Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av sven erik, torsdag 16. mai 2013, klokken 19:21

« forrige - neste »

elektrolux

Da må nok rekkevidden ofres, men ladehastigheten kan du beholde. I alle fall nesten.

Til ca 140 000 kr kan du få en Think Classic med 180+ km rekkevidde, og 200 km/t ladehastighet, men den er bare 2 seter, og takler ikke Chardemo

Kan kanskje på sikt bygge deg en 4 seter C1 med tilsvarende tall men da til nærmere 200 KNOK.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

#46
Sitat fra: elektrolux på fredag 17. mai 2013, klokken 12:29
Hva med en California E camper med 80-100kWt batteri, 400 km rekkevidde, AC, 2 dobbeltsenger og Chardemo hurtiglading, til ca 700000 NOK? Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_California
Hvor er batteriene plasser på en slik en, og hvor tung blir den? Antar de bruker batterier fra Thundersky/Winston ettersom også de selger disse batteriene, http://e-poché.de/lithium-batterien.html. Ulempen med disse batteriene er vel lavere energitetthet sammenliknet med batteriene i Tesla (og i Leaf). Fordelen er så vidt jeg forstår at man greier seg med luftkjøling?

Prøvde meg på en enkel utregning om kom fram til ca. 80 kWh krever 156 batterier á 160 Ah = 875 kg, NOK 460.000.- Er jeg helt på tur?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Kvaliteten på Winston har dessverre blitt dårligere de siste årene, med varierende og til dels høy indre motstand. Bl.a grunnet dette testes nå tyskproduserte sylindriske celler ut. 

Finner ikke link til produsenten, men meningen er å teste ut disse cellene i årets Wave: http://wavetrophy.com/en/
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Hva vil det koste å bytte ut batteriene i en kango og bruke eksisterende kasser
Og hvor lang rekkevidde vil en få ? Kan en såkalt hurtiglade batteriene som står i originalt  og  hva vil ledninger koblinger koste

sven erik


elektrolux

Fikk nå tilbud om en Audi A2 med 500 km rekkevidde og 2x32A Lader til 100.000€.

Burde være en grei bil å bruke til Spania?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Prisen er jo såpass at en kann kjøpe testa + men er dette ink tysk mva

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 18. mai 2013, klokken 17:24
Fikk nå tilbud om en Audi A2 med 500 km rekkevidde og 2x32A Lader til 100.000€.

Den som kjøper en slik fremfor en Model S 85kWh lider av økonomiske selvmordstendenser ;)

Jeg tipper bruktverdien etter 3 år er under halvparten av en Model S.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik

En kan lade denne raskere men en finner ikke masse 32a kontakter runt Max en er du heldig + testanlegget er det mer plass men holder meg til kango  som er godkjent i Norge med rekkevidde forlenger  men mulig jeg vill bytte batterier  om jeg finner en ok pris

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA