Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konfigurasjon ved Finalize

Startet av Celter, onsdag 15. mai 2013, klokken 23:10

« forrige - neste »

Milzit

Mailen med Alloygator i dag, de har utvidet gyldighet av koden TESLA10 nå (10%)

krister461

Sitat fra: krister461 på mandag 19. mai 2014, klokken 08:02
Jeg synes originalfelger med pirelli vinterdekk gikk fint.

Men med Avantgarde Zonda og Dunlop sport maxx gt runflat så knakk gummihammeren.

Skal snart montere på Concave Wheels og samme Dunlop dekk...
Kan legge til at alloygators funket dårlig med sistnevnte kombinasjonen. De var vanskelig å montere, men aller værst var at grå alloygators ikke matchet krom/sølv felger. De dekket også over den ytterste ringen på felgene slik at det ikke ble pent. Så da klarer jeg meg uten på sommerdekkene. :-)

Cirion

Tesla byttet bakdekkene mine og første de sa var, Gators'ene blir ødelagt.

Til deres store overraskelse gikk de lett av når de tok av dekket, og banket de på igjen etter å ha satt på nye dekk.

Det som er sykt er at mine Gators har vært gjennom KRIGEN! Spanske/Franske parkeringshus har satt sine spor. Heldigvis er de så sykt kraftige at de bare flytter bilen til siden og skrubber seg godt mot stenkantene. Null skade på felg.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

B_Tesla

Mitt inntrykk av disse uten å ha satt de på er at det er veldig bra. Er bare å bastille time hos Tempe Dekk Service på leveringsdagen av bil. Kunne fint vært et eget punkt i gruppekjøpsavtalen som er nå. Ikke helt sikker på at de skal på vinterdekkene (vurdering), men på 21" er det ikke tvil.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Milzit

Sitat fra: Cirion på torsdag 25. september 2014, klokken 15:54
Tesla byttet bakdekkene mine og første de sa var, Gators'ene blir ødelagt.

Til deres store overraskelse gikk de lett av når de tok av dekket, og banket de på igjen etter å ha satt på nye dekk.

Det som er sykt er at mine Gators har vært gjennom KRIGEN! Spanske/Franske parkeringshus har satt sine spor. Heldigvis er de så sykt kraftige at de bare flytter bilen til siden og skrubber seg godt mot stenkantene. Null skade på felg.
Hehe, mine har også hatt en tøff sommer...
Jeg har så mye plastikkrester som stikker ut på de at jeg skal bytte ut 2 av de på sommerfelgene og jeg har også bestilt på vinterdekkene nå...

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Ludvig

Jeg fikk montert på alloygator på både sommer- og vinterdekkene mine, etter et uhell allerede på jomfruturen. Gatorene har vært en god investering, ut fra merkene på dem, og jeg har vært veldig fornøyd. Men jeg ønsker å dele følgende historie med dere:

Min TMS var nylig på service på Skøyen, og et av punktene på listen var Modify Rear Arch Liners, som fører til skjev slitasje på bakdekkene. Fordi dette var en garantisak, fikk jeg nye bakdekk. Men Alloygatorene ble ikke remontert, så da bilen skulle hentes, fikk jeg en ubehagelig overraskelse. Det var masse riper/merker langs kanten hvor gatorene hadde stått! Jeg er 100 % sikker på at disse ikke var der før jeg fikk montert på gators!

Da jeg påpekte dette for min Service Advisor på Skøyen, fikk jeg råd om at dette burde jeg reklamere på hos de som hadde montert gatorene. Jeg dro dermed rett til Dekkhallen på Jar og viste dem skadene. De skjønte ingenting og tilbød seg samtidig å inspisere fordekkene. Disse viste seg å være helt strøkne. Ikke overraskende pekte dermed Dekkhallen tilbake på Tesla!

Jeg har spurt begge parter om muligheten for at mine felger kan ha blitt forvekslet, noe begge parter avviser. Dekkhallen er i dialog med Alloygator for å sjekke om dette er en kjent problemstilling, noe de visstnok benekter. Ingen av partene innrømmer noe ansvar, MEN:
- Dekkhallen tilbød seg å utbedre skadene til selvkost, ca 2600,- ink mva.
- Tesla har tilbudt seg å utbedre skadene vederlagsfritt på Drammen Karosseri!
Selvsagt går jeg for Tesla sitt forslag, men jeg ønsker faktisk å berømme begge parter her for å være løsningsorienterte!

Mitt råd er å dokumentere tilstanden til felgene vha bilder før alloygators blir påmontert. Denne saken kommer trolig til å endre Tesla sin praksis ifm dekkservice. Det ble bl.a nevnt bruk av filmkamera for å dokumentere tilstanden til felger ved demontering av alloygators, for å unngå lignende saker.
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

frosken

Ut i fra bildene kan det se ut som at det har havnet sand eller småstein som har gnisset mellom felgbeskyttelsen og felgen. Men rart det bare har skjedd bak i så fall.

Ludvig

Sitat fra: frosken på onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:03
Ut i fra bildene kan det se ut som at det har havnet sand eller småstein som har gnisset mellom felgbeskyttelsen og felgen. Men rart det bare har skjedd bak i så fall.

Jeg har blitt fortalt at ripene i så fall skal gå langs med hjulet, og ikke på tvers?
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Cato76

Selv så fikk jeg anbefalt å IKKE montere alloygators på min bil da nettopp dette med sand og steinkorn som legger seg mellom alloygator og felg ville skade felgen.

Kanskje det er en løsning å legge en tynn stripe med silicon mellom felg og alloygator vil hindre dette? ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cirion

Sitat fra: Ludvig på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:37
Jeg fikk montert på alloygator på både sommer- og vinterdekkene mine, etter et uhell allerede på jomfruturen. Gatorene har vært en god investering, ut fra merkene på dem, og jeg har vært veldig fornøyd. Men jeg ønsker å dele følgende historie med dere:

Min TMS var nylig på service på Skøyen, og et av punktene på listen var Modify Rear Arch Liners, som fører til skjev slitasje på bakdekkene. Fordi dette var en garantisak, fikk jeg nye bakdekk. Men Alloygatorene ble ikke remontert, så da bilen skulle hentes, fikk jeg en ubehagelig overraskelse. Det var masse riper/merker langs kanten hvor gatorene hadde stått! Jeg er 100 % sikker på at disse ikke var der før jeg fikk montert på gators!

Da jeg påpekte dette for min Service Advisor på Skøyen, fikk jeg råd om at dette burde jeg reklamere på hos de som hadde montert gatorene. Jeg dro dermed rett til Dekkhallen på Jar og viste dem skadene. De skjønte ingenting og tilbød seg samtidig å inspisere fordekkene. Disse viste seg å være helt strøkne. Ikke overraskende pekte dermed Dekkhallen tilbake på Tesla!

Jeg har spurt begge parter om muligheten for at mine felger kan ha blitt forvekslet, noe begge parter avviser. Dekkhallen er i dialog med Alloygator for å sjekke om dette er en kjent problemstilling, noe de visstnok benekter. Ingen av partene innrømmer noe ansvar, MEN:
- Dekkhallen tilbød seg å utbedre skadene til selvkost, ca 2600,- ink mva.
- Tesla har tilbudt seg å utbedre skadene vederlagsfritt på Drammen Karosseri!
Selvsagt går jeg for Tesla sitt forslag, men jeg ønsker faktisk å berømme begge parter her for å være løsningsorienterte!

Mitt råd er å dokumentere tilstanden til felgene vha bilder før alloygators blir påmontert. Denne saken kommer trolig til å endre Tesla sin praksis ifm dekkservice. Det ble bl.a nevnt bruk av filmkamera for å dokumentere tilstanden til felger ved demontering av alloygators, for å unngå lignende saker.
Kan si med en gang, at dette er ikke unormalt med Alloygators. Det skjer når man får småstein/sand inn bak gators'ene slik at de riper felgen. Så skal man bruke Alloygators, må man også gjøre det i framtiden.

Det er bare å sette på nye gators og du vil ikke se de merkene.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Ludvig

Sitat fra: Cirion på onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:17
Sitat fra: Ludvig på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:37
Jeg fikk montert på alloygator på både sommer- og vinterdekkene mine, etter et uhell allerede på jomfruturen. Gatorene har vært en god investering, ut fra merkene på dem, og jeg har vært veldig fornøyd. Men jeg ønsker å dele følgende historie med dere:

Min TMS var nylig på service på Skøyen, og et av punktene på listen var Modify Rear Arch Liners, som fører til skjev slitasje på bakdekkene. Fordi dette var en garantisak, fikk jeg nye bakdekk. Men Alloygatorene ble ikke remontert, så da bilen skulle hentes, fikk jeg en ubehagelig overraskelse. Det var masse riper/merker langs kanten hvor gatorene hadde stått! Jeg er 100 % sikker på at disse ikke var der før jeg fikk montert på gators!

Da jeg påpekte dette for min Service Advisor på Skøyen, fikk jeg råd om at dette burde jeg reklamere på hos de som hadde montert gatorene. Jeg dro dermed rett til Dekkhallen på Jar og viste dem skadene. De skjønte ingenting og tilbød seg samtidig å inspisere fordekkene. Disse viste seg å være helt strøkne. Ikke overraskende pekte dermed Dekkhallen tilbake på Tesla!

Jeg har spurt begge parter om muligheten for at mine felger kan ha blitt forvekslet, noe begge parter avviser. Dekkhallen er i dialog med Alloygator for å sjekke om dette er en kjent problemstilling, noe de visstnok benekter. Ingen av partene innrømmer noe ansvar, MEN:
- Dekkhallen tilbød seg å utbedre skadene til selvkost, ca 2600,- ink mva.
- Tesla har tilbudt seg å utbedre skadene vederlagsfritt på Drammen Karosseri!
Selvsagt går jeg for Tesla sitt forslag, men jeg ønsker faktisk å berømme begge parter her for å være løsningsorienterte!

Mitt råd er å dokumentere tilstanden til felgene vha bilder før alloygators blir påmontert. Denne saken kommer trolig til å endre Tesla sin praksis ifm dekkservice. Det ble bl.a nevnt bruk av filmkamera for å dokumentere tilstanden til felger ved demontering av alloygators, for å unngå lignende saker.
Kan si med en gang, at dette er ikke unormalt med Alloygators. Det skjer når man får småstein/sand inn bak gators'ene slik at de riper felgen. Så skal man bruke Alloygators, må man også gjøre det i framtiden.

Det er bare å sette på nye gators og du vil ikke se de merkene.

Ironisk at skader man prøver å beskytte seg mot, oppstår av beskyttelsen.....
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

HåkonE

Høres ut som Alloygators først bør brukes når skaden allerede er ute, og da for å skjule den.

Høres også ut som Tesla sin kundeservice er bra.  ;)

Oreo

Har vært litt engstelig for sand o.l. som kan legge seg bak gator'ne. Ikke våget å kikke ennå.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

petersv

Kanskje litt 3M-teip er det som må til, før man monterer?

For min del retter jeg heller opp skader hvis det skjer (ikke enda heldigvis) siden det ikke koster allverden og er penere uten imo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA