Chademo, på tide med avklaringer fra Tesla!

Startet av kjølholdt, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:24

« forrige - neste »

kjølholdt

Vet at vi er lovet CHAdeMO adapter av Tesla. men det er ikke gitt noen tidshorisont på dette. Derfor kan det vel ikke skade med noen  e- poster fra oss i Norge til Tesla USA om at dette bør være mulig å kjøpe ved levering. Noen forslag på smarte e- post adresser.
Personlig skal jeg kjøre noen langturer på  nord vest landet og det tar nok en stund før SC er å finne der.Men CHAdeMO ladere er det mange av.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

laumb

Verdensrekord i store bokstaver da...

Endret emnetittel.

Epleskreller

Er ikke Chademo-adapter inkludert i prisen?

(Laumb, du kan jo modde alle de store bokstavene, samt få topictittel til å si noe om hva som kommer ;) feks: "chademo, på tide med avklaringer" )
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:38
Er ikke Chademo-adapter inkludert i prisen?

(Laumb, du kan jo modde alle de store bokstavene, samt få topictittel til å si noe om hva som kommer ;) feks: "chademo, på tide med avklaringer" )

No way?! Kan jeg modde? :P
Fra spøk til alvor, jeg satt å funderte på en god tittel å endre til. Ditt forslag var bra!

Forøvrig tror jeg ikke Chademo er inkludert i prisen, men sikkert en 10-15'000 kroners adapterløsning som kommer i framtiden. Elon har lovet det - men han har ikke lovet noe tidspunkt. Det kan være 1 mnd fram i tid, 1 år, eller 5 år... :-/

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

laumb

Tenkte mer på emnetittelen jeg endret fra:
SitatTID FOR Å MASE PÅ TESLA

Men, la oss fortsette med topic! :) Godt initiativ å mase litt på Tesla! De trenger tilbakemeldinger. Jo flere, jo bedre for oss.

kjølholdt

Bjornt

SitatForøvrig tror jeg ikke Chademo er inkludert i prisen, men sikkert en 10-15'000 kroners adapterløsning som kommer i framtiden. 
Zeromotorcycles.com leser jeg at et "CHAdeMO fast charge kit" koster 1800,- USD som option til deres motorsykkel "Zero S"
Blir vel ikke noe billigere hos Tesla vil jeg tro. 
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

DonPedro

Jeg nevnte dette på Alna, og han jeg snakket med hadde et godt poeng: Det var 6. mars da Elon Musk lovte Chademo-adapter. Det er litt tidlig å være oppgitt over at det tar lang tid 2 måneder senere.

Det tar en god stund å lage og beslutte konsept-design, lage prototype, teste, gjøre detaljdesign, finne leverandører, dokumentere, få alle offentlige godkjenninger på plass osv. Og dette er liksom ikke det eneste Tesla har å drive med for tiden...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Epleskreller

Er det noe offisielt ang. hva som følger med bilen?

Jeg fikk forøvrig følgende for ca to uker siden:
"Model S vil komme med det du trenger til å lade bilen med kontakter som er tilrettelagt for norge. Kabelen som følger med er ca. 5 m lang og gir deg muligheten til å lade nesten over alt. Vi vil også komme med mere informasjon rundt lading ganske snart."

Da får jeg bare håpe at dette inkluderer mulighet for Chademo. Med Chademo blir der jo også mindre press på superladerne og høyere bruksverdi på bilen..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ebbrey

Det er slitsomt å være tidlig ute. Men virker hvertfall som de har tenkt å levere oss det meste av det vi ber om.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Griffel

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 07. mai 2013, klokken 11:34
Da får jeg bare håpe at dette inkluderer mulighet for Chademo. Med Chademo blir der jo også mindre press på superladerne og høyere bruksverdi på bilen..
Det kan du sikkert gå ut fra at at den ikke gjør. Det er liten grunn til å fordyre Tesla for alle som ikke trenger et CHAdeMO adapter, med å inkludere det i prisen på bilen.

(stakkar Leaf- og Trilling-eiere som kommer i kø bak to stk. Tesla i følge, som har kjørt og skal langt og nå lader på en CHAdeMO stasjon) 
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

fredag

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:24
Vet at vi er lovet CHAdeMO adapter av Tesla. men det er ikke gitt noen tidshorisont på dette. Derfor kan det vel ikke skade med noen  e- poster fra oss i Norge til Tesla USA om at dette bør være mulig å kjøpe ved levering. Noen forslag på smarte e- post adresser.
Personlig skal jeg kjøre noen langturer på  nord vest landet og det tar nok en stund før SC er å finne der.Men CHAdeMO ladere er det mange av.

Elon Musk har bare sagt at det kommer et CHAdeMO adapter, men ikke når. Merk også at det ikke står noe på websiden til Tesla om CHAdeMO adapter, det er ikke lansert offentlig, og du har heller ikke fått mulighet til å bestille dette sammen med bilen.

Mitt tips: Ikke hold pusten mens du venter på CHAdeMO adapteret.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Nordtroms

Jeg tror heller ikke Tesla kommer til å legge så mye ti i å lage adapter men nok heller vil bruke energien til å bygge ut SC stasjoner for å dekke behovet til Teslaeiere. Etter det jeg forstår så er det ikke bare å lage en enkel overgang. CHAdeMO har en annen protokoll for kommunikasjon enn Tesla. Om det skal lades utenom SC når en er på tur tror jeg det er bedre å satse på dobbeltlader og vekselstøm ladepunkter. De er mye enklere og billigere å bygge ut.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

tjobben

Leveranse i Japan skal visstnok starte i løpet av 2013Q4, og der må Tesla levere med støtte for CHAdeMO. Tross alt nesten 1700 ladestasjoner av den typen der...
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA