Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konfigurasjon ved Finalize

Startet av Celter, onsdag 15. mai 2013, klokken 23:10

« forrige - neste »

Voll1

Hva ble prisen for ett sett inkl. frakt, evt. toll/mva, discount, etc...?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

el-fanboy

Sitat fra: Voll1 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 09:23
Hva ble prisen for ett sett inkl. frakt, evt. toll/mva, discount, etc...?
Kr 645,98. Av en eller annen grunn snek pakka seg forbi tollen hos posten uten å bli oppdaget. Hvis ikke hadde det fort blitt ca 300 kr ekstra i toll og postens tollgebyr.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

vrom

Bestilte sølv til mine sølv 21" - satser på at de vil se ut som 22"

Men, til vinterhjul (19") så er vel ikke slikt nødvendig ? Ser flere har bestil 2 sett alloygators ?

Cirion

Sitat fra: vrom på onsdag 02. oktober 2013, klokken 10:21
Bestilte sølv til mine sølv 21" - satser på at de vil se ut som 22"

Men, til vinterhjul (19") så er vel ikke slikt nødvendig ? Ser flere har bestil 2 sett alloygators ?
19" er da ikke mindre utsatt med 45 profil... Spesielt ikke når fortauskanten er skult av snø.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

vrom

Ok, da har jeg misforstått litt, har vel aldri sett 19" (som jeg vel har bestilt som vinterhjul)

trodde 19" hadde mer gummi som tar unna for fortauskanter etc ?

Noen som forøvrig kan anbefale noen Tesla kyndige i stor-oslo som legger på alloygators ?

Tobo65

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:23
Her er bilde av grå/grå/grå med "sølv" Alloygators. STOR TAKK til Cirion for lån av jekk, kompressor og høyttrykksspyler og for å gladelig dele erfaring og kunnskap. Uten han hadde jeg nok ikke fått på disse før sommerdekksesongen var over. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og med fargevalget.

Meget lekkert! Flott fargekombinasjon bil, felger og Alloygators!
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

valvolainen

Sitat fra: vrom på onsdag 02. oktober 2013, klokken 11:54
Ok, da har jeg misforstått litt, har vel aldri sett 19" (som jeg vel har bestilt som vinterhjul)

trodde 19" hadde mer gummi som tar unna for fortauskanter etc ?

Noen som forøvrig kan anbefale noen Tesla kyndige i stor-oslo som legger på alloygators ?

Det er fortsatt lavprofildekk, så mye gummi er det ikke.
Trenger forøvrig ikke tesla kompetanse ofr å legge på dette. Bedre om de kan dekk og felger. Eller så gjør du det selv. flotte instruksjonsvideoer tilgjengelig.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

vrom

Ok, jeg forstår det vel når jeg får se dem... På bilder ser det iallefall ut som mer gummi.

Enig i at det viktigste er at de kan dekk og felger, tenkte bare på om bilen må settes i egen "setting" før man tar ut luft og/eller jekker bilen for å sette de på.

Øyvind.h

Sitat fra: vrom på onsdag 02. oktober 2013, klokken 12:13
Ok, jeg forstår det vel når jeg får se dem... På bilder ser det iallefall ut som mer gummi.
Det er det også i virkeligheten. Vesentlig høyere gummi med 45 profil enn 35 profil! Jeg opplever også at 21" felger sitter mer skadeutsatt til, dvs at den er nærmere ytterkant på gummien der det teller enn mesteparten 19" felgen. Bøy deg ned og se på formen på 21" dekket, og deretter på 19" dekket, så ser du forskjellen!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

el-fanboy

Sitat fra: vrom på onsdag 02. oktober 2013, klokken 12:13
Ok, jeg forstår det vel når jeg får se dem... På bilder ser det iallefall ut som mer gummi.

Enig i at det viktigste er at de kan dekk og felger, tenkte bare på om bilen må settes i egen "setting" før man tar ut luft og/eller jekker bilen for å sette de på.
Teslaen settes i "P", heves til øverste nivå "very high" om du har luftfjæring, og til slutt setter du på "jack mode". Teslaen har fire jekkpunkter, tror det står om dem i instruksjonsboka.

PS! Takk for hyggelig kommentar, Tobo65!
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Oreo

Da er sølv 'gators påmontert 19" Cyclone. Greit å gjøre det før hjula går på bilen.
**
Er det noen som har forstått poenget med de såkalte "gripper clips" som han monterer i demovideo'n, og som står omtalt i bruksanvisningen (som jeg leste etterpå! ::))?
**
Satte på disse på annenhvert "punkt", men glemte det helt på en annen.
Kan også bekrefte at det er lurt å tappe ut ALL lufta i dekket. Holdt på å gå i flint her da jeg ikke fikk på den siste 'gator'n men hadde ikke tappet ut mer en halvparten.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

TS

You just made a payment of £64,91 GBP
Jeg la inn Tesla10 som rabattkode og fikk 5£ avslag 
(1£ = 10NOK)
Så får vi håpe at dette også blir TaxFree,  som bilen..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Oreo

Når jeg bestilte prøvde jeg også å legge inn Tesla10, men uten hell. Ba om å få rabatten, men ble trukket full pris. Tror ikke jeg måtte fortolle.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

TS

Sitat fra: Oreo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:43
Når jeg bestilte prøvde jeg også å legge inn Tesla10, men uten hell. Ba om å få rabatten, men ble trukket full pris. Tror ikke jeg måtte fortolle.
Jeg la inn med store bokstaver : TESLA10
10% ble trukket fra omgående
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Andrewas

Sitat fra: Oreo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 00:06
Da er sølv 'gators påmontert 19" Cyclone. Greit å gjøre det før hjula går på bilen.
**
Er det noen som har forstått poenget med de såkalte "gripper clips" som han monterer i demovideo'n, og som står omtalt i bruksanvisningen (som jeg leste etterpå! ::))?
**
Satte på disse på annenhvert "punkt", men glemte det helt på en annen.
Kan også bekrefte at det er lurt å tappe ut ALL lufta i dekket. Holdt på å gå i flint her da jeg ikke fikk på den siste 'gator'n men hadde ikke tappet ut mer en halvparten.
Du setter gripper clipene inn med "tenna" først. Kjenner du etter så stikker de litt ut på baksiden av den lange plaststrimmelen som en Alloygator er. Tennene hjelper nok til å holde "gatoren" fast når du drar felgene langs en fortauskant. Uten tenner er det større sjanse for at gatoren løsner istedenfor at den holder imot og sørger for at felgen din fortsatt er fin..
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA