Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konfigurasjon ved Finalize

Startet av Celter, onsdag 15. mai 2013, klokken 23:10

« forrige - neste »

eledille

Sett fra navet og ut ligger den helt inntil felgen. Sett fra utsiden mot navet er det et gap mellom gatoren og gummien, som om sideveggen i dekket har blitt skjøvet innover uten å smette ordentlig oppå gatoren. På andre siden fikk jeg den lenger inn ved å hamre som en gal, men fremdeles ikke ordentlig inntil.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

Greide å få en av dem skikkelig inn nå, men det var et j***a slit.

Nøkkelen er tung hammer, tror jeg. Gummiklubba mi er vel kanskje halvkiloet. Burde hatt minst halvannet kilo.

Det gikk ved å slå som en tulling mens jeg fylte i litt og litt luft. I løpet av prosessen løsnet hammerhodet, måtte frem med Aralditten. Flaks jeg ikke sendte det rett i siden på bilen... Har noen flotte vannblemmer nå :)

*edit*

Etter å ha tenkt litt på det så tror jeg det var flere ting som ga problemer. Gummiklubba mi var nok for myk, kanskje for lett også. Slagene ble rett og slett ikke harde nok. Det gikk bedre med en bit 2x4 og en vanlig hammer. Det var en nøkkel å fylle i litt luft, slå en runde, fylle mer osv. Til slutt tror jeg kanskje at kombinasjonen av originalfelgen og Michelin Xi3 ikke var den enkleste.

Det ble i hvert fall veldig dårlig timebetaling. Å få ringen på var 10 % av jobben, å få banket den helt på plass var 90 %.
Oslo

Mhal

Hvordan hadde det vert å latt lufttrykket gjøre jobben. Altså fylle opp til 50 psi.

eledille

Tror ikke det går å få den inn med 50 psi med en gang. Siste hjulet gikk lettest. Da slo jeg plastringen inn med tomt dekk først. Masse skikkelig glatt såpevann. Så brukte jeg en 2x4 og tung hammer. Fylte ca 5 psi, slo en runde, 10 psi, ny runde, 20, 40, 48. Må slå hardere og hardere. Jeg virkelig dengte løs til slutt, måtte bytte ende på 2x4'ern fordi den første enden løste seg opp...

Har litt vanskelig for å tro at det skal være så vanskelig, tror nok kanskje ikke denne kombinasjonen av dekk og felg er optimal.
Oslo

Lars-bgo

Hei, jeg har bestilt ett sett i hvitt, bilen er perlemor hvit så dette blir kanskje OK?

Jeg har de originale 19" felgene med helårsdekkene fra Goodyear og ett sett 19" Cyclone med Pirelli.

Noen som har erfaring med å montere på en av mine dekk/ felg kombinasjoner?

Pirelliene har en viss felgbeskyttelse og jeg antar at det vil gjøre det vanskeligere å montere Alloygator?

Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

eledille

Sitat fra: Larssen-bgo på fredag 22. november 2013, klokken 00:19
Pirelliene har en viss felgbeskyttelse og jeg antar at det vil gjøre det vanskeligere å montere Alleygator?
Problemet jeg hadde var mer det motsatte, det ble for stort gap mellom innsiden av alloygatoren og dekket.

Her er sluttresultatet.
Oslo

eledille

Litt senere samme dag sa det BONK, så det var i siste liten at jeg fikk dem på...
Oslo

Kristian

Hei, jeg har bestilt ett sett i hvitt, bilen er perlemor hvit så dette blir kanskje OK?
Kanskje  ;)
..... og ett sett 19" Cyclone med Pirelli.
Monterte Alloygator på disse i helgen, gikk som smurt. Smart nok til å sette de på FØR jeg monterte de på bilen, gjorde det også inne med dekk og felger som var tatt inn kvelden før. Disse smatt veldig greit på og resultatet ble bra, sitter helt inntil på begge sider. Har en 1,5 kg klubbe og må ikke bruke særlig mye makt, dunker de pent på. Har også montert Alloygator på sommerdekkene, dette skjedde mens de satt på bilen, det gikk også greit, men litt mer pes og resultatet ble ikke like bra.

Vær oppmerksom på en ting, og det er at limet løsner lett på metallbitene, baksiden av disse kan da lett stikke ut og virke som mot-tagger i gummien. Som beskrevet tidligere her, vær oppmerksom på dette og bruk et lite flattjern får å få de bøyd inn igjen. Tipper dette er problemet til de som må dælje løs, skal ikke være nødvendig. Tipper dette også er årsaken til at det ikke ble helt 100% på sommerdekkene mine. Uansett, to av de har nå blitt skrapet opp og skal uansett byttes til våren.  8)
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Kristian

Slik ble det på Pirelliene. Tatt noen dager etter montering.

Sitter som støpt  :D
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

valvolainen

HVordan er det å få disse av igjen i forbindelse med dekkbytte på felgene?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

AreLib

dekkene blir klemt ut av "sporet" inne i felgen med en maskin. og da er det ingenting som skulle holde dem fast
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Tempe Dekkservice

Sitat fra: eledille på fredag 22. november 2013, klokken 00:40
Litt senere samme dag sa det BONK, så det var i siste liten at jeg fikk dem på...

Oi!! jøss flaks at du fikk dem akkurat på. Skjedde tilsvarende her, monterte røde til en kunde og samme dag smalt han hardt i kanststein på en rundkjøring. Felg berget :D

Tempe Dekkservice

Sitat fra: valvolainen på tirsdag 26. november 2013, klokken 19:33
HVordan er det å få disse av igjen i forbindelse med dekkbytte på felgene?

Null stress, når man klemmer ned dekket for å løsne det fra felgen, så blir ringene helt løse, kan monteres pånytt igjen etterpå også, men har man brukt mye lim på skjøtestykket må man nok kanskje bytte dette.

satheesh.net

[EDIT:]
Flyttet denne til Kjøp og salg -> http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12583.0.html

Paul

er det noen som vil bytte/kjøpe svarte Alloygators?

Har kjøpt 2 sett av svarte alloygators, 1 sett er montert på vinterhjul, den annen vurderer jeg å selge bytte til sølv alloygators.

Er fra Stavanger området, hvis noen vil kjøpebytte – ta kontakt
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA