Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Tesla-man

Sitat fra: laumb på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:24
Vi regner jo rundt krona for strøm og nettleie

Det er altfor høyt ift. mitt tilfelle. Ligger på rett over 60 øre/kwh (Skagerak/Telinet)

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

krister461

Sitat fra: laumb på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:24
Synes ikke prisen er SÅ ille.
60kr for 22kWh. Vi regner jo rundt krona for strøm og nettleie, så 3-gangern er langt under hva andre selgere tar for sine produkter. Urmakere har 4-gangen, en bordbutikk jeg vet om tar 20-gangern.
Det er en ok pris, men slik jeg forstår det betalte Astrup 60kr per 3,7kWh da han benyttet schuko og ikke type 2 med dobbeltlader. Synes ikke disse to burde vært anlagt samme prisregime.

krister461

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:31
Det er sikkert schuko-stikk på de for at de skal kunne brukes til nødlading av folk som ikke har med seg Type 2 kabel. Det er neppe alle disse ladestasjonene som står på steder der det også finnes eldre ladestasjoner med schuko.
Resultatet er like fullt at Astrup betalte 150 kr for kanskje 10kWh og jeg forstår derfor hans reaksjon. :)

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Oreo

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9592633.ece
Kanskje ikke helt direkte Tesla, men mulig det er relatert til økt elbilbruk?

Forøvrig helt enig med Jens (jkirkebo) angående Astrup's inkompetanse hva angår lading. Han bør jo rett og slett skjemmes. Nå mistenker jeg han ikke for å løpe til media, men heller omvendt at media har løpt etter han og plukket opp en slengbemerkning N.A. gjorde i det han (forhåpentligvis) skjønte hvor dum han hadde vært. Vi kan alle gjøre feil, men han fikk jo tross alt en av de første TMS i Europa, og burde vist bedre. At dette undergraver folks oppfatning av TMS eiere er utvilsomt når kjerringer i min kones syforening poster artikkelen på FB. Ergo har journalisten gjort en bra jobb for sin arbeidsgiver som får mange klikk. TMS (og dens eiere) engasjerer.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

jkirkebo

Sitat fra: krister461 på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:34
Sitat fra: laumb på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:24
Synes ikke prisen er SÅ ille.
60kr for 22kWh. Vi regner jo rundt krona for strøm og nettleie, så 3-gangern er langt under hva andre selgere tar for sine produkter. Urmakere har 4-gangen, en bordbutikk jeg vet om tar 20-gangern.
Det er en ok pris, men slik jeg forstår det betalte Astrup 60kr per 3,7kWh da han benyttet schuko og ikke type 2 med dobbeltlader. Synes ikke disse to burde vært anlagt samme prisregime.

Det er nok pga. at den boksen Fortum har valgt har begge deler. En løsning er evt. å plombere/montere vekk schuko-uttakene. Men da fjerner man også en nødlademulighet. Å sette opp schuko ved siden av i steden er ingen vits, det finnes jo alt 4 schuko-uttak i parkeringshuset.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Teslanewbie

#1776
Se VG

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/naa-blir-det-dyrere-aa-eie-elbil/a/10130868/
Lengre ventetid på reparasjoner, dyrere deler og mer skader. Nå varsler et av landets største forsikringsselskap at det vil bli merkbart dyrere å forsikre elbiler.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

torboro

#1777
Interessant at de nevner at Tesla eiere bør sammenlignes med BMW/Audi eiere som nok har en mer fremoverlent kjørestil. Personlig har jeg aldri kjørt så rolig som etter at jeg fikk Teslaen, så vidt jeg gidder å ta forbikjøringer lengre.  Med BMW´n lå jeg som regel alltid i venstrefeltet i 120km/t.

Lokführer

Den skaden som artikkelen viser er jo et typisk scenario til en som kjører for fort...
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

dotten

Kjenner jeg er glad for å kunne ha flåteforsikring til 9500 i året..

men tok dog dnb sin, 14000 i året, fri kjørelengde. kodan kom med 19k og mente de var billige.. :D

Dette er jo ingen bekymring.. egentlig.
S85

P85D fra mars 2015

Carjac

Er også tidligere fremoverlent BMW eier (5 stk)
I dag er jeg heller irritende fornuftig og forsiktig i traffikken. Dette fordi bilen innbyr til det.
Er mer opptatt av å kjøre mykt og unngå brems for å få maksimalt rekkevidde.
Nyter også stillheten [emoji4]

NilsRo

Tror dette gjelder spesielt If som gav mange lav forsikringspremie. Mange av de andre vil nok heller gå ned i pris, siden de var så forsiktige (tilbød høye priser) i starten.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Teslanewbie

Sitat fra: dotten på torsdag 01. mai 2014, klokken 18:31
Kjenner jeg er glad for å kunne ha flåteforsikring til 9500 i året..

men tok dog dnb sin, 14000 i året, fri kjørelengde. kodan kom med 19k og mente de var billige.. :D

Dette er jo ingen bekymring.. egentlig.

Har dnb betaler 6300kr full kasko 14000km 4000kr egenandel
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Carl Anton Stenling

Sitat fra: dotten på torsdag 01. mai 2014, klokken 18:31
Kjenner jeg er glad for å kunne ha flåteforsikring til 9500 i året..

Også flåteforsikringsprisen blir jo normalt regnet ut etter sammensetningen av flåten. Kanskje med noe forsinkelse - litt avhengig av selskap.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

bb

Som vanlig er kommentarfeltet full av misunnelse og uvitenhet. Jeg betaler 14k i året til DNB og får ubegrenset km. Setter de opp prisen bytter jeg til en annen. Det vil alltid være konkurranse her.

Nei, nå får jeg gå tilbake til videoredigeringen før folk på forumet her pisker meg dit :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA