan-gi-fartsboller-1.11778641

Dette er jo en ting ingen har tenkt på når det gjelder verdisettingen av brukte Teslaer - flommen av brukte biler som kommer på markedet etter som eierene mister lappen ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

hma

#2041
Sitat fra: Tuxedo på mandag 16. juni 2014, klokken 12:24
UP-sjefen frykter fartsbøller i Tesla:
http://www.nrk.no/rogaland/tesla-kan-gi-fartsboller-1.11778641
Tullete og meningsløs artikkel. Man kan like fint råkjøre og miste lappen med en Leaf, eller sågar en Landcruiser.
Å forskuttere fremtidige førerkortbeslag fra Tesla-eiere, fordi  én sjåfør hittil har kjørt i 125km/t i en 80-sone er snevert og tabloid.

Med 5 helelektriske år på baken har jeg tillagt meg langt bedre kjørevaner enn jeg hadde tidligere. Hva med å skrive om det? Å føre fossilbil handler mye om å 'jage turtal' og finne rett gir, mens elbilen bør føres med blikket langt fram i trafikken og i jevn hastighet.
Elbilen øker folks bevissthet til at man forvalter en begrenset energirresurs. Trår man gjennomgående hardt på fartspedalen blir man straffet med kortere rekkevidde.

Etter noen uker i Teslaen har jeg fortsatt samme tempo og rytme som jeg hadde i Think'en, ingen forskjell der, bortsett fra at jeg kommer raskere opp i fart - om behovet er presserende.

Det som er deilig med Tesla'n er at man ikke trenger å "bevise" for andre bilister at bilen går godt - de fleste vet det allerede, så kan man bare cruise pent avgårde og smile til de som stresser og haster seg fram ;)

La oss bevise i sommer; at NRK / politimannen tar feil og at Tesla-eiere er ansvarlige sjåfører, som sørger for sikrere ferdsel langs veiene enn våre fossile stesøstre.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

RE

Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

fredag

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 16. juni 2014, klokken 11:27
EU krever mva på elbiler i Norge?

http://m.db.no/2014/06/16/tema/motor/bil/aller/dinside/33865131/

Høres rart ut. Flere EU-land har incentiver på kjøp av elbil, så det er mulig å få til.

Men dette kan bli en unnskyldning for politikerne til å legge på upopulære avgifter på elbiler, og skylde på EU.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

cra

Sitat fra: hma på mandag 16. juni 2014, klokken 13:44
Det som er deilig med Tesla'n er at man ikke trenger å "bevise" for andre bilister at bilen går godt - de fleste vet det allerede, så man kan bare cruise pent avgårde og smile til de som stresser og haster seg fram ;)

Merker det samme! Regner med at de som på død og liv skal forbi bare vil se bilen fra flere vinkler, og at dette kanskje er eneste mulighet på lenge. Når jeg kjører Leaf'en er det litt mer sånn "Jasså, du tåler ikke å ligge bak en elbil?" som går gjennom hodet, med påfølgende demonstrasjon av hvor kjapp den kan være ut av lyskrysset. Ikke sammenlignbart med Teslaen, selvsagt, men dog. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leif1

Må innrømme at jeg fortsatt syns det er gøy å ha kjørt gjennom krysset etter rødt lys
før han som står bak har passert vikepliktlinja..
Enda er ikke kW-indikatoren særlig langt oppe på skalaen heller.  :P
Konvertitt fra S til X

HåkonE

UP-sjefen ja. En smule merkelig at folk som ofte får talerør inn i media, ikke vet noe om forskning, statistikk eller tall, bare blir bedt om å synse og mene litt. Sannsynligvis baserer han bekymringen på noen løse middagsamtaler med kona, og har ingen erfaring med å kjøre en elektrisk bil m/begrenset rekkevidde.

Men er det slik at kun EN-1 sjåfør har mistet lappen til nå med flere tusen 3-400hk-biler på veien i lang tid, og toppfarten i praksis er begrenset til under 200km/t, så burde han heller oppmuntre til å kjøp av slike biler. Det hadde vært like spennende agurknytt, og enda mer miljøvennlig. :)

janmb

Sitat fra: hma på mandag 16. juni 2014, klokken 13:44
La oss bevise i sommer; at NRK / politimannen tar feil og at Tesla-eiere er ansvarlige sjåfører, som sørger for sikrere ferdsel langs veiene enn våre fossile stesøstre.

Jeg er ikke bekymret for det et sekund. Helt enkelt fordi jeg ble kraftig overrasket over meg selv i forstand at bilen faktisk får meg til å kjøre penere - ikke hardere enn før. En effekt jeg tror det store flertallet av oss som er nye elbilister opplever. Til tross for at bilen er sprek er det veldig mange faktorer som innbyr til pen kjøring. Og som alle som har Tesla vet meget godt er det langt fra lydløst eller veldig behagelig å kjøre veldig fort med den.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

http://e24.no/boers-og-finans/boersrapport/tesla-ga-full-gass-i-innspurten-paa-wall-street/23232513
SitatElbil-aksjen hadde full fart oppover i sluttminuttene i New York.
SitatOppgangen skjer til nyheten om at den amerikanske hotellkjeden Marcus Hotel and Resorts skal installere ladestasjoner for Tesla-biler på de fleste av sine hoteller, ifølge Marketwatch.

Oreo

Hørte et innslag på NRK Radio i morges om elbiler og avgiftsfritak. Essensen var vel dilemmaet med avgiftsfritak som fikk bilparken til å redusere utslipp, men antallet biler som økte, gjerne på bekostning av kollektivtrafikk. Selvfølgelig ble kun Tesla nevnt som elbil og at en kunne få panoramatak uten å betale moms på det og antydninger om misunnelse.
Blir litt oppgitt for å si det mildt. Jeg ser ikke helt forskjellen på en iMiev, Leaf og en Tesla når det gjelder avgiftsfritak. Hører aldri det samme når det gjelder Leaf f.eks.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Jejl

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/artikkel507031.ece

Mann svindlet 90 år gammel dame for 18 mill. Bestillte Tesla for litt av pengene.

0dB

Model X90D - Mottatt 20.09.2016

haldorh

x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA