Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Griffel på mandag 31. mars 2014, klokken 10:18
Sitat fra: bb på mandag 31. mars 2014, klokken 09:56
Jeg lå i kollektivfeltet og skulle kjøre forbi en bil i venstrefeltet. Jeg lå allerede over fartsgrensa, men han til venstre ga bare på mer slik at jeg måtte legge meg inn bak han. Hadde det ikke vært for at jeg fraktet noe stort og tungt bak så hadde jeg bare bånnet på.
Dette viser vel bare at VG har rett, og ikke skriver annet enn flere her på forumet har skrevet tidligere. Nemlig at en del elbilister med sin kjørestil nok bidrar til at livet i kollektivfeltet kan bli kortere enn nødvendig.

Var det et problem å legge deg bak han? Skjønner ikke problemet ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Jeg forstår det slik at BB i utgangspunktet lå i høyere fart. Når bilen i venstrefila ble oppmerksom på det ga han på for å IKKE slippe "Teslaen" forbi. Dette er forresten noe jeg har lagt merke til ofte. Nordmenn er generelt veldig ego i trafikken og ikke behjelpelige. Gir heller litt ekstra på enn å slakke av på gasspedalen for å slippe noen inn  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Sitat fra: BMW850 på mandag 31. mars 2014, klokken 11:16
Jeg forstår det slik at BB i utgangspunktet lå i høyere fart. Når bilen i venstrefila ble oppmerksom på det ga han på for å IKKE slippe "Teslaen" forbi. Dette er forresten noe jeg har lagt merke til ofte. Nordmenn er generelt veldig ego i trafikken og ikke behjelpelige. Gir heller litt ekstra på enn å slakke av på gasspedalen for å slippe noen inn  ::)

Jeg legger meg bak og trykker på gassen for å kjøre forbi han på venstrefilen ..

Teslan er jo en ekstrem forbikjørningsmaskin :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Griffel

Sitat fra: BMW850 på mandag 31. mars 2014, klokken 11:16
Jeg forstår det slik at BB i utgangspunktet lå i høyere fart. Når bilen i venstrefila ble oppmerksom på det ga han på for å IKKE slippe "Teslaen" forbi.
Eller som BB beskriver det selv: var BB over fartsgrensen for å kunne kjøre forbi på høyre side, og at han dessuten under andre omstendigheter ville ha kjørt på litt ekstra for å presse seg inn foran bilen i det normale feltet.
Klart at de som har slik kjørestil må hjelpes fram. :-X

(Det er jo nettopp denne tendensen VG med rette peker på)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

bb

Jeg lå litt over grensa for å fort komme meg forbi. Han lå litt under grensa i utgangspunktet. Og det var derfor jeg ville forbi han. Men da han innså at jeg var på vei forbi han så ga han på. Dette er ikke slik man skal opptre i trafikken.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Teslanewbie

Huff .. Man vekker sterkte psykologiske effekter hos folk når du kjør forbi.. De fleste gir heller gass enn å redusere farten.. Det har noe med mindreverdighetsfølelse følelse av tap etc på samme måte som at noen må gå først inn gjennom døra for å siden ikke holde opp døra slik at du får den i tryne .. Litt særnorsk kan jeg konstatere etter å ha bodd noen år i utlandet ..

Det er også lettere å gi gass da du ser veien fremfor isteden for å bremse da dette involverer en del simultankapasitet da du i tillegg må se i speilen slik at du ikke får noen i baken..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Johnny

Sitat fra: bb på mandag 31. mars 2014, klokken 11:31
Jeg lå litt over grensa for å fort komme meg forbi. Han lå litt under grensa i utgangspunktet. Og det var derfor jeg ville forbi han. Men da han innså at jeg var på vei forbi han så ga han på. Dette er ikke slik man skal opptre i trafikken.

Dette er helt normal adferd i trafikken. Et individ med normalt utviklet konkuranseinstinkt vil altid være først. Først inn på fly, først ut av fly, først koste hva det koste vil!
TMS og eGolf.

Griffel

nå er det jo ikke lovlig å kjøre forbi på høyre side slik du gjorde.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

rene

Det er ikke en forbikjøring til høyre - det er passering i et annet (kollektiv)felt. Det er ikke to like felt der det venstre skal brukes til forbikjøring og forbikjøring til høyre er forbudt.

Sølve

Det mest overraskende med dette leserinnlegget er at det er skrevet av en sivilingeniør.  Forbausende mange feil og misforståelser. Slike innlegg truer dessverrre elbil-politikken da policy krever bred tilslutning for å fortsette. http://www.an.no/nyheter/article7264621.ece 
Bergen

Teslanewbie

Sitat fra: Johnny på mandag 31. mars 2014, klokken 11:46

Dette er helt normal adferd i trafikken. Et individ med normalt utviklet konkuranseinstinkt vil altid være først. Først inn på fly, først ut av fly, først koste hva det koste vil!

Nei nei, sist inn i fly og først ut er minst stress ... Se til å booke sete mot midtgangen i rad 2-5 .. Rad 1 er ikke bra da du ikke kan ha håndbagasje der.  Flyr 3-4 gg i uken..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kagex

når ble en golf normal familiebil?
P29687

Espen Hugaas Andersen

Wow. Det er den minst informerte artikkelen jeg har lest siden Rosenquist-artikkelen. Det er imponerende.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA