Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

akseln

Sitat fra: ducktolate på onsdag 02. april 2014, klokken 19:46
Samtidig solgte de 48 Tesla hver dag i mars.

http://bil.adressa.no/bil/article64659.ece#.UzxMqy8ayK1

Tror ikke Tesla går ut med salgstall. Litt typisk tabloid å blande solgt med registrert. De aller fleste Tesla-ene som ble registrert i mars ble solgt i 2013.

Sjøhyene

Sitat fra: akseln på torsdag 03. april 2014, klokken 12:11
Tror ikke Tesla går ut med salgstall. Litt typisk tabloid å blande solgt med registrert. De aller fleste Tesla-ene som ble registrert i mars ble solgt i 2013.

absolutt alle ble nok solgt/bestilt mellom august og tidlig desember 2013.
Nå blir det morsomt å se hvor mange leveringer det blir i april. Tipper det ikke blir særlig mange ;)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Amoss

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 03. april 2014, klokken 12:23
Nå blir det morsomt å se hvor mange leveringer det blir i april. Tipper det ikke blir særlig mange ;)

Startet pent og forsiktig med 2 registrerte 1. april. Litt av ett antiklimaks ;) Økte rett nok til 12 i går, men ser ikke for meg noen rekordutleveringer denne måneden...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

laumb

Nå er det jo slik at de bestillte og signerte kontrakt for lenge siden, men pengetransaksjonen og således kjøpet er gjennomført i Mars, derav solgte.

[/OFFTOPIC]

Havebigfun

#1609
Idag kl 1900 kjører Schrødingers katt i NRK med Tesla- tror det var langdistansekjøring.
Edit: på et døgn gjennom de 5 største byene. 1256 km

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

bb

Sitat fra: VigdisA på torsdag 03. april 2014, klokken 21:06
http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt/dmpv73001414/03-04-2014
Her er programmet
Takk for linken :) Det var spennende tur. De burde ha kjørt RV 4 fra Oslo via Gjøvik til Lillehammer. Da ville de spart både tid og km samt at de unngår vegarbeidet fra Minnesund til Tangen. Morsomt var det uansett =) Kanskje jeg prøver å gjennomføre en slik tur etter påske en gang :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Havebigfun

Som ofte på lørdager har DN noen ord om Tesla også idag- åpenbart er dette salgsfremmende ;)
Emnet- aksjeverdien som er 130 ggr inntjeningen og høyere enn Renault
Det gjengis her:
http://www.hegnar.no/bors/article761675.ece

tklev

Hehe - nok en gang gjør de feilen at de priser selskapet kun ut ifra antatt solgte biler. De trenger ikke engang å tjene penger på bilene, det er ladestrukturen og teknologien som er unik hos Tesla. Konseptet med gratis hurtigladestasjoner er det som vil tvinge andre konkurrenter til å kjøpe adgang til Tesla sine stasjoner. Salg av lisenser samt abonnement på Tesla sine ladestasjoner kan i teorien bli en større fortjeneste enn salg av 3dje generasjon biler..

Rio

Sitat fra: tklev på lørdag 05. april 2014, klokken 11:25Konseptet med gratis hurtigladestasjoner er det som vil tvinge andre konkurrenter til å kjøpe adgang til Tesla sine stasjoner.

Hvorfor?

Bortsett fra at de ikke bruker standarden, så er det da intet som forhindrer VW, Mercedes-Benz, BMW osv osv å sette opp hurtigladestasjoner. Teslas hurtigladestasjoner er ikke bedre for andre enn en hvilken som helst annen hurtiglader som passer bilen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tklev

Kan godt fortsette diskusjonen i en annen tråd :)

sigurdi

Om et år når Tesla har 100+ hurtigladestasjoner i Europa alene, er det billigere for de andre å kjøpe seg inn en å bygge ut selv.

Alle Tesla sine stasjonet er bygd ut med infra struktur til å kunne bygges ut med eks CSS.

Men å lage en overgang fra Tesla sin Type2 versjon til eks CSS er nok billigere en å bygge ut en sette opp 100++ CSS punkter.

Ser en litt på patentene til Tesla kan de og forskjells behandle kunder., samtidig er planen utover at alle stasjoner får solcelle paneler på taket og produserer strøm til grid, noe som også gir inntjening på sikt. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

OddB

For å få tilgang til superladernettet må de stille med et batteri som takler 120-135 kW, og DET tror jeg de vil slite med å skaffe fram med det første...men dette tilbudet kan sees i sammenheng med Elons ønske om å få fortgang i utviklingen av bærekraftig transport.  Taktikken er tydeligvis å vise litt finger ( model S) og litt gulrot (superladere)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

pekle

Sitat fra: OddB på lørdag 05. april 2014, klokken 12:41
For å få tilgang til superladernettet må de stille med et batteri som takler 120-135 kW
Kvifor det? Noko av det fine med strøm og spenning er at det kan bli konvertert og regulert omtrent slik ein vil.

Chlangum

@OddB

Tror nok det ikke er et problem. Teslas SC regulerer allerede effekten etter hva behovet er. Ser det tydlig når batteriet begynner å bli fulladet.

Tror nok man vil se i framtiden at andre bilmerker kjøper seg inn i Teslas SC. Eneste de trenger er en måte å kommunisere med laderen slik at effekten begrenses til det bil/batteri takler.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA