Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gjenbruk av vannpumpa

Startet av cra, fredag 04. april 2008, klokken 09:48

« forrige - neste »

cra

Nå som denne "magiske" datoen sakte nærmer seg er det på tide å begynne å planlegge årets pek. Forslag kan legges i denne tråden, og jeg starter med denne:

Strømtjuv fra bremselyset til hornet.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

1/2 liter spillolje under naboens nye bil. ;D

Pass på å spute litt opp mot bunnpanna også.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PLUTO

Jeg ser etter en måte å koble elbilen min til elnettet når jeg kjører nedover bakken på vei til jobb. Jeg regenerer da og har overskuddsenergi som jeg tenkte tjene penger på samtidig med at jeg kan spare miljøet for kullkraft. Kanskje trikkeskinner, eller ledninger over veien hadde være en løsning slik at alle elbileiere kunne koble seg på når de hadde strøm til overs. En bi effek av dette vil kanskje bli at jeg vil tilpasse arbeidstidene mine slik at jeg får høyest mulig strømpris for den strøm jeg kan levere fra min elbil. Dette ville i sin tur føre til at færre kjører i rushet og vi får færre køer. Rett og slett en genial løsning ;D ;D
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

eljet

Kansje at

De nye hybrid bilene regenerer bensin.
Man må da ikke fylle bensin på fjellet,
da får man problemer med at en må tappe av bensin etter nedstingningene
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

cra

Så en fin en på et annet forum:

For noen som nettopp har satt opp ny garage, krav om riving på grunn av at den ikke er oppført i henhold til plan og bygningslovens §19-5, del 1, fargevalg i tettbebygd strøk eller bordkledningen er montert feil vei. Eventuelt krav fra Forsvaret om rekvirering til Forhåndslager på grunn av beliggenhet og størrelse. Krav om tilfluktsrom++
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PLUTO

Ny teknologi vil revolusjonere bruken av elbiler i Norge!!!
Flere av de moderne mobiltefonene er forberedt for lading av elbiler. Problemet med for få ladeplasser er nå en saga blott, for alle med elbil og en moderne mobiltelefon kan nå lade bilen sin hvor som helst hvor det er mobildekning. Ved å sende LADE til et bestemt nummer vil bilens batteri bli ladet via en kabel fra telefonen til bilens sigaretttenner uttak. Fra nyttår vil dette nye og revolusjonerende system være utbyggd i alle store byer i Norge. Bergen er først ute med et prøveprosjekt allerede nå i april...

Flere elbileiere har testet dette og sier: Nå kan jeg bruke elbilen også når jeg skal til hytta...
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

cra

Den var fin, Pluto. :)  Kanskje en vri der alle kan lade bilbatteriene sine, og så sette opp en slik tjeneste til kr 5, med svar-melding a'la "Beklager, mensdu har nok blitt lurt. Det er første april i dag!". Så kunne pengene gå til et godt formål.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Meget god joke det der ja! Skulle stått på førstesiden på VG den ...   ;D  Jeg er 100% sikker på at den ville innbringe noen kroner  ;-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Ja, det er utrolig hva folk biter på. Husker det året Norsk Tipping (angivelig) hadde hatt oversvømmelse i lageret hvor ukens tippekuponger ble oppbevart, og folk fikk beskjed om atode måtte sende inn på nytt. (Dette var lenge før online-itipping og elektronisk levering.)

NRK hadde en reportasje der en "fra N.T." stod med en neve dryppende våte tippekuponger med blekket vasket utover. Det var ikke få som ville levere inn kupongene sine på nytt.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Herlig! Greia er jo å få folk til å gå på spøken ved å faktisk foreta seg noe hvor de med all mulig synlighet dummer seg ut! Husker det også var en historie en gang med Vinmonopolet som hadde noe problemer med rødvinen og tankene måtte tømmes slik at folk kunne komme med bøtter og spann for å fylle opp til eget bruk helt gratis. Det var ikke få som gjorde det !  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Ja, den har jeg hørt. Stod vistnok horder av folk utenfor polet i Ålesund, sies det. Tror dette var før min tid, muligens. Evt. var jeg bare liten, for jeg husker ikke denne historia selv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Den første april 2000 kunne man i Adresseavisen lese nyheten om et russisk transportfly av typen Ilyushin 76 som hadde måttet nødlande på motorveien nord for Malvik. For å kunne lette igjen måtte flyets vekt reduseres og dette kunne bare skje ved å dumpe store mengder flybensin samt 37 tonn frossen laks. Det ble opplyst at det var fritt frem for publikum til å møte opp og få med seg gratis laks og flybensin (som bl.a. kunne brukes i dieselmotorer i følge avisen.)

I den velskrevne artikkelen ble det nevnt to navn, Kaptein A. Prihlspok (aprilspøk) og en flytekniker fra Aeroflot, Skif Thenockel (skiftenøkkel), som begge hadde blitt intervjuet om nødlandingen. Avisen hadde sågar illustrert artikkelen med et flott foto av et Ilyushin 76 transportfly og det hele virket ganske så autentisk. Og her kunne det hele vært over hadde det ikke vært for en russisk reporter.

http://www.humorkanari.com/art.aspx?artID=1667
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Jøss, hvordan får du plass til atomkraftverk i mobilen din Pluto??
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

#13
Pluto sitt forslag burde absolutt blitt offentligjort.

Den kunne tatt fokus vekk fra Polske kullkraftverk som eneste kraftkilde for Elbil i lang tid, selv etter at spøken var avslørt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Noen her som kan ta kontakt med en av de journalistene dere kanskje har vært i kontakt med allerede og foreslå dette? Det vil jo uansett kunne skape litt mer blest om el-biler, vil jeg tro?

Å "plante" en historie a'la dette uten å gjøre journalisten oppmerksom på det er kanskje litt på kanten?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA