Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Maksimal pendler inntjening.

Startet av M@Do, tirsdag 14. mai 2013, klokken 05:23

« forrige - neste »

laumb

Også på 13 dager a gitt. Ikke verst faktisk.

Gusse

Sitat fra: acschmi på onsdag 18. september 2013, klokken 22:57
Ute på reise, sto i garasje uten tilkobling!

Har du Tesla app?
Sjekket du denne i løpet av perioden du var borte?
Personlig synes jeg ikke dette var så ille. Kan leve med dette:)

acschmi

Nei, ingen Tesla app så den fikk stå helt i fred.
Men lurer på hvordan det blir for tilsvarende periode på vinteren parkert ute i en del minus grader!

OddB

12 dager 11 timer = 399 timer
490km- 441km = 49 km
195Wh/km * 49km=9555 Wh
9555Wh /399 h = 24 W konstant forbruk
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Porsgrunn

Sitat fra: OddB på onsdag 18. september 2013, klokken 23:48
12 dager 11 timer = 399 timer 12*24+11 er 299
490km- 441km = 49 km
195Wh/km * 49km=9555 Wh
9555Wh /299 h = 32 W konstant forbruk

32 W*24 timer er  0.768 kWh per døgn en meget god forbedring i forhold til hva som er meldt tidligere  :)

OddB

Sitat fra: Porsgrunn på torsdag 19. september 2013, klokken 00:19
Sitat fra: OddB på onsdag 18. september 2013, klokken 23:48
12 dager 11 timer = 399 timer 12*24+11 er 299
490km- 441km = 49 km
195Wh/km * 49km=9555 Wh
9555Wh /299 h = 32 W konstant forbruk

32 W*24 timer er  0.768 kWh per døgn en meget god forbedring i forhold til hva som er meldt tidligere  :)
Beklager regnefeilen !! :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

#51
Sitat fra: Gusse på onsdag 18. september 2013, klokken 23:38
Har du Tesla app?
Sjekket du denne i løpet av perioden du var borte?
Personlig synes jeg ikke dette var så ille. Kan leve med dette:)
Problemet er at bilen slutter å svare på forespørsler fra appen når den går i dvale, så du klarer ikke beholde kontakten med bilen lenge (såfremt den ikke lader).

Neste steg blir å kombinere lavt forbruk med fortsatt respons fra bilen, og da blir sikkert Tesla-appen lansert i appstore for europa :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Estimert rekkevidde er resultat av en omfattende ligning hvor det inngår flere faktorer enn ren batterikapasitet, bla ute/batteritemperatur. Jeg vil tr dette betyr mye om man måler 12 - eller 24 timer- ved måling over 13 dager blir de andre faktorene enn ladetilstand i batteriet antakelig margnalisert. 0,76 kWh/døgn er til å leve med i hverdagslivet.
Det spørsmålet som stiller seg er: En pensjonist som skal til Spania i 4 mnd- hvordan sikrer han overlevelse av batteriet- når man ikke år vekket bilen med appen -vi får håpe det blir løst ???

AllanW

Takk for oppdateringer. Noen flere som har noe å komme med her?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Havebigfun

Vi har diskutert dette her også ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9406.0.html
Spørs om moderator kan slå sammen trådene?

laumb

Sitat fra: Havebigfun på mandag 23. september 2013, klokken 19:10
Vi har diskutert dette her også ;)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9406.0.html
Spørs om moderator kan slå sammen trådene?

Linken din er til en tråd nyere enn den du poster i.
Slo den du linket til sammen med denne, eldre, fine, gode, gamle #søte #kjekke #hashtagoverheleinternett #yolo tråden.

Balrog

Vampire drain = Energisvinn (for folk som ikke har studert Teslask?)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

ArneS

#57
På onsdag parkerte jeg på Sola flyplass uten å lade (alle plasser var opptatt). Rekkevidde når jeg parkerte var 170 km. Når jeg kom tilbake i går var der 150 km rekkevidde, altså ett trekk på 20 km etter bare 30 timer parkert i ca 0 grader. Det synes jeg er mye og lurer på om det har noe med siste oppgradering av software å gjør for jeg har ikke hatt slik trekk før. Jeg har energy saving on og rørte ikke appen for å vekke bilen.
Dessuten hadde jeg 0 regenerering i ca 20 km og reduksjon på akselerasjon slik at en Volvo V40 kjørte forbi uten at jeg hadde mulighet til å følge den  >:( Andre erfaringer?
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Havebigfun

Min bil står for det meste i garasjen som nå har 9 grader- ingen endring av stby-forbruk etter 5.8- vedvarende beskjeden.

trygvelo

Sitat fra: ArneS på fredag 22. november 2013, klokken 08:53
På onsdag parkerte jeg på Sola flyplass uten å lade (alle plasser var opptatt). Rekkevidde når jeg parkerte var 170 km. Når jeg kom tilbake i går var der 150 km rekkevidde, altså ett trekk på 20 km etter bare 30 timer parkert i ca 0 grader. Det synes jeg er mye og lurer på om det har noe med siste oppgradering av software å gjør for jeg har ikke hatt slik trekk før. Jeg har energy saving on og rørte ikke appen for å vekke bilen.
Dessuten hadde jeg 0 regenerering i ca 20 km og reduksjon på akselerasjon slik at en Volvo V40 kjørte forbi uten at jeg hadde mulighet til å følge den  >:( Andre erfaringer?

Tapet var nok først og fremst at batteriet var kaldt og tilgjengelig energimengde da var lavere enn når du parkerte bilen med varmt batteri. Denne kapasiteten får du tilbake når batteriet blir varmere, men batteri + kupeoppvarming tar så mye strøm at kapasiteten raskt blir lavere uansett.

I tillegg må jeg si det tar enormt med tid å få full regen. Kjørte 45 km til jobb i går, fremdeles ikke full regen og da startet jeg ikke på 0 regen engang for batteriet hadde blitt varmet opp litt før avreise. Snitt 265 wh/km, rekkevidde med 100% lading 286 km. Begynner å bli vanskelig med langkjøring fremover...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA