Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elon Twitter: Model S recharge faster than you could fill a gas tank

Startet av Olsleaf, tirsdag 14. mai 2013, klokken 21:30

« forrige - neste »

Olsleaf

Fant klosser og skiver på Biltema, 199 stk, dvs 398kr tilsammen. Men har hørt at disse ikke er av topp kvalitet. Klossene på mekonomen koster 358kr.
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Limodriver

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe verken skiver eller klosser på Biltema. Nesten alt annet de har der er etter min erfaring av forferdelig dårlig kvalitet.

Alle andre rekvisitakjeder har originalkvalitet på delene sine og da er det bare å kjøpe de rimeligste delene på en av disse. Nå er det en gang slik at det er spesifisert minstetykkelse på bremseskiver. Det er rimelig å anta at det er kompetente mennesker som har beregnet minstekravet.

Jeg mener det er en ansvarlig holdning å holde bremser, hjuloppheng, styring og dekk forsvarlig da dette utstyret tross alt representerer sikkerhetskritiske funksjoner ved bilen. Man skal ikke være hysterisk, men stort sett holde seg innenfor spesifikasjonene. Er en litt nevenyttig er bytte av klosser, ledd ol relativt enkelt. Et forhold en del overser er bytte av bremsevæske, foruten lavere kokepunkt som evt vil føre til damplommer og bremsesvikt (noe som fordrer relativt sammenhengende og hard bremsebruk) kan vanninholdet føre til korrosjon på f eks mastersylinder, bremserør osv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA