Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av sven erik, torsdag 16. mai 2013, klokken 19:21

« forrige - neste »

sven erik

skal sjekke det men  om det er 14 timer er det ok  men over det er det jo ikke bedre å ha denne bilen en andre da  en må hurtiglade uansett

edyrli

Høres ut som det viktigste i denne tråden er å kunne kjøre lengst mulig med kun bruk av normal lading. (10/16A).
Da er det ekstremt viktig med lavest mulig kwh/mil og et stort batteri. Den bilen jeg kan tenke meg er suveren utifra kriteriene er Ny-Think med zebra batteri. Tesla S vil f.eks. blir altfor stor og tung.
Her har man en liten lett bil med 28 kwh batteri. (miev 16kwh, Zoe 22kwh, focus 23kwh, leaf 24kwh, Golf ev 26kwh)

Med bruk av lett pedal har jo folk her på forumet klart over 20 mil på en lading.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

sven erik

ja har kjørt 2 ganger med i-miev ned  men får ikke 20 mil  på denne  rekorden på denne er 16 mil

sven erik

jeg er å avhengig av minst 4 seter

elektrolux

Ombygget P106/Saxo bruker meget lite strøm, og lader raskt. Kan lett å 120 km rekkevidde og 25 km/t ladehastighet bare med å sette inn 44 celler med HiPower LiePo4 celler
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

ja den er bedre men  hva med å bygge om kangoo   

sven erik

noen som hvet hva av rekkevidde en kan max  få ved å bytte batterier i en kango å hva det koster

elektrolux

Vil tippe du kan få 400 km uten å overskride maks tillatt totalvekt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

vilke pris  og hvor lang  tid tar det da å lade dette ? snakker vi bare batterier i kassene eller  også  i selve bilen ?

elektrolux

Tenker da på LiFePo4 i batterikassene og boosterbatteri i bilens varerom.

Ladehastighet er nok begrenset til ca 150 km/t via bilens originale hurtigladekontakt grunnet dimensjoneringen av dette inntaket, men en kan jo koble til ekstra lader på boosterbatteriet.

Dermed ser du på ladetid ned under 2 timer om du klarer å finne 2 stk 32A 400 stikk og drar 20+ kW uttav hver av dem.

Godkjenning burde være kurant så lenge bilen er godkjent i EU

Kunne kanskje fått selger til å bygge bilen opp til dine spesifikasjoner, registrere den i Tyskland, og så selge den til deg? En slik bil kan du jo kjøre hjem på egen maskin ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

jeg har jo en  som jeg tenkte  bygge om  men   da om du finner bare et utak vil en ha 4 timer i stede ?
men hva da om man bare finner et vanlig  240  16 ampær  lade utak  hvor lang tid vil en da få ?

og jeg er å ute etter hva dette koster

elektrolux

16A lading gir 20-25 km/t ladehastighet. Det blir da 400km/20km/t=20 timers ladetid fra tomt batteri.

Pris på herligheten: Ca 300000 NOK
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

dette er bare ombygging som koster dette ?
men hva om en ikke går for  mer en det som går under bilen  ?
og kan en  for eksempel få så denne går å hurtiglade med Chademo?
+ går det å bygge om en bil med rekkevide forlenger med disse batteriene

elektrolux

#43
Hurtiglading av Kangoo er nok helst beregnet på Charlie laderen, eller egen lader med et saftig Marchal støpsel.

Vil du ha en bil med lang rekkevidde og Chardemo lading ville jeg satset på en T5 fra Epoche: http://www.co2-ausstieg.de/www-e-poche-de.html

De kan bygge akkurat det du trenger, og det blir også mer driftssikkert enn en Kangoo.

Hva med en California E camper med 80-100kWt batteri, 400 km rekkevidde, AC, 2 dobbeltsenger og Chardemo hurtiglading, til ca 700000 NOK? Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_California
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

skulle helst ned i pris   rekkevidde er bra  med 40 mil  men   skulle helst under 300 tusen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA