Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konfigurasjon ved Finalize

Startet av Celter, onsdag 15. mai 2013, klokken 23:10

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Ludvig på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:37
Modify Rear Arch Liners, som fører til skjev slitasje på bakdekkene.
Dette er en fabrikkinitiert endring på innerskjermene bak (bremseslanger inspiseres i samme slengen så det kan tenkes at det er fare for gnag mellom slange og innerskjerm), og har ikke sammenheng med skjevslitasje på dekkene. Se heller etter et punkt på arbeidsordren som inneholder "wheel alignment".

Ludvig

Joda, fant wheel alignment. Det er notert :-)
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Mippen

Noen som vet en plass å få dette montert i Bergen? Noen som har opplevd flere positive/negative ting med gators? Leste om noen som hadde fått skader på bilen pga de løsnet. Hvordan løsnet de og var gatorene montert selv eller hos forhandler?
Fremtiden er elektrisk.

drinden


Mippen

Jeg har kontaktet ulike forhandlere i Bergen men finner ikke en eneste som monterer eller selger alloygators.
Fremtiden er elektrisk.

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Kagex

Gjorde det selv på både sommer og vinterfelgene. Gjort på 1-2 timer
P29687

reinartg

Nå som det har gått en god stund er det sikkert flere med erfaringer rundt bruk av Alloygaters på godt og vondt. Min DS frarådet meg å montere dette, men vurderer det sterkt alikevel grunnet veldige trange parkeringshus her i Oslo.

Er det flere som kunne delt erfaringer og bilder på dette nå som det har gått en stund?

Tr0047

Jeg hadde Alloygators både på 21" sommer og 19" vinter.   Reddet mine felger 2 ganger på ettårs tid, så absolutt en god investering for meg!
Jeg anbefaler å ta hjulene av bilen ved montering, monteringsanvisning følger med. Og viktig å ha en god skarp avbitertang...hard plast i disse beskyttelsene!

Så er det også greit å sjekke at de sitter fast innimellom. En av mine begynte å komme litt ut så jeg hevet bilen,slapp lufta ut av dekket og banket den på plass med gummiklubba!

Forøvrig satt de som støpt, også i hastigheter 200+ ;)
Mars 2015 P85D

Thor2014

Flere biler jeg har ligget bak har de løsnet eller ikke ligger helt rett på. Ser ganske dumt ut der de vingler av gårde.

Corny

Har kjørt med Alloygator på sommerdekkene noen sesonger nå. Har spart meg for mange småskader, men de to største skadene gikk også ut over felgen. Tror nok skaden på felgen hadde blitt enda større uten gatorene, men men. Den første skaden var det kona som fikk i et parkeringshus, mens den andre husker hverken jeg eller kona at vi har fått. Byttet dekk to dager før service, og oppdaget skaden når jeg hentet bilen etter service. Tesla påstår skaden var der når bilen ble levert. De har kjørt bilen noen kilometer mens den var på service. Det regnet jeg for så vidt med at de måtte, da en av tingene de skulle sjekke var risting i rattet ved alle hastigheter (hjulstilling?).

Som sagt så er erfaringene mine gode, både med å ha de på og med montering. Har montert med dekkene av bilen. Synes det går veldig greit da. Skal bestille nye til å ha på vinterdekkene også. 
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA