Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prøvekjøring av Model S

Startet av Runex, tirsdag 14. mai 2013, klokken 14:20

« forrige - neste »

Runex

Jeg gransker ulike sider for å finne informasjon om hvilken nybilgaranti Model S leveres med her i landet. Ikke mye å se på myTesla dessverre. Det står om serviceavtalen men det har lite med selve garantien å gjøre. Finner ellers mye synsing, og selvfølgelig en del om batterigaranti, men hvilken nybilgaranti gjelder egentlig for denne bilen (på andre komponenter enn batteriet)? Det må vel være 5 år eller bedre som "alle" andre biler?
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

glaserud

Fra http://www.teslamotors.com/no_NO/models/specs
SitatGaranti
Nybilsgaranti på 5 år eller 80 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først
60 kWh batteriet har en batterigaranti på 8 år eller 200 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

laumb

Lenge vært skuffet over 80k km, skulle vært hundre. Men, åtti er bedre enn femti. :)

Desdi

Sitat fra: laumb på torsdag 02. mai 2013, klokken 20:38
Lenge vært skuffet over 80k km, skulle vært hundre. Men, åtti er bedre enn femti. :)

Helt klart. Men har noen hørt om muligheten for å få den samme "extended warranty" i Norge, som man kan kjøpe i USA for $2.500?

Der kan man utvide til 8 år og 160.000 km hvis jeg ikke tar feil: http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/extended-warranty-and-service-plan-details

Runex

Sitat fra: glaserud på torsdag 02. mai 2013, klokken 19:43
Fra http://www.teslamotors.com/no_NO/models/specs
SitatGaranti
Nybilsgaranti på 5 år eller 80 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først
60 kWh batteriet har en batterigaranti på 8 år eller 200 000 kilometer, avhengig av hva som kommer først

Næmmen, der står det jo....er visst jeg som ikke leser godt nok. Ja ja, 80000 kilometer var jo ikke all verden. Da blir det vel kilometrene som begrenser for min del.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

F1

Og 85 kw batteriet har 8 år, med ubegrenset antall km.

Skulle gjerne sett at Tesla var nyvinnende også på nybilgarantisiden, men med tanke på at dette er den første skikkelige bilen Tesla lager, så forstår jeg at reserverer seg litt.
Bosted: Hagan, Akershus
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

Øyvind.h

Sitat fra: F1 på fredag 03. mai 2013, klokken 21:19

Skulle gjerne sett at Tesla var nyvinnende også på nybilgarantisiden, men med tanke på at dette er den første skikkelige bilen Tesla lager, så forstår jeg at reserverer seg litt.
Hva sier du til den siste nyheten (foreløpig ikke tilstrekkelig detaljert) om at du beholder garantien selv om du ikke tar service på bilen? Er ikke det litt nytt i bilbransjen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

F1

Jo, det har du rett i. Det er nytekning.
Men jeg vil først se en bileier forsøke å kreve sin rett, før jeg tror på det.
Bosted: Hagan, Akershus
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

Desdi

Ingen som hadde hørt noe om man kunne utvide nybilsgarantien til 8 år og 160.000 km, slik som i USA?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA