Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konfigurasjon ved Finalize

Startet av Celter, onsdag 15. mai 2013, klokken 23:10

« forrige - neste »

Stig O

Felg/dekk kombinasjon kan tydeligvis ha stor innvirkning på monteringen. Det var et h... og legge de på TSW Nurburgring med Micheline R2 255/35-20, mens det gikk som varm kniv i smør og legge de på Breyton felgene med 245/35-21. Brukte litt såpevann som jeg fuktet felgbeskytterne med på begge. De skled litt ut på begge når man fyllte luft, så måtte slippe ut litt og banke de inn, for så og fylle luft igjen.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

MrDriveby

Ser på det amerikanske forumet at de sliter med at salt, sand og smuss legger seg mellom felg og gator. Resultatet er at lakken på felgen slipes av. Noen som har hatt det på en stund og tatt dette av?

Ellers har nå gun metal kommet som valg hos alloygators
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Milzit

Kjørte i hele høst uten alloygater, men fikk Mittdekkhotell til å fungere de nå i våres...
Glad jeg fikk de montert :)

krister461

Når dekkene er slitt, hvordan får man på allogatorene på nye dekk? Vil de fleste dekksjapper fikse dette når de legger om?

Ref FAQen til Allogator:
SitatQ. Can they be re-used if you have new tyres
Yes they can be re-fitted to the same wheels if you have new tyres.

Jeg måtte fjerne et par jeg hadde lagt på felger som ikke passet bilen, og disse ble såpass skadet under demonteringen at jeg tvilsomt vil klare å montere de på nye felger.

frosken

Sitat fra: Stig O på torsdag 10. april 2014, klokken 17:09
Felg/dekk kombinasjon kan tydeligvis ha stor innvirkning på monteringen. Det var et h... og legge de på TSW Nurburgring (...).
Jeg har samme felger og fikk satt på Alloygators sammen med dekkene av de jeg kjøpte hjulene hos. De fortalte at det var siste gang de ville gjøre noe sånt, det var visst et vanvittig strev å få til.

Så det er helt klart at felgene har mye å si på hvor enkelt det er å montere.

Dette er forresten gun metall Alloygators om noen er nysgjerrige på fargen. Omtrent nøyaktig samme farge som Teslas «Dolphin Gray».


Stig O

Ja felg/dekk har tydeligvis mye og si. TSW Nurburgring med R2 255/35-35 var et he.. for meg også, mens Breyton med PSS 245/35- 21 gikk som smør.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

krister461

Jeg synes originalfelger med pirelli vinterdekk gikk fint.

Men med Avantgarde Zonda og Dunlop sport maxx gt runflat så knakk gummihammeren.

Skal snart montere på Concave Wheels og samme Dunlop dekk...

rsomby

Byttet dekk i dag grunnet slitasje og benyttet anledningen til å la dem prøve seg på alloygators montering på mine orginale 21 turbine felger. Det gikk heller dårlig. Årsaken er at alloygatorene helst vil sitte på en litt tykkere felgkant en det mine er. Hvis en tar av dekket og legger alloygatorene på felgen så ser en at det er liten ca 1mm luftglippe på insiden fra felgkanten til alloygatoren. Når en da blåser luft i dekkene så blir de automatisk presset ut 1mm slik at denne glippen da vil vises, og det dermed er klin umulig å få dem presset helt inntil kanten på felgen. Det så såpasse dumt ut at alle var enige om dette ikke var akseptabelt.
Dekkene er forøvrig pilotsport2. Om en hadde akseptert den glippen så hadde det samlet så mye dritt der som på sikt nok ville gjort vondt verre.

De skulle nå prøve å sette dem på vinterhjulene istedet som er 19", så får vi se om det lar seg gjøre.

Teslanewbie

Jeg kjøpte disse http://www.teslarati.com/tesla-model-s-wheel-protector-curb-rash/. , monteres i helgen ..

Noen med erfaringer av denne type felgskydd?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Spinner

Sitat fra: rsomby på onsdag 11. juni 2014, klokken 18:07
Byttet dekk i dag grunnet slitasje og benyttet anledningen til å la dem prøve seg på alloygators montering på mine orginale 21 turbine felger. Det gikk heller dårlig. Årsaken er at alloygatorene helst vil sitte på en litt tykkere felgkant en det mine er. Hvis en tar av dekket og legger alloygatorene på felgen så ser en at det er liten ca 1mm luftglippe på insiden fra felgkanten til alloygatoren. Når en da blåser luft i dekkene så blir de automatisk presset ut 1mm slik at denne glippen da vil vises, og det dermed er klin umulig å få dem presset helt inntil kanten på felgen. Det så såpasse dumt ut at alle var enige om dette ikke var akseptabelt.
Dekkene er forøvrig pilotsport2. Om en hadde akseptert den glippen så hadde det samlet så mye dritt der som på sikt nok ville gjort vondt verre.

De skulle nå prøve å sette dem på vinterhjulene istedet som er 19", så får vi se om det lar seg gjøre.
De passer veldig bra på originale 21". Ble de montert på riktig måte? Å sette de på når dekket er tomt for så å blåse det helt opp er fullstendig feil :o

Milzit

Tror jeg må bestille meg nytt sett snart..utrolig glad det er ikke er noen skader på felgen.


cdabel

Litt delt erfaring med Alloygators nå.  De har reddet meg fra kanting et par ganger, men forrige uke så løsnet en av de mens jeg kjørte. Den ble slengt rundt og rundt, traff sidepanelet igjen og igen før jeg kunne stoppe og laget en bulk som må nå repareres.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

rsomby

Sitat fra: Sbr på onsdag 11. juni 2014, klokken 23:16
Sitat fra: rsomby på onsdag 11. juni 2014, klokken 18:07
Byttet dekk i dag grunnet slitasje og benyttet anledningen til å la dem prøve seg på alloygators montering på mine orginale 21 turbine felger. Det gikk heller dårlig. Årsaken er at alloygatorene helst vil sitte på en litt tykkere felgkant en det mine er. Hvis en tar av dekket og legger alloygatorene på felgen så ser en at det er liten ca 1mm luftglippe på insiden fra felgkanten til alloygatoren. Når en da blåser luft i dekkene så blir de automatisk presset ut 1mm slik at denne glippen da vil vises, og det dermed er klin umulig å få dem presset helt inntil kanten på felgen. Det så såpasse dumt ut at alle var enige om dette ikke var akseptabelt.
Dekkene er forøvrig pilotsport2. Om en hadde akseptert den glippen så hadde det samlet så mye dritt der som på sikt nok ville gjort vondt verre.

De skulle nå prøve å sette dem på vinterhjulene istedet som er 19", så får vi se om det lar seg gjøre.
De passer veldig bra på originale 21". Ble de montert på riktig måte? Å sette de på når dekket er tomt for så å blåse det helt opp er fullstendig feil :o

Vi prøvde diverse metoder, hvor vi bla startet med null luft og fyllte litt og litt og pøvde å banke de inn med gummihammer, men uansett hva vi prøvde så får en ikke banket de godt nok inn til at de ligger skikkelig inntil felgen, som nevnt pga dårlig utforming av selve alloygatoren, det var veldig tydelig og lett å se at det ikke kom til å bli pent.

Mitt spørsmål til deg blir om det er en bitteliten glippe mellom felgen og alloygatoren, eller ligger den helt inntil felgen? Jeg så bla på et bilde i en artikkel (om alloygators) på nettavis i går hvor en tydelig også kunne se glippen, det så heller ikke bra ut.

rsomby

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 11. juni 2014, klokken 23:14
Jeg kjøpte disse http://www.teslarati.com/tesla-model-s-wheel-protector-curb-rash/. , monteres i helgen ..

Noen med erfaringer av denne type felgskydd?

Gir du oss en tilbakemelding etterhvert på dine erfaringer med rimblades?

Spinner

#179
Sitat fra: rsomby på torsdag 12. juni 2014, klokken 09:56
Vi prøvde diverse metoder, hvor vi bla startet med null luft og fyllte litt og litt og pøvde å banke de inn med gummihammer, men uansett hva vi prøvde så får en ikke banket de godt nok inn til at de ligger skikkelig inntil felgen, som nevnt pga dårlig utforming av selve alloygatoren, det var veldig tydelig og lett å se at det ikke kom til å bli pent.

Mitt spørsmål til deg blir om det er en bitteliten glippe mellom felgen og alloygatoren, eller ligger den helt inntil felgen? Jeg så bla på et bilde i en artikkel (om alloygators) på nettavis i går hvor en tydelig også kunne se glippen, det så heller ikke bra ut.
Det er en liten glippe, men ikke noe som synes spesielt eller som samler møkk. Alloygators er jo laget for å passe "alle" felger, så det er klart de ikke passer like bra på alt. På vinterfelgene (Monaco Hairpin) passet de mye dårligere grunnet felgdesignet, men likevel verdt det med tanke på hvor godt de gjør jobben :)

Er det denne artikkelen du mener? Synes nå de sitter rimelig perfekt på der... :o


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA