Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konfigurasjon ved Finalize

Startet av Celter, onsdag 15. mai 2013, klokken 23:10

« forrige - neste »

atta

Sitat fra: Cirion på fredag 06. september 2013, klokken 15:25
Forresten mange som kommer innom plassen min og syns det ble stilig med rødt. 2 stykker som har bestilt til sine biler i dag.

Så bra ut! Har du et bilde litt nærmere? :) Ser det "fabrikk" ut, eller som noe plastikk som er satt på?

JMC

Monterte Silver Aloygator på min P85+ i dag. Jeg er ingen handyman men fikk det til alikevel.
P85D

Yagi

Dere som gjoer dette selv; hva slags utstyr har dere for aa faa luft i dekkene igjen etter at jobben er gjort? Holder det med en slik liten sak som man kobler i sigarettenneren og man faar kjoept paa Biltema for en billig penge?

(minner meg forresten om at jeg savner de tre siste bokstavene i alfabetet paa tastaturet i bilen.. )
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

JMC

Jeg lånte en portabel 230v kompressor av en venn. Vet ikke hva Biltema har av alternativer og hvor kraftige de er, måtte fylle 38 foran og 40 bak, psi eller noe sånnt. Lagde Gummihammer med flere lag parkettbeskytterfilt og gaffatape og saget med baufil i stedet for å klippe med tang jeg ikke hadde. Sitter nå og biter lim av fingrene og er fornøyd.
P85D

Cirion

Jeg klarte å gjøre tabben med mine Alloygators første vask... Leste ikke på felgrensen, og den hadde syre i seg. Det kan jeg bekrefte at de ikke liker.

Her er resultatet:


Jeg kontaktet Alloygators, som kunne bekrefte at det ikke var stort å gjøre enn å bytte dem. De var så greie at de sendte meg nye mot at jeg selv dekket porto. Tok like godt å bestilte et par sølvfarget til vinterhjulene og valgte sorte denne gang.

Må si jeg savner de røde, men ble pent uansett. De sorte er nermest usynlig.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

KristianKBE

Dette var jo genialt. Kan lett spare seg for noen tusenlapper der ja.
Jeg venter fremdeles også på bilen først og fremst, men tror jeg må bestille noen slike.

MEN, hvordan tror dere det blir med røde på mørk grå bil, og mørke felger?
Noen som har lyst til å photoshoppe litt? ;) ;)
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

AllanW

Veeeeeldig lurt!! Disse skulle jeg kjøpt på BMWen for leeeenge siden. Mine felger er helt skrellet hehe.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

thoberre

Jeg klarte å ta to felger på en drøy uke, den ene var mot en utrolig klønete plassert fortauskant og den andre må ha vært på en dump i veien. Kjipe småskader på dyre felger, fikk takstert skaden til ca 2000 kr.

Hadde allerede bestilt Alloygators, så jeg fikk satt dem på hos en dekksjappe i nabolaget for 700 kr. Ringene dekket over begge skadene, så det ble strålende bra.

Jeg har "sølv" 21" og sølv 'gators. Synes det ser helt ok ut, bedre enn fyktet og litt dårligere enn mine beste fantasier. Et tips er å få montøren til å være nøye på å plassere/dytte inn skjøtene og når de limer på "låsen" - det er det som synes best hos meg.

Da gjenstår det å se hvordan de holder imot neste gang noen har murt opp en fortauskant der jeg skal kjøre.....
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

KristianKBE

Noen som har noen erfaringer med tanke på ballanseringen av dekkene, etter at dette er satt på?
Det går jo jevnt rundt hele, men den lille "skjøten" kan jo være nok. Skal ikke mye til.

Noen som har noen erfaring?
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

Amper

P85D :o)

thoberre

Sitat fra: KristianKBE på tirsdag 24. september 2013, klokken 22:51
Noen som har noen erfaringer med tanke på ballanseringen av dekkene, etter at dette er satt på?
Det går jo jevnt rundt hele, men den lille "skjøten" kan jo være nok. Skal ikke mye til.

Noen som har noen erfaring?

Jeg er ikke sikker, men synes kanskje det rister litt mer i visse hastigheter. Tror ikke jeg gjør noe med det før lag legger om til vintern.
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

AllanW

Hva er prisen for frakt og komplett sett?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Cirion

Sitat fra: AllanW på tirsdag 24. september 2013, klokken 23:37
Hva er prisen for frakt og komplett sett?
Rett under tusenlappen ink alt.

Og slik ser det ut på avstand:
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

mjepson

SitatAlloyGators are not designed to be used with rim mounted wheel balance weights.

Kommer ikke Tesla felgene med vekter på felgen for balansering?
Stavanger, P85+ white, 21" grey

Cirion

Sitat fra: mjepson på onsdag 25. september 2013, klokken 09:03
SitatAlloyGators are not designed to be used with rim mounted wheel balance weights.
Kommer ikke Tesla felgene med vekter på felgen for balansering?
Jo, nettop derfor det ikke er noe problem... Det som er et problem er felger med vektene montert på felgkanten (rim mounted).
Vektene på Tesla er montert på selve felgen og er ikke i veien for Alloygators.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA